نتانیاهو: برای هر سناریویی در مقابله با تهدیدهای دور و نزدیک آماده‌ایم

العربیه: پس از تأکید مجدد ایران مبنی بر دادن پاسخ حتمی آن به اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه 31 مرداد اعلام کرد که کشورش برای هر سناریویی در سطوح دفاعی یا هجومی برای مقابله با تهدیدات دور و نزدیک آماده است.

نتانیاهو از پایگاه هوایی «رامات دیوید» گفت: «من اینجا در پایگاه نیروی هوایی هستم تا به‌دقت آماده‌سازی‌های خود را در برابر تهدیدات نزدیک و دور نظارت کنم. ما برای هر سناریویی، چه در زمینه دفاعی و چه در زمینه هجومی، آمادگی داریم.»
حتمی بودن پاسخ ایران
این در حالی است که ایران امروز [چهارشنبه] دوباره تاکید کرد که دادن پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، حتمی است و هر چقدر هم که طول بکشد، به وقوع خواهد پیوست.

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرده است که «پاسخ باید به گونه‌ای باشد که اسرائیل را مجازات کرده و از تکرار حملات مشابه جلوگیری کند.»

در عین حال، ایران مدعی شده که این پاسخ باید با دقت طراحی شود تا از هرگونه تاثیر منفی بر مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه جلوگیری شود.

به گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، نمایندگی ایران در بیانیه‌ای تأکید کرد که «زمان‌بندی، شرایط و روش پاسخ دادن ایران به دقت هماهنگ خواهد شد تا در لحظه‌ای غافلگیرانه انجام شود».

این بیانیه همچنین اشاره دارد که پاسخ ایران ممکن است زمانی که تمرکز اسرائیل بر آسمان یا رادارها است، با حمله‌ای زمینی یا هوایی و یا ترکیبی از هر دو رخ دهد.
هشدار به اسرائیل
علی محمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران ایران، روز گذشته اشاره کرد که ممکن است اسرائیل برای مدتی طولانی در انتظار این پاسخ ایران بماند. او تاکید کرد که این بار پاسخ ایران بسیار متفاوت خواهد بود و افزود: «پاسخ ما اسرائیل را به خوبی مجازات خواهد کرد. آن‌ها باید انتظار بکشند.»

همچنین، هفته گذشته یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا اعلام کرد که واشینگتن به ایران هشدار داده است که حمله موشکی بزرگ به اسرائیل می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری به ویژه برای خود ایران، به همراه داشته باشد.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز ابراز امیدواری کرد که توافق آتش‌بس در غزه بتواند حمله احتمالی ایران به اسرائیل را به تاخیر بیندازد.

پس از ترور اسماعیل هنیه در 31 ژوئیه، تنش‌ها در منطقه به شدت افزایش یافته و هر دو طرف ایران و اسرائیل در حالت آماده‌باش نظامی قرار دارند.
+33
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    راست میگن معظم اله نتانیاهو تا زمانی که مردم بدبخت بین سیاستمداران هستند برای هر سناریویی آمادگی دارند. اینورم فرقی نداره همینه. شما دامادهای پوتین رو خط مقدم دیدید؟ پسران نتانیاهو هم در میامی مشغول جنگ در خط مقدمند. هانتر بایدن هم که مشغول کشیدن مواد و فاحشه بازیه. کدون فرزند یا بستگان سیاستمداری تا الان در جنگی کشته شده؟
    12
    1
    ‌پنجشنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    قدیمی ها میگفتند : بی بی از بی چادری خونه نشینه ، اما داستان این بی بی فرق میکنه ، چادر به کمر داره کولاک‌میکنه ، حماسی ها مثل موش تو زیر زمین ها هستند
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    آقای نتانیاهو یادت نره ، مشکل شما با ج.ا ربطی به ملت ایران نداره ، مسائل خودتان در حد و حدود همدیگر مشابه اسماعیل هنیه حل و فصل کنید ، تاکید می‌کنم ، مشکلات ج.ا با شما ربطی به ملت ایران ندارد ، مبادا اموال مردم مثل آب و برق و گاز بخطر بی افتد .
    1
    2
    ‌پنجشنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.