وزیر کشور سابق ایران: در قلب تهران هنیه را زدند؛ در حوزه اطلاعات شکست خوردیم

العربیه: عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور سابق دولت خاتمی می‌گوید با ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، در حوزه اطلاعات شکست خوردیم.

موسوی لاری در گفت‌وگو با سایت «جماران»، گفت: «وزارت اطلاعات در حوزه اطلاعات هم شکست خورد؛ در قلب تهران اسماعیل هنیه را آمدند زدند. هم اطلاعات سپاه و هم وزارت اطلاعات شکست خوردند؛ زیرا هم نتوانستند پیش‌بینی کنند و هم نتوانستند کنترل بکنند. درحالی‌که دولت یک‌دست شده بودند و دیگر دویی وجود نداشت.» او با تاکید بر اینکه «رویکرد وزیر کشور، وزیر اطلاعات و اطلاعات سپاه امنیتی بود ولی به شکست منجر شد» می‌گوید در موارد دیگری مانند حمله اعضای «داعش» به مجلس، مزار روح‌الله خمینی و حمله به رژه ارتش در اهواز شکست نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران به چشم آمده است.

به گفته موسوی لاری، تکرار چنین وقایعی باید منجر به تغییراتی در دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور شود زیرا «اینها نشان می‌دهد که آن روش جواب نداده است. وزارت اطلاعات جدید باید متناسب با این فضای جدید خودش را سامان بدهد».

وزیر کشور دولت خاتمی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت اطلاعات در سالهای اخیر می‌گوید اگر «وزارت اطلاعات کار اطلاعاتی‌اش را درست انجام بدهد و به جای زوم کردن روی موی دختران، فتنه ۸۸» و موضوعاتی که اخیرا رایج بوده «به وظایف اصلی‌اش بپردازد، دولت می‌تواند موفق شود.»

موسوی لاری می‌گوید که وزارت اطلاعات وظیفه اصلی خود که مقابله با «موساد، ام ای سیکس و سی آی ا» بود را فراموش کرده است، او همچنین از «کا گ ب» نیز یاد کرده است و می‌گوید« من معتقدم که «کا گ ب» خطرناک‌تر از «سی آی ای» در ایران جنایت می‌کند و در کنار موساد است».

وزیر کشور سابق ایران می‌گوید نتیجه رویکرد اشتباه دستگاه‌های اطلاعاتی آن شد که «داعش تا درون مجلس شورای اسلامی رفت» و وقایع دیگری مانند حمله به شاهچراغ، بمب‌گذاری انتحاری در کرمان در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی رخ بدهد.

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت سیزدهم کمی قبل از ترور اسماعیل هنیه در تهران از «متلاشی کردن شبکه نفوذ موساد» در ایران خبر داده بود اما با وجود انتقادات گسترده، او در دولت پزشکیان نیز در مقام وزیر اطلاعات ابقا شد و از مجلس نیز رای اعتماد گرفت. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، وزیر اطلاعات با موافقت خامنه‌ای تعیین می‌شود.
+14
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    برای اینکه ، هم و غم شما جنایتکاران فاسد ، فقط غارت ایران و سرکوب مردم و باندبازی و مجیزه گویی رهبر الدنگ و مفعولتون بوده و هست ! اونقدر به این مردم ، جفا و بدی و از خودتون دور کردید که برای انتقام از شما ، بی شرفهای اجنبی پرست خیلی راحت تن به همکاری با سرویسهای اطلاعاتی خارجی ، خصوصاً موساد می‌دهند و اینگونه .....میکنند ، که نفهمید از کجا خوردید !!؟
    0
    24
    دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.