اطاعت فوری از فرمان خامنه‌ای: اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان، برای «فرزندآوری»

صدای آمریکا: کمتر از یک هفته بعد از نخستین دیدار علی‌ خامنه‌ای با کابینه دولت چهارم و درخواست او برای «برطرف کردن موانع فرزندآوری»، بانک مرکزی از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان، برای تسهیلات «ازدواج و فرزندآوری» خبر داد.

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه ۱۰ شهریور با اعلام این خبر در یک برنامه تلویزیونی گفت: «با پیگیری از بانک مرکزی و طبق اعلام مدیران بانکی، از امروز ۵۰ هزار میلیارد تومان جهت واریز تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تخصیص پیدا خواهد کرد.»

مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی نیز اعلام کرد: «بر اساس مصوب هیأت عالی بانک مرکزی مقرر شد از امروز ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده‌های بانک‌ها به رقم تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری سال جاری تخصیص داده شود.»

او همچنین افزود: «شبکه بانکی فقط طی ۱۰ روز ابتدایی شهریورماه، ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده که با تخصیص جدید، مشکلات متقاضیان به سرعت حل می‌شود.»

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز ۶ شهریور در دیدار با کابینه دولت چهاردهم از وزیر بهداشت خواسته بود تا «شخصاً موضوع جوانی جمعیت» را پیگیری و «موانع آن را بطور جدی برطرف» کند.

با وجود تاکید، درخواست و دستورهای مختلف علی خامنه‌ای به دولتها و مردم برای تسریع ازدواج و افزایش تولیدمثل در دو دهه گذشته، آمارها نشان می‌دهد روند ثبت ازدواج و زاد و ولد به ویژه در چهار سال گذشته نسبت به سالهای قبل از آن روند کاهشی محسوسی داشته است.
فرشاد مومنی : معیشت را درست کنید، مردم خودشان بچه‌دار می‌شوند
فرشاد مومنی، رییس موسسه دین و اقتصاد تیرماه ۱۴۰۲ با انتقاد از «تبلیغات فرزندآوری و ازدواج» در جامعه گفت: «موعظه لازم نیست؛ شما معیشت را اصلاح کنید مردم خودشان فرزندآوری می‌کنند.»

او خطاب به مسئولان نظام اسلامی افزود: «شما امنیت اقتصادی را با سیاست‌های نابخردانه به هم ریخته‌اید به‌ طوری که امید به خانه‌دار شدن در دو دهک پایین درآمدی جامعه به ۲۰۰ سال و در دهک‌های متوسط به ۵۰ سال رسیده است و در عین‌حال مردم را موعظه‌وار به فرزندآوری تشویق می‌کنید که این یک دور باطل است.»
+6
رأی دهید
-33

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران
    این آخوند پفیوز که چند بار در سخنرانی های مسخره اش تاکید می کرد که در هیچ کاری دخالت نمی کند و کارها را به اشخاص مربوطه واگذار می کند اما در عمل می بینیم که رئیس جمهور و دولت را و اینکه چه کارهایی دولت بایستی انجام بدهد همگی از طرف این آخوند منفور و شیاد می‌آید
    0
    9
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    مگر لواطکارها هم میتونن فرزندآوری کنند !!؟
    0
    9
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا
    نقل قول : الان بچه من ریده، آب نیست بشورم، بعد انتظار داری برات فرزندآوری کنم. یکی می مرد ز درد بینوایی. یکی می گفت خانم زردک می‌خواهی
    0
    8
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    انسانیت، شجاعت. صداقت - استکهلم، سوئد
    جوانهای مملکت رو میکشید، مجروح و معلولشان میکنید اونوقت میگین فرزند بیارین واقعا که خیلی رو دارین! سرطان جهالت و بیعقلی موجب شده ایران با اونهمه سرمایه و منابع ملی ویران بشه. مردم گول حرفهای مفت و شعارگونه شماها رو نمیخورن. مرتیکه حرف مفت زن برای یکبار هم که شده بیا داخل اجتماع و ببین اقتصاد خراب، بیکاری، فقر، بیماری‌های روانی و اجتماعی چه بلایی سر مردم آورده. مردم ایران جنایات شماها رو هیچوقت فراموش نخواهند کرد.
    0
    7
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.