افشای جزئیات هولناک شکنجه‌های بازداشت‌شدگان اعتراضات ۸۸ توسط زیدآبادی در مناظره با مهدی طائب

در بازجویی ها دوستانی داشتیم که آنها را مجبور میکردند تا به دروغ به مسائل جنسی اعتراف کنند و بنویسند.
واکنش‌ها به جزئیات خشونت علیه بازداشت‌شدگان اعتراضات 88 در مناظره طائب و زیدآبادی
العربیه: جزییات خشونت علیه بازداشت‌شدگان اعتراضات 88 در مناظره‌ای با احمد زیدآبادی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب و مهدی طائب رئیس پژوهشکده «عمار» نزدیک به سپاه پاسداران که به تازگی برنامه «حرف‌نو» که در پلاتفرم آپارات در ایران منتشر شده، واکنش‌های بسیاری به همراه داشت.

زیدآبادی در صحبت‌های خود از شکنجه‌ها و اعترافات ساختگی و تحت فشار زندانیان سخن گفته و در مقابل طائب معتقد بود که اعتراضات سراسری سال 88 علیه نتایج انتخابات «دسیسه آمریکا» بود.

در این برنامه مهدی طائب گفت میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد انتخابات سال 88 در «پازل» دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بازی کردند.

در مقابل احمد زیدآبادی که بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات بازداشت شد، مدعی شد که از قبل از انتخابات مقدمات سرکوب مخالفان و حذف اصلاح‌طلبان فراهم شده بود.
توبه یا اعدام
زیدآبادی همچنین از «دادگاه‌های نمایشی» و «اعترافات ساختگی» و «شکنجه‌ها و فشارهای روانی علیه زندانیان» سخن به میان آورد و گفت در حین بازجویی‌ها « به من گفتند یا اعتراف می‌کنید و تواب می‌شوید یا به دستور رهبر شما را اعدام می‌کنیم.»

در این مناظره طائب از زیدآبادی پرسید آیا شما را در سپاه کتک زدند، زیدآبادی پاسخ داد: « من آرزو میکردم که مرا کتک بزنند چون شرایط طاقت‌فرسایی داشتم، به من دارو نمی‌دادند، وادار به چهارشبانه روز بی‌خوابی اجباری شدم و بطور کامل دیوانه شدم. در روز بیست و پنجم در اطلاعات سپاه پاسداران به من گفتند که چون اوضاع در بیرون خراب است تصمیم گرفته‌ایم عده‌ای را خارج از روند قضایی اعدام کنیم که تو هم یکی از آنها هستی».

زیدآبادی همچنین به فشار بر بازداشت‌شدگان برای اعترافات جنسی ساختگی علیه خود نیز اشاره کرد و گفت نیروی حاکم قصد داشت تا اوضاع را امنیتی کند و همه را حذف کند.

پخش این مناظره با واکنش‌های بسیاری در رسانه‌های داخلی و دربین کاربران رسانه‌های اجتماعی روبرو شده است و برخی از کاربران آن را نتیجه نزدیک شدن دو جناح و برخی از پرده بیرون افتادن برخی از رفتارهایی که با معترضان در سال 88 شد، خوانده‌اند.
+8
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.