ارتش اسرائیل: حماس یکی دو روز پیش از اینکه گروگان‌ها را پیدا کنیم آنها را کشت

گفته می‌شود که هیچ درگیری میان ارتش اسرائیل و اعضای گروه حماس در داخل تونل رخ نداده است و افراد مسلحی که این شش نفر را به قتل رسانده‌اند، احتمالا از منطقه گریخته‌اند.ایندیپندنت فارسی: ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجساد شش گروگان حمله هفتم اکتبر حماس را از تونلی متعلق به این گروه شبه‌نظامی در رفح بیرون آورده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، در این بیانیه اشاره شده است که نیروهای حماس این شش گروگان را کمی قبل‌تر، احتمالا حدود یک یا دو روز پیش از اینکه سربازان اسرائیلی آن‌ها را پیدا کنند، کشته‌اند.

نام این گروگان‌ها هرش گلدبرگ‌ــ‌پولین ۲۳ ساله، ادن یروشالمی ۲۴ ساله، اوری دانینو ۲۵ ساله، الکس لوبنوف ۳۲ ساله، کارمل گات ۴۰ ساله و آلموگ ساروسی ۲۵ ساله اعلام شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ارتش اسرائیل مکان دقیق نگهداری گروگان‌ها را نمی‌دانست، اما نشانه‌هایی از یک منطقه عمومی داشت که حدس زده می‌شد این شش نفر آنجا نگهداری می‌شوند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد به دلیل اینکه احتمال می‌داد گروگان‌ها در آن منطقه نگه داشته شده باشند، با دقت عمل کرده است، اما در نهایت هنگامی که سربازان روز شنبه جست‌وجو در آنجا را آغاز کردند، با اجساد گروگان‌ها مواجه شدند.

گفته می‌شود که هیچ درگیری میان ارتش اسرائیل و اعضای گروه حماس در داخل تونل رخ نداده است و افراد مسلحی که این شش نفر را به قتل رسانده‌اند، احتمالا از منطقه گریخته‌اند.

تونلی که گروگان‌های کشته‌شده آنجا پیدا شدند، در رفح است و از جایی که سربازان اسرائیلی اوایل این هفته جسد گروگان دیگری را پیدا کردند، حدود یک کیلومتر فاصله دارد.

پس از اعلام این خبر، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز تایید کرد که هرش گلدبرگ پولین، شهروند اسرائیلی‌ــ‌آمریکایی در میان گروگان‌های کشته‌شده است. او با اظهار خشم و تاسف از این اتفاق گفت: «من خیلی تلاش کردم تا این گروگان آمریکایی را به سلامت بازگردانم و از خبر مرگ او بسیار آزرده‌خاطرم. رهبران حماس بدانند که تاوان این جنایات را پس خواهند داد. در عین حال ما به کار شبانه‌روزی برای رسیدن به توافقی برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده ادامه خواهیم داد.»

در همین حال، خانواده‌ گروگان‌های اسرائیلی که هفته‌ها است با برگزاری تظاهرات از بنیامین نتانیاهو می‌خواهند برای آزادی گروگان‌ها با حماس توافق کند، به اعلام خبر پیدا شدن اجساد شش گروگان اسرائیلی واکنش نشان دادند.

انجمن گروگان‌های اسرائیلی از نخست‌وزیر اسرائیل خواست مسئولیت تصمیم‌هایش را در بی‌توجهی به وضعیت گروگان‌ها بر عهده بگیرد و با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد که مرگ گروگان‌ها «نتیجه مستقیم» انجام نشدن معامله آزادی گروگان‌ها به دلیل درخواست‌های روزافزون نتانیاهو است.

خانواده گروگان‌ها از نخست‌وزیر اسرائیل خواستند که «به جای پنهان شدن پشت سخنگوی ارتش»، خودش به مردم درباره گروگان‌ها گزارش بدهد.

در حالی که توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها میان اسرائیل و حماس بدون نتیجه رها شده است، یک مقام اسرائیلی درگیر در مذاکرات آتش‌بس به تایمز اسرائیل گفت: «پیدا شدن اجساد شش گروگانی که تا همین اواخر زنده بودند، نشان می‌دهد که فشار نظامی بدون ابتکار دیپلماتیک موازی گروگان‌ها را به مرگ محکوم می‌کند.»

این مقام رسمی از اینکه بنیامین نتانیاهو فشار نظامی را مهم‌تر از بیش از پیشبرد ابتکارات دیپلماتیک، از جمله معامله آزادسازی گروگان‌ها، می‌داند ابراز تاسف کرد.
آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در غزه
پس از هشدار روزهای گذشته نهادهای بین‌المللی مبنی بر لزوم واکسیناسیون فوری علیه فلج اطفال در نوار غزه، یک مقام بهداشتی روز شنبه اعلام کرد که کارزار مرتبط با این اقدام آغاز به کار کرده است.

موسی عابد، مدیر مراقبت‌های بهداشتی اولیه در وزارت بهداشت غزه که زیر نظر حماس اداره می‌شود، به خبرگزاری فرانسه گفت که مقام‌های بهداشت محلی به همراه سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی دیگر، کارزار واکسیناسیون فلج اطفال را در منطقه مرکزی غزه آغاز کرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد که اسرائیل با یکسری «وقفه‌های بشردوستانه» سه‌روزه در مکان‌های خاص در غزه به منظور تسهیل واکسیناسیون موافقت کرده است.

این کارزار برای اجرای دو دوز واکسیناسیون فلج اطفال، با هدف واکسینه کردن بیش از ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در غزه انجام می‌شود و پس از آغاز در مرکز غزه، قرار است در جنوب و سپس شمال غزه هم انجام شود.

مایکل رایان، معاون مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، این هفته به شورای امنیت سازمان ملل گفت که ۱.۲۶ میلیون دوز از این واکسن خوراکی در غزه تحویل داده شده و ۴۰۰ هزار دوز دیگر هنوز در راه است.

وزارت بهداشت غزه اوایل این ماه اعلام کرد که آزمایش‌ها در اردن ابتلای یک کودک ۱۰ ماهه واکسینه‌نشده از مرکز غزه به فلج اطفال را تایید کرده است که اولین مورد در این منطقه در ۲۵ سال گذشته به شمار می‌رود.
+26
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد
    ان گروه و دسته و حکومتی که گروگانها را میکشند بوی از انسانیت نبرده اند. کشندگان گروگانها ؛ محکوم به مرگ و نیستی هستند!
    1
    13
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    گروگان ها یک معضل شده است ولی منافع کل اسرائیل ارجح است . حماس باید ریشه کن شود تا مردم آسوده خاطر شوند . حق با نتانیاهو است .
    1
    15
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    سازمان دروغ پراکنی و تزویر اسراییل گفت ۷۰ سال قبل هم فلسطینی‌ها اراضی خودشون رو اشغال کرده بودن که ما رفتیم و همه چیزو نابود کردیم
    10
    3
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
    به درک. این وبسایت عملا بوق تبلیغاتی اسرائیل شده. چقدر از اسرائیل پول میگین براشون تبلیغ کنین؟
    13
    1
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    شاید آنها خسته شده بودن و یا برای فرار مشکل داشتن . حالا که چی ؟ جایزه بدیم به شماها یا به آنها ؟ اینهمه کشتار کافی نیست ؟ کدامین رکورد کشتار دنیا را میخواهید بزنید ؟ مائو ۶۵ میلیونی یا استالین با ۴۰ میلیون ؟ آنوقت هیتلر را با کشتار ۳۵ میلیون مرگبارترین دیکتاتورتاریخ می نامید . بهترنیست جام زهر خمینی را بنوشید و یا عقب نشینی تاکتیکی خامنه ای کنید . فکر کنم این بی عقل تاکتیکش بد نیست ، امتحان کنید
    7
    0
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا
    خب پس اسرائیل دیگه برای چی دست دست میکنه اسرائیل زیاد قوی برخورد نمیکنه باید یک صبرا و شتیلا دیگه صورت بگیره
    0
    7
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    دستشون درد نکنه
    13
    0
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان
    این کار خیلی احمقانه است چون در برابر هر کدوم از این گروگانهای اسرائیلی میتونستند ده ها زندانی فلسطینی را معاوضه کنند.
    0
    11
    یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.