طبق نظرسنجی جدید فقط یک نفر می‌تواند نتانیاهو را در انتخابات اسرائیل شکست دهد

العربیه: در بین 608 نفر از افراد 18 سال به بالا در اسرائیل برگزار شد، نشان می‌دهد که نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق از اتحاد راست‌گرای «یامینا»، تنها کسی است که می‌تواند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی را در انتخابات شکست دهد.

بر اساس این نظرسنجی، بنت 27 کرسی و بنیامین نتانیاهو 22 کرسی را در کنیست (پارلمان اسرائیل) به دست خواهند آورد.
نفتالی بنتاین نتایج نشان می‌دهد که اگر انتخابات امروز در اسرائیل برگزار شده و نفتالی بنت به عرصه سیاسی بازگردد و رهبری اتحاد سیاسی احزاب راست‌گرا، موسوم به «یامینا»، را به عهده بگیرد، می‌تواند دست کم 27 کرسی را کسب کند، در حالی که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو تنها 22 کرسی خواهد داشت.

نفتالی بنت، 52 ساله، اولین رهبر یک ائتلاف مذهبی راست‌گرای افراطی بود که در تاریخ اسرائیل به پست نخست‌وزیری رسید. او در سال 2021 به بیش از 12 سال حکومت نتانیاهو پایان داد. پیش از رسیدن به این مقام، بنت مسئولیت پنج وزارتخانه دیگر از جمله وزارت دفاع در سال 2020 را بر عهده داشت.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حزب «اردوگاه دولت» به رهبری بنی گانتز 21 کرسی، حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن 14 کرسی، و حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید، حزب دموکرات‌ها (ائتلاف حزب کارگر و میرتس) به رهبری یائیر گولان، هر یک 11 کرسی به دست خواهند آورد.

حزب «شاس» به رهبری اریه درعی 9 کرسی و حزب «قدرت یهودی» به رهبری ایتامار بن‌گویر و «اتحاد یهودیت تورانی» به رهبری ییتسحاک گلدکنوف هر کدام هشت کرسی خواهند داشت.

بر اساس گزارش وب‌سایت عربی‌زبان شبکه تلویزیونی اسرائیلی «آی24» که عصر دیروز منتشر شد، «جبهه عربی برای تغییر» به رهبری ایمن عوده و احمد طیبی شش کرسی، و حزب «صهیونیست مذهبی» به رهبری بتسالل اسموتریچ و «فهرست متحد عربی» به رهبری منصور عباس هر کدام پنج کرسی به دست خواهند آورد. اما حزب «بلد» به رهبری سامی ابو شحاده و حزب «راست ملی» به رهبری گیدون سعار، آرای لازم برای ورود به کنیست را کسب نخواهند کرد. «چه کسی برای پست نخست‌وزیری مناسب‌تر است؟»

در پاسخ به این سؤال که «چه کسی برای پست نخست‌وزیری مناسب‌تر است؟» 39 درصد از پاسخ‌دهندگان به نتانیاهو و 35 درصد به گانتز رأی دادند. همچنین 26 درصد اعلام کردند که نظری ندارند.

اما در مورد انتخاب بین نتانیاهو و نفتالی بنت، 38 درصد به نتانیاهو و 41 درصد به بنت رأی دادند. در مقایسه بین نتانیاهو و لاپید، نتانیاهو 47 درصد و لاپید 33 درصد رأی کسب می‌کنند.
+2
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    هر کسی جرأت و جنم این را داشته باشد کهبتواند حکومت مفعولین عث حالی را سرنگون کند، قدمش مبارک و راهش هموار باد. دعای خیر خیلی ها بدرقه راهش خواهد بود. بفرما
    2
    1
    ‌چهارشنبه ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.