فرشته حسینی،بازیگر ایرانی افغان تبار: ما سال‌هاست که نادیده گرفته شدیم


فرشته حسینی، بازیگر افغان تبار سینمای ایران و همسر نوید محمدزاده در نشست خبری فیلم «سکونت در میان خدایان: در جشنواره فیلم سارایِوو بوسنی هرزگووین از تجربه زیست به عنوان مهاجر می‌گوید.

فرشته حسینی به واسطه اولین اکران جهانی فیلم «سکونت در میان خدایان» ساخته ووک روسمویچ، در این مراسم شرکت کرد.

او در این فیلم در نقش یک زن جوان افغان ظاهر شده که به همراه همسر و سه فرزندش به بلگراد صربستان مهاجرت می‌کند.
 
 او در کنفرانسی پس از اکران این فیلم، از شباهت این فیلم به زندگی خانوادگی‌اش اشاره کرد و حرف‌های تلخی زد. آنچه در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته تسلط همسر نوید محمدزاده به زبان انگلیسی است.
 
فرشته حسینی  بازیگر ایرانی افغان تبار است.او فعالیت حرفه‌ای خود را از ۹ سالگی با نمایش‌های تئاتر آغاز کرد. بازی در فیلم رفتن نخستین حضور او در سینما بود. او در سال ۱۴۰۰ برای ایفای نقش در فیلم دسته دختران دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.
آغاز زندگی و کار
فرشته حسینی در ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ در تهران از پدر و مادری افغانستانی در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمد . حسینی در کودکی زندگی سختی داشت و برای تأمین هزینه‌های مدرسه‌اش مجبور بود تا دیرهنگام در کارگاه خیاطی کار کند.
 
وی از دانش‌آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان است که فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۸۵ زمانی که ۹ سال سن داشت آغاز کرد.
 
او نخستین‌بار برای بازی در فیلم مستند من یک بازیگر شادم به کارگردانی سامره رضایی در سال ۱۳۹۴ جلوی دوربین رفت. همچنین سال بعد با بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی در جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن شد.
حسینی برای بازی در مجموعه قورباغه نامزد جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام شد.
 
حسینی برای بازی در دسته دختران (۱۴۰۰) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد، اما در نهایت دیپلم افتخار را دریافت کرد.
زندگی شخصی
در اردیبهشت ۱۴۰۰، نوید محمدزاده، هم‌بازی حسینی در قورباغه با انتشار پستی از تولدش در اینستاگرام رابطه خود را اعلام کردند. این دو در تیر ۱۴۰۰ ازدواج خود را تأیید کردند.
+22
رأی دهید
-49

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    chi begam ke nagoftanesh - در ماموریت، نورد
    برو خدا رو شکر کن تو ایران،بهت شخصیت داده شد، هم تو هم نوید محمد زاده هر دوی شما لازم باشه مجیزگویی حکومت رو میکنید
    6
    22
    دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند
    آفرین به زبان روان انگلیسی که داره به جرعت میشه گفت هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی حتی در خونده امریکا نمی توانند اینطور انگلیسی روان صحبت کنند.مرحوم بیژن پاکزاد طراح مد لباس در امریکا و جهان چهل سال ساکن امریکا بود وقتی انگلیسی صحبت می کرد مثل اینکه فارسی صحبت می کنه.
    10
    9
    دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    قبول دارم که زندگی بعنوان‌مهاجر سخته ، از طرفی غم انگیزه که کودکان افغانی که در ایران بدنیا میایند و تحصیل میکنند هویت خود را اصلا حتی در حد محدود ایرانی نمی بینند و افغانی تعریف میکنند ، در صورتیکه کودکان ایرانی تباری که در اروپا و امریکا بدنیا میایند حداقل و یا بخشا خود را مثلا امریکایی میبینند ، ولی واقعیت اینه که تا زمانی که بخش آگاه مردم افغانستان پرچم مبارزه با مذهب ارتجایی خرافات و جهل و خشونت را بالا نبرند احترام لازم را در هیچ جای دنیا کسب نمیکنند ، همین تاثیر جنبش زن زندگی آزادی در افکار جهانیان نسبت یه مردم ایران شگفت انگیزه ، اما هنوز بعد از نیم قرن جنگ و جنایت ، اکثریت افغانستان رژیم طالبان را مطبوع و رک بگویم میپسندند ، ۲۰ سال امریکا خرج ارتش کرد و یکشنبه تسلیم شدند.
    4
    19
    دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.