فعال سیاسی اصولگرا: چرا پرونده سقوط بالگرد رئیسی هنوز بسته نشده است؟

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت: مقامات اف‌بی‌آی رسما اعلام کردند ترور ترامپ نتیجه‌ی یک تصمیم شخصی و بدون عامل خارجی بوده. آن‌ها می‌گویند فردی که برای ترور دونالد ترامپ تلاش کرده بود به تنهایی عمل کرد و هیچ نشانه‌ای از مداخله خارجی در آن وجود ندارد.

اطلاعیه FBIنمونه‌ای است از حرفه ای‌گری یک نهاد که نشان‌دهنده استقلال نهادی، عدم سوگیری، شفافیت، داوری منصفانه و کار کارشناسی و… است. پرونده‌ای به این اهمیت، ظرف مدت کوتاهی بسته می‌شود و افکار عمومی از جنگ اعصاب هر روزه بر سر این پرونده نجات می‌یابد.

اگر این اتفاق در کشور ما افتاده بود، استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و کومله و منافقین و عناصر خودفروخته داخلی و مثلا چند خبرنگار رسانه‌های داخلی را با هم قاطی نمیکردیم و یک آش شله قلمکار نمی‌پختیم تا ملت، نوش جان کنند و کیف‌شان کوک شود؟ اسمش را هم می‌گذاشتیم کشف بزرگ ناشی از عملیات محیرالعقول و پیچیده و کلی خودتعریفی از اقتدار و عظمت نهادهای امنیتی و…الی آخر.

مقایسه کنید این پرونده را با پرونده‌هایی که در کشور ما باز شده و بعضی از انها بعد از ماه‌ها و سال‌ها هنوز مختومه نشده و گاه‌وبیگاه تحلیلگران و شبه تحلیلگران پیرامون آن‌ها افاضه می‌کنند.

به عنوان مثال:

*سقوط بالگرد شهید رئیسی: نتیجه بررسی‌های فنی و دقیق چندگروه تخصصی و کارشناسی نشان می‌دهد هیچ شواهدی مبنی بر خرابکاری، حمله، توطئه و امثال آن در این سانحه وجود ندارد و تنها دلیل سقوط، خطای انسانی بوده است. با این حال ختم پرونده اعلام نمی‌شود و فضا برای شایعه‌افکنی مهیا باقی می‌ماند. نباید مصالح ملی را برای ملاحظه حال فلان خانم یا بهمان آقا نادیده گرفت. قال قضیه را بکنید و خلاص.

*پرونده شهادت شهیدان رجایی و باهنر: با گذشت ۴۳ سال از این واقعه هنوز در باره این موضوع حرف می‌زنیم. همین دو سه شب پیش، تلویزیون پرونده‌اش را مفتوح کرد.

*قتل‌های زنجیره‌ای با قدمت ۲۵سال

*فتنه ۸۸ که یکی از متهمان اصلی‌اش راست‌راست راه می‌رود و هر روز به بهانه‌ای به ریش مملکت می‌خندد.

*سقوط هواپیمای اوکراینی درسال ۱۳۹۸

*ناآرامی‌ها در سالهای ۱۳۹۶.۱۳۹۸و ۱۴۰۱

*ماجرای تخلف ملکی مربوط به حوزه علمیه حجت الاسلام صدیقی

*این سیاهه حتما با آنچه شما در خاطر دارید، طولانی‌تر خواهد شد.

*ایام پرونده‌های ناتمام، مستدام!
+15
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.