بازداشت مدیرعامل تلگرام در شمال پاریس؛ از پاول دوروف چه می‌دانیم؟


بی بی سی: پاول دوروف،‌ میلیاردر و موسس و مدیر اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در فرودگاهی در شمال پاریس بازداشت شد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، شامگاه شنبه ۳ شهریور/۲۴ اوت ‌پس از اینکه هواپیمای اختصاصی آقای دوروف در فرودگاه لو بورژه پاریس به زمین نشست، پلیس فرانسه او را بازداشت کرد.

به نقل از مقامات فرانسوی گفته شده که بازداشت این میلیاردر در رابطه با «جرائم مرتبط با پیام‌رسان پرطرفدار تلگرام» بوده است.

تلگرام در رقابت با فیسبوک،‌ یوتیوب،‌ واتس‌اپ، اینستاگرام، تیک‌تاک و وی‌چت یکی از رسانه‌های اجتماعی بزرگ است و به ویژه در روسیه، اوکراین و ایران کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. پاول دوروف، ۳۹ ساله متولد روسیه است.

مجله اقتصادی فوربس، ثروت او را ۱۵ میلیارد و پانصد میلیون دلار تخمین زده است.

او در سال ۲۰۱۴ و پس از اینکه درخواست‌های دولت روسیه برای مسدود کردن فعالیت کاربران مخالفان دولت روسیه در شبکه‌اجتماعی «وکنتاکته» (به معنای در تماس) را رد کرد، روسیه را ترک کرد.

آقای دوروف شبکه اجتماعی «وکنتاکته» را که به همراه برادرانش در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرده بود، بعدا فروخت.

آقای دوروف سه سال پیش، در ماه اوت سال ۲۰۲۱ شهروندی فرانسه را به دست آورد. او خودش و شرکت تلگرام را در سال ۲۰۱۷ به دوبی منتقل کرده بود و به گزارش رسانه های افرانسوی او شهروندی امارات متحده عربی را هم دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های فرانسوی گزارش داد که پاول دوروف علاوه بر اینها شهروند پادشاهی «سنت کیتس و نویس»،‌ کشوری شامل دو جزیره در دریای کارائیب است.
+6
رأی دهید
-16

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.