اسرائیل: ۶ گروگان‌ با شلیک از نزدیک کشته شدند؛ تهدید حماس: آخرین پیام ویدئویی آنها را منتشر می‌کنیم

یورونیوز:  حماس روز دوشنبه ویدئو کوتاهی را در پلتفرم تلگرام منتشر کرد که در آن شش گروگان اخیراً کشته شده اسرائیلی را در حال صحبت در مقابل دوربین نشان می‌دهد و سپس نوشته‌ای بر روی صفحه ظاهر می‌شود که اعلام می‌کند «آخرین پیغام» این افراد قبل از کشته شدن آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

در بخشی از پیش‌نمایش ویدئو تبلیغاتی حماس، هر ۶ گروگانی که اجساد آن‌ها توسط ارتش اسرائیل در روز یکشنبه پیدا شد، در حال تایید هویت خود دیده می‌شوند. این ویدئو سپس تهدید می‌کند که در ساعات آینده ویدئوی کامل را منتشر خواهد کرد.

اجساد این ۶ گروگان صبح روز یکشنبه از منطقه رفح در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل پیدا شد.

در همین حال، وزارت بهداشت اسرائیل روز یکشنبه یکم سپتامبر (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) تأیید کرد که آنها از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و پنج شنبه یا صبح جمعه کشته شدند.

یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که این گروگان‌ها توسط نگهبانان حماس و در حالی که سربازان اسرائیلی همزمان در حال پیشروی در تونلی در رفح بودند، کشته شدند.

هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل صبح روز یکشنبه از محل پیدا شدن اجساد گروگان‌ها بازدید کرد و از نزدیک شرایط را ارزیابی کرد.

وزارت بهداشت اسرائیل افزود که در بررسی انجام شده مشخص شد که هر شش گروگان از فاصله نزدیک چندین بار هدف تیراندازی قرار گرفتند که نشان می‌دهد آن‌ها به طور صحرایی اعدام شدند.

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که مقامات امنیتی احتمال می‌دهند که حماس این شش گروگان را بدین جهت کشته باشد که گروگانی که هفته گذشته زنده از تونل مجاور نجات یافته بود، جزئیات مربوط به محل نگهداری دیگر اسیران را فاش کند.

گروگان ۵۲ ساله‌ای به نام فرحان القاضی توسط نیروهای ویژه ارتش اسرائیل از اسارت حماس در یکی از تونل‌های این گروه در جنوب نوار غزه به سلامت نجات یافت. او پس از فرار اسیرانش تنها پیدا شد.
تصاویر کنار هم قرار داده شده ۶ گروگان کشته شده اسرائیلیارتش اسرائیل گفت که مکان دقیق این ۶ گروگان‌ را نداشته اما نشانه‌هایی از منطقه کلی آن‌ها داشته است.

دانیل هاگاری،‌ سخنگوی ارتش اسرائیل در این خصوص توضیح داد که پس از نجات فرحان القاضی، به نیروها دستور داده شد تا با احتیاط بیشتری نسبت به معمول عمل کنند، زیرا احتمال وجود گروگان های بیشتری در تونل‌های مجاور وجود دارد. او در عین حال گفت: «ما اطلاعات دقیقی از محل دقیق گروگان ها نداشتیم.»

سربازان اسرائیلی روز شنبه شروع به جستجو در یک مجتمع زیرزمینی در عمق ۲۰ متری زیر زمین کردند و بعد از ظهر همان روز گروگان ها را مرده پیدا کردند. اجساد آنها شبانه از غزه بیرون کشیده شد و برای شناسایی به اسرائیل آورده شد.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.