سوال سی‌ان‌ان از محسن رضایی: حمله ایران به اسرائیل چگونه خواهد بود و ایران چقدر قدرت دارد

رضایی در پاسخ به این سوال که "حمله ایران چگونه خواهد بود و ایران چقدر قدرت دارد"، بیان داشت: پاسخ سوال شما پس از اقدام ایران مشخص خواهد شد.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی ان ان به سوالات خبرنگار این شبکه در مورد مسائل منطقه پاسخ داد.

به گزارش تابناک، محسن رضایی در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه مبنی بر اینکه "وضعیت پرتنشی بر خاورمیانه حکمفرماست و آیا ایران به اسراییل حمله می کند"، گفت: ایران در زمان و مکان مناسب اقدام خواهد کرد و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق داریم از خود دفاع کنیم و اگر پاسخ داده نشود شرارت های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت، بنابراین پاسخ اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که "حمله چگونه خواهد بود و ایران چقدر قدرت دارد"، بیان داشت: پاسخ سوال شما پس از اقدام ایران مشخص خواهد شد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: مشکل بزرگ امروز منطقه ما این است که آمریکا تمام راه های سیاسی و حقوقی برای مهار اسراییل را بسته است. امروز در غزه بزرگترین جنایت‌های بشری در جریان است و بیش از بمب های جنگ جهانی دوم بر سر مردم غزه بمب ریخته شده است و هر ۳۰ فلسطینی ۱ تن بمب بر سرش فرود آمده است و ده ها هزار تن شهید و زخمی شده‌اند.

سردار محسن رضایی در پاسخ به این سوال که "راه حل ایران برای تبدیل نشدن پاسخ به اسراییل به جنگ بزرگ در منطقه چیست، بیان داشت: پیامدهای اقدام خود را بررسی کرده ایم و اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو که در حال فرو رفتن به باتلاق است از این شرایط بیرون آید و اقدامات ایران حساب شده خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که "پیام شما به آمریکا بعنوان مهمترین حامی اسراییل چیست"، اظهار داشت: به آمریکایی ها می‌گوییم که عاقل باشند.

آمریکا باید به این مسئله فکر کند که چرا در خاورمیانه منفور است؟ نتیجه لشکرکشی به عراق و افغانستان چه بود؟ نتیجه حمایت های بی رویه از اسرائیل چه بوده است؟ نتیجه فشار به ایران و تحریم ایران چه بود؟ آمریکا به کدامیک از اهداف خود در منطقه دست یافته است؟

واقعیتی که آمریکا باید با آن مواجه شود و بپذیرد این است که باید در سیاست های خود در خاورمیانه بازنگری کند. سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه در واشنگتن تدوین نمی شود بلکه در تل آویو تدوین و طراحی می شود و مقامات کاخ سفید آن را اجرا می کنند. در واقع، اسراییل دستور می دهد و آمریکا اجرا می کند. این چیزی جز تحقیر قدرت آمریکا نیست.

در چنین شرایطی آمریکا حتی نمی تواند یک بازیگر قابل اتکا برای دیگر متحدان خود باشد. به همین دلیل عربستان، ترکیه و سایر شرکای آمریکا در منطقه به سمت روسیه و چین گرایش بیشتری پیدا کرده اند و دیگر به آمریکایی ها اعتماد ندارند.

واشنگتن نمی تواند از یک سو خواستار کاهش تنش باشید و در مقابل، از منبع اصلی تنش یعنی اسراییل حمایت تمام قد کنید.

شما نمی توانید واقعیت قدرت جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرید. ایران به لحاظ تاریخی و ژئوپلیتیکی بازیگری پرنفوذ و قدرتمند است. ما در منطقه در مقابل تجاوزات صدام حسین به ایران و کویت و ایضا در مقابل تروریسم در سوریه و عراق و افغانستان ایستادیم و صلح و امنیت در منطقه را وظیفه خود می دانیم و آمریکا نباید در مقابل نقش صلح و امنیت سازی ایران درمنطقه بایستد.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان مبنی بر اینکه "آمریکا ایران را تهدید به پیامدهای گسترده در صورت حمله به اسراییل کرده است، نظر شما چیست؟" خاطرنشان کرد: آمریکای امروز آمریکای گذشته نیست، آن‌ها در اوکراین، تایوان و در دریای سرخ درگیر هستند و قادر به باز کردن جبهه جدیدی علی الخصوص در برابر ایران که توانایی بالایی در آسیب زدن به آمریکا دارد و فرماندهان آمریکایی این را خوب می دانند، نیست، لذا از درگیری با ایران خودداری می‌کند و سربازان آمریکایی هم روحیه درگیری با ایران را ندارند، اما به هر حال ما آماده ایم و به هر اقدامی پاسخ می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که "تدبیر ایران برای حمله شدید و بازدارنده که در عین حال منجر به جنگ گسترده نشود" چیست، اظهار داشت: این موضوع پس از اقدام مشخص خواهد شد. موضوع مهم، آتش بس و پایان خونریزی و جنایت رژیم اشغالگر اسراییل است و اگر همان ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی، آمریکا اسراییل را وادار به آتش بس می‌کرد، جنگ گسترده نمی‌شد و عامل این اتفاق آمریکا و اسراییل هستند لذا باید آتش بس اتفاق بیفتد و نتانیاهو تحویل دادگاه بین الملل داده شده و مجازات شود.

سردار محسن رضایی در پاسخ به این سوال که "آیا شما به مذاکرات آتش بس خوشبین هستید" گفت: مانع اصلی مذاکرات، نتانیاهو و کابینه تندرو او است و آن ها حتی طرح بایدن که مورد قبول حماس بود را نپذیرفتند و با این شرایط به آینده مذاکرات خوشبین نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که "با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در ایران و شرایط حساس منطقه، آیا آقای پزشکیان از پس شرایط برخواهد آمد"، گفت: بنده به آقای پزشکیان امیدوارم، ایشان گروه‌های مختلف را در انتخابات جذب کردند و در هماهنگی با رهبر و مجلس و قوه قضاییه هستند و به دولت ایشان خوش بین و امیدوار هستم.

دکتر محسن رضایی با بیان اینکه بحرانی که اسراییل در غرب آسیا شروع کرده است اگر کنترل نشود پایان خوبی نخواهد داشت، بیان داشت: بنای ایران بر جنگ نیست اما با قدرت از خود دفاع خواهد کرد، معتقدیم ساختارهای امنیتی برآمده از نظام دوقطبی زمان جنگ سرد کارآمد نیست و آمریکا نباید مانع امنیت جمعی کشورهای غرب آسیا شود چراکه کشورهای منطقه قادر به تشکیل اتحادیه امنیت هستند و دخالت آمریکا و اروپا مانع این موضوع است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که "به نظر شما کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات که به پیمان آبراهام پیوسته اند و متحد آمریکا هستند، اتحادیه امنیتی مورد اشاره شما را خواهند پذیرفت" گفت: تنها راه امنیت منطقه اتحاد است و همانطور که شاهد هستیم راهکارهای دیگر از جمله توافق آبراهام شکست خورده و گواه آن وضع امروز منطقه است.
+6
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    MrJason - جابلسا، انگلستان

    بدبخت ها توی خاکتون یه تروریست رو که حتی ایرانی هم نبود کشتند بعد میخواید جنگ راه بندازید؟. هیچ به فکر آنچه در کتب تاریخ نوشته خواهد شد هستید؟
    4
    47
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    یعنی از این شخص "خبره تر و وارد تر" در امور خاورمیانه در ایران نیست؟؟!!
    1
    31
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا

    سردار..انشاالله سر تو و بقیه سرداران بزودی برود بالای دار. اشغال‌های دزد آدمکش
    1
    34
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ako kermanshah - اسنانبول، ترکیه

    این اخوندا تا ایران به فنا ندن دست نمی کشند، زمان فتحعلی شاه قاجار هم اینقدر خیانت کردند تا بخش های زیادی از ایران جدا شد، این پفیوز ها تا ایران تجزیه نکنن خیالشون راحت نمیشه.
    1
    34
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    ادم فکر میکنه صحبتهای وزیر خارجه روسیه رو داره میخونه با اندکی تغییر ..
    1
    22
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

    این سیفون فیلسوف اقتصاد بود که، اونو سنه نه به حمله نظامی 😀😇😂🤣 اینقدر مغز فرماندهی داره تو والفجر ۴ به اندازه یک هنگ ارتشی رو به باد فنا داد، قرم دنگ 😡 مرگ بر هر چی هزار پدره غیر ایرانی و ایرانی بی غیرت دنباله رو😡
    0
    24
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    جالبتر اینکه تو شبکه سی ان ان چنین مصاحبه ای نیست اینها ساخته و پرداخته خیالات خود طویله اسلامی است چنین گزارشی وجود ندارد
    0
    8
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    بمب اتمی بسازید بره بابا چرا اینقدر دست دست میکنید؟ حالا این کار رو نکنید تا اسرائیل ایران رو تهدید اتمی بکنه
    1
    8
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    رژیم منحوس اشغالگر ایران به پوچی و پوشالی بودن قدرت خودش واقف است و هیچ اقدام جدی انجام نمی داد چون می دونه اگر حمله جدی به اسرائیل بکنه رژیم منحوس ملاها از روی از تاریخ حذف می شوند و وجود منحوسشان از روی کره زمین. حالا همه می دانند که این همه ادعا فقط پوشالی بوده و این چیزیه که علی چلاق ازش وحشت دا ه. نه راه پیش داره و نه راه پس مثل خری می ماند که در باتلاق افتاده البته با عرض معذرت از جناب خر که با خامنه ایی قیاس شد.
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    MrJason - جابلسا، انگلستان
    رفیق اینکه خاک ایران بعد از اشکنه شدن هنیه دلار کثیف شد شکی درش نیست‌ ولی کاری که اسراییل کرد تجاوز یه خاک ایران بود و این ربطی به اینکه کی سقت شد رل ا نداره. شما اگر میهمان حتی ناخواسته و منفور هم کهداخل خانه شما است را چون میهمان است تا زمانی زیر سقف شماست میهمان میدونید و به کسی اجازه نمی‌دهید تا زمانی زیر سقف خانه شماست آسیبی به او برساند
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.