صدها زن بخاطر عکس پروفایل بی‌حجاب در گزینش معلمان رد شده‌اند؛ آموزش پرورش انکار می‌کند

 نومعلمانصدای آمریکا: روابط عمومی «دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش» دوشنبه ۱۲ شهریور به یک کارزار اعتراضی با امضای تقریبی ۹ هزار «نومعلم» که در گزینش‌ آموزش و پرورش به‌دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری، انتشار عکس پروفایل و موارد مشابه «رد صلاحیت» شده‌اند، واکنش نشان داده و گفت: «عکس پروفایل به‌تنهایی موجب عدم احراز صلاحیت فرد نمی‌شود.»

ادعای این روابط عمومی در حالی‌است که کارزار نومعلمان از جمله دلایل رد یا اخراج زنان معلم را «داشتن لاک، کاشت ناخن و مژه، داشتن مانتو کوتاه زیر چادر، عمل زیبایی، داشتن عکس پروفایل با حجاب عرفی و پیدایش اندکی مو، آرایش» اعلام کرده است.

دلایل دیگر رد متقاضیان شغل معلمی در این بیانیه «حضور کمرنگ در نماز جماعت و جمعه، داشتن نماز و روزه قضا، لایک یا دنبال کردن بازیگران خارجی و چهره‌های سیاسی در فضای مجازی، گذاشتن استوری انتقادی در چارچوب قانون و گزارش‌های غرض‌ورزانه» است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، روابط عمومی گزینش آموزش و پرورش در واکنش به اعتراض این نومعلمان گفت «درخصوص افراد رد صلاحیت شده در قانون، ظرفیت‌های متعددی از قبیل درخواست بررسی مجدد پرونده در مراحل سه گانه تجدیدنظر پیش‌بینی شده است» و ادعا کرد که «ضریب خطا و احتمال تضییع حقوق داوطلبان با این کار کاهش می‌یابد.»

این در حالی‌است که براساس بیانیه کارزار نومعلمان «هیچ‌گونه اخطار و تذکری به دانشجویان داده نشده و بلافاصله پس از پایان تحصیل یا حین آن حکم تعلیق یا اخراج صادر گردیده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «در صورت اخراج کامل نومعلمان، جریمه ۶۰۰ میلیونی و از دست رفتن زحمات ۱۶ساله این افراد در انتظارشان است. این مسئله شامل کنکوری‌ها و ماده ۲۸ها نیز می‌شود.»

پیش از این به گزارش رسانه‌های حکومتی، سید امیرمحمد خرازانی «دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش» درباره یک پیام ویرال شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر «مخالفت با استخدام قطعی به دلیل عکس پروفایل» گفت: «ادعای تأیید نشدن وضعیت استخدامی دانشجومعلمان به دلیل عکس پروفایل را رد می‌کنم در این مورد مطرح شده باید کل پرونده فرد بررسی شود، این موضوع که دانشجو فقط به دلیل عکس پروفایل در گزینش رد شود، صحت ندارد.»

این پس از آن بود که یک معلم که به‌دلیل عکس پروفایل رد صلاحیت شده است در شبکه ایکس، با انتشار سند نوشت که «من همان دانشجومعلمم که با شوق و ذوق برای بچه‌ها نقاشی کشیدم حالا به‌خاطرفقط یک پروفایل دارن ۴ سال زحمتی که کشیدم رو بدون حتی یک بار تذکر هیچی می‌کنند وباید جریمه ۶۰۰ملیونی پرداخت کنم.»

او در این پیام از مردم تقاضای کمک کرده و افزوده بود: «این فقط مشکل من نیست ۸ هزار نفر دیگه دقیقا مشابه من هستند.»

پیش از این وب‌سایت «اصلاحات نیوز» که این پیام را بازنشر کرده بود، نوشت که مخاطبان فراوانی در تماس با روابط عمومی این رسانه گفته‌اند که «این اتفاق فقط برای آن یک معلم نیفتاده و هزاران نفر تجربه‌های مشابه دارند.»
+14
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    AKBAR_KACHAL - لندن، انگلستان
    قرار هست معلم بشید نه مدل مجله، خوب بایدم رد گزینش بشید. معلم همه جای دنیا بری نگاه کنی یه پوشش مناسب دارن، دخترها قرطی بازی در میاره عکس هاشو میزاره تو اینترنت بعد انتطار داره گزینش هم نشه 😂
    16
    4
    دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    مگه میشه آموزش پرورش که در نظام مقدس جمهوری آنهم اسلامی دروغ بگه ؟ چلیپا هم این عمل را مانند فاطی ما انکار میکنه . اگر اینها دروغ میگویند ، پس خاک عالم بر سر همه شان . از آن چلاق پیرخرفت تا این چلیپا که خودش نمیداند چیست
    2
    9
    دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.