وزیر جدید ارتباطات: سیاستگذاری فیلترینگ در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست

العربیه: ستار هاشمی، وزیر جدید ارتباطات دولت چهاردهم ایران در اظهاراتی گفت که موضوع فیلترینگ اینترنت در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نبوده و مردم باید صبر کنند تا با نهادهای تصمیم‌گیر در این زمینه مشکل حل شود.

به گزارش «شبکه شرق»، هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: «بحث محدودیتهایی که ایجاد شده، اساسا همانطور که می‌دانید متناسب با داستان سیاستگذاری در وزارت ارتباطات اتفاق نیفتاده است. نگاهی که وجود دارد این است که آیا ما در جریان نیستم که مطالبه مردم چیست، که طبیعتا حتما اینگونه است که می‌‌دانیم که مردم در این زمینه مطالباتی دارند. وضعیت موجود به واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها وضعیت قابل قبولی نیست و طبیعتا این روش حتما باید بازطراحی و بازنگری انجام شود.»

او همچنین درباره رفع محدودیت‌های اینترنت در ایران نیز گفت: «طبیعتا این را باید کار کارشناسی انجام بدهیم و اجماع‌سازی و توافق سازی انجام دهیم و این را با راهکار مناسب به لایه سیاستگذاری ارائه دهیم. این نکته‌ای است که فارغ از فضای هیجانی باید انجام شود و کاملا منطبق بر یک نگاه اقناعی و اصولی و کارشناسی صورت پذیرد». عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت رئیسی نیز روز اول شهریور با اعلام پایان کار خود از مردم «حلالیت» طلبید و گفت مطالبات مردم از ما به حق بود ولی برخی موارد خارج از اراده وزارت ارتباطات بود. سیاست‌ها و دستورالعمل سانسور اینترنت در ایران رسما توسط شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهور به صورت کلی و همچنین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بصورت جزیی تعیین می‌شود اما در برخی موارد از جمله اعتراضات سراسری شورای امنیت ملی دستور قطع یا محدودیت کامل اینترنت را صادر می‌کند.

بر اساس ارزیابی‌های جهانی، ایران پس از چین، دومین کشور جهان است که اغلب محتوای اینترنت و بیشتر رسانه‌های اجتماعی محبوب و حتی پیام‌رسان‌هایی چون واتس‌آپ در آن فیلتر است که منجر به استفاده همگانی از فیلترشکن‌ها شده است.

مسعود پزشکیان و مشاوران او از جمله علی آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته وعده داده بودند محدودیت‌ها و سانسور اینترنت در ایران را کاهش دهند.
+0
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.