ترامپ:من به دنبال دشمنی با ایران نیستم اما اگر ایران بمب اتم داشته باشد اسرائیل از بین می‌رود

یورونیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌گوید اگر ایران به بمب اتم دست پیدا کند، اسرائیل از بین می‌رود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که تلاش می‌کند بار دیگر به کاخ سفید بازگردد در گفتگویی مفصل با شبکه محبوبش یعنی فاکس نیوز درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است. بخشی از این مصاحبه هم به آنچه در خاورمیانه می‌گذرد اختصاص یافته بود.
ترامپ با انتقاد از سیاست‌های جرج بوش پسر و حمله به افغانستان و به ویژه عراق می‌گوید: «ما به عراق رفتیم و سر دشمن ایران را بریدیم و صدام حسین را کنار زدیم. در حالی که میلیاردها دلار برای ما هزینه در برداشت و چنین خدمتی بزرگی به ایران کردیم.»

آقای ترامپ در ادامه این گفتگو با سیاست‌های خود در قبال ایران اشاره و بار دیگر تکرار کرد که تهران در زمان حضور او در کاخ سفید هیچ پولی نداشته است. «وقتی من رئیس جمهور بودم هیچ‌کس از ایرانی‌ها نفت نمی‌خرید و آنها هیچ پولی نداشتند. پولی نداشتند که به کارهای تروریستی اختصاص دهند. اما حالا شما می‌بینید که آنها در این چند سال چند صد میلیارد دلار درآمد نفتی کسب کرده‌اند.»

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین در خصوص سیاست دولت احتمالی او در قبال ایران گفت: «ببینید من به دنبال دشمنی با ایران نیستم اما آنها نمی‌توانند بمب اتم داشته باشند. اگر ایران بمب اتم داشته باشد اسرائیل از بین می‌رود.»

دونالد ترامپ اظهارات مشابهی را در زمانی که در کاخ سفید حضور داشت درباره ایران مطرح کرده و گفته بود به دنبال یک توافق خوب با ایران است که ایران را از رسیدن به بمب اتم باز دارد. او البته اشاره‌ای به این نکرده که چطور می‌خواهد چنین توافقی را به دست بیاورد در حالی‌که تصمیم گرفت کشورش را از توافقی که بر اساس آن میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران محدود به ۳.۶۷ درصد بود خارج کند.

حالا ایران مدت‌هاست که سطح اورانیوم غنی‌سازی شده خود را به ۶۰ درصد رسانده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت مداوم از افزایش میزان ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران ابراز نگرانی می‌کند.
+12
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا
    اون توافقی که ترامپ میگه در یک هفته بهش می رسه در واقع گذاشتن اسلحه روی سر آخوندها و وادار کردن شون به تسلیمه.
    0
    2
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
    این کاکلی هم دیگه داره خیلی با نمک میشه، ادبیاتش مال کلاس اکابر، شخصیتش تو جوب های خانی آباد نو، الفاضش عین کوچه التماسیا در . هر وقت این دو تا پت و مت (بایدن)با هم دعواشون میشه من یاد دعواهای دوران دبستان مون میافتم، «« آخه اگه اینا بمب اتم داشته باشن اسرائیل از بین می‌ره »» این ادبیات ادمو یاد بازم مدرسه اش دیر شده حالا چکار کنه؟ می‌اندازه....خدایا باور کن ما برژنف ها و نیکسون ها رو دیدیم اینا دیگه کین؟😋
    1
    3
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    تو تر از بایدن و اون تر از تو. با ایران هم پیمان هستید چون منبع در آمدتونه
    0
    4
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.