آیا جمهوری اسلامی«انتقام» از اسرائیل را بخاطر ترس خامنه‌ای و آخوندها از ترورشان به تاخیر انداخته؟

علی خامنه‌ای و سایر مقامات حکومت برای هنیه «نماز میت» می‌خوانندکیهان لندن: جوزف فراگِر تحلیلگر سیاسی و معاون اجرایی «بنیاد میراث اسرائیل» در مقاله‌ای که ۱۹ اوت (۲۹ امرداد) در وبسایت «جوییش نیوز سندیکا» (JNS) منتشر شد عنوان کرده دلیل تاخیر جمهوری اسلامی از اقدام انتقام‌جویانه علیه اسرائیل، ترس علی خامنه‌ای و سایر ملاها از تکرار سرنوشت اسماعیل هنیه برای خودشان است.

نویسنده در مقدمه این یادداشت می‌نویسد «دستگاه تبلیغاتی حکومت ایران به دروغ ادعا می‌کنند که علت تاخیر در انتقام از اسرائیل به تلافی ترور اسماعیل هنیه، این است که نمی‌خواهند مذاکرات آتش‌بس در غزه مختل شود. جمهوری اسلامی با این بهانه تلاش می‌کند در عرصه سیاست جهانی مشروعیت پیدا کند.»

فراگر با اشاره به اینکه «رژیم ایران سر مار» و «علت همه بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه» است عنوان می‌کند، اگر جمهوری اسلامی نمی‌بود، عملیات تروریستی «هفت اکتبر» هم اتفاق نمی‌افتاد و حزب‌الله هم موشک نمی‌داشت.

در این یادداشت آمده، «رژیم ایران قصد خود برای نابودی اسرائیل و آمریکا را پنهان نمی‌کند. این حکومت پایگاه شیطان است. شورش‌ها، اعتراض‌ها و خشونت‌هایی که در سرتاسر جهان در دانشگاه‌ها به راه افتاده و همچنین حملات سایبری تا حد زیادی توسط حکومت ایران تأمین مالی شده است. حکومت ایران نفرت و تروریسم را از راه‌ها و به اشکال مختلف صادر می‌کند.»

فراگر در بخشی از این یادداشت به انتقاد از سیاست‌های جو بایدن علیه جمهوری اسلامی پرداخته و می‌نویسد، «رژیم ایران از کاهش تحریم‌ها در طول سال‌های بایدن- هریس سود برده است. ثروت‌های نفتی ایران از آن زمان زیاد شد که ۱۵۰ میلیارد دلار در زمان باراک اوباما به جیب آنها سرازیر شد تا برجام را امضاء کند… جو بایدن و معاون او کامالا هریس نیز برای آزادی پنج آمریکایی که در ایران گروگان بودند شش میلیارد دلار  باج دادند. کشتار وحشیانه «هفت اکتبر» پس از پرداخت این پول اتفاق افتاد. تیم بایدن- هریس بجای توقف انتقال پول، در روندی شرم‌آور ۱۰ میلیارد دلار دیگر به تهران داد.»

در ادامه این نوشتار آمده، مماشات با جمهوری اسلامی آنها را از همیشه مصمم‌تر کرده و همچنین عزم حکومت را برای گروگانگیری آمریکایی‌ها  محکم‌تر کرده است. در چنین فضایی جمهوری اسلامی جوخه‌های ترور خود را علیه مقامات آمریکایی نیز تقویت کرد. اخیراً یک تاجر پاکستانی به نام آصف رضا مرچنت که دو هفته را در ایران گذرانده بود، به دلیل برنامه‌ریزی برای ترور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بازداشت شده است.

فراگر اشاره می‌کند، حکومت ایران فعالانه از کارزار هریس- والز حمایت می‌کند. هک کمپین ترامپ تنها یکی از راه‌هایی است که رژیم ایران تلاش می‌کند بر انتخابات آینده آمریکا تأثیر بگذارد.

او سپس پرسش اصلی خود را چنین مطرح کرده است: «چرا [رژیم] ایران برای بار دوم به اسرائیل حمله نکرده است؟» پاسخ وی چنین است: ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد. یکی از آنها ائتلافی است که علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده که برای جلوگیری از یک تراژدی وحشتناک موفق بوده است. حکومت ایران این را هم می‌داند که حمله دوم می‌تواند نه تنها منجر به بمباران گسترده تأسیسات هسته‌ای بلکه میادین نفتی آن نیز شود.

فراگر در ادامه می‌نویسد، با اینهمه بعید است که این تهدیدات جمهوری اسلامی را منصرف کرده باشد. دلیل واقعی تردید رژیم ایران برای حمله دوم به اسرائیل این است که علی خامنه‌ای و دیگر آخوندها می‌ترسند که خودشان به سرنوشت هنیه دچار شوند.

این استدلال که مقامات جمهوری اسلامی از ترور شدن خودشان بیم دارند یک واقعیت است زیرا اسرائیل بارها در عمق خاک ایران عوامل و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا متخصصان موشکی و اتمی حکومت را حذف کرده است.

در همین ارتباط علی یونسی وزیر سابق اطلاعات جمهوری اسلامی هشتم تیرماه ۱۴۰۰ در مصاحبه با وبسایت «جماران» گفته بود، «از نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی و مخصوصا اسرائیل غفلت شد. در ۱۰ سال اخیر متأسفانه نفوذ موساد در بخش‌های مختلف کشور به حدی است که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند. متأسفانه سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی بجای اینکه آنها را شناسایی کنند به جان خودی‌ها  افتاده‌اند.» در پایان یادداشت جوزف فراگر آمده، ترور هدفمند هنیه نشان داد که اسرائیل توانایی نفوذ به عمیق‌ترین و پنهان‌ترین مخفیگاه‌های رژیم ایران را دارد. اسرائیل از انجام این کار خودداری کرده، اما این سریع‌ترین راه برای «تغییر رژیم» خواهد بود.

به باور این تحلیلگر سیاسی، «نفس‌های جمهوری اسلامی به شماره افتاده است. آنها به اندازه کافی در جهان ویرانی ایجاد کرده‌اند. مردم ایران لایق بهتر از اینها هستند.»
+21
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

    جواب بسیار ساده است ، اصولا وقتی یک کشوری ادعایی میکنه اولش باید ببینه اصلا در حد و اندازه اون چیزی که میگه هست - جمهوری اسـ... فقط یک مشت کشور مفت خور و مفت بر بزرگش کردند . که این لولو پلاستیکی را داشته باشند که منافع ملی ایران غارت کنند و کشورهای اطرافشو تلکه کنند واسه این لولو سره خرمن - اینا حتی نمیتونن جواب طالبان بدهند . وقتی نه نیروی نظامی حرفه ای دارند - نه تجهیرات پیشرفته ای دارند و از همه مهمتر فاقد افراد میهن دوست در سیستمشون هستند و یک مشت دزد، مفسد و شارلاتان اصلا چطوری میتوانند حتی واق واق بکنند .
    0
    27
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    مقامات بلند پایه دو رژیم ، هم رژیم اهریمنی علیل وقیح و هم رژیم صهیونیستی پشت پرده در حال معاشقه هستند ، البته نه به این معنی که دوستانی قلباً صمیمی باشند که بر عکس دشمنانی هستند که به لحاظ شرایط استراتژیکی جهانی مجبورند متقابلاً خطوط قرمزی را رعایت کنند ، که در صورت عدم رعایت آن نظم مورد حمایت قدرتها ( چپاول منابع ایران با ادامه حیات رژیم و جلوگیری از انزوای بیشتر اسرائیل و نمایش چهره بظاهر انسانی و دوستانه اسرائیل ، خصوصاً در میان دنیای عرب ) از بین نرود !! اگر قرار بود که مفعول و دیگر جانیان اسمی و کلیدی رژیم ترور شوند ، با نفوذی که در قلب و خطوط حیاتی رژیم بوجود آمده ، اسرائیل خیلی زودتر و راحت ، همون بلایی رو که بر سر اسمال عنیه آورد بر سر اینها هم میآورد و همچنین فشفشه بازی سپاه با شلیک موشکهاییکه کلاهک انفجاری نداشت و اکثراً هم قبل از رسیدن به مقصد توسط حامیان ثابت اسرائیل رهگیری شد ، نمایانگر این واقعیت هست که ما مردم عامی هم همیشه باید دور از دنیای واقعیات ، در حال مرده باد ، زنده باد گفتن و جبهه گیری بر علیه هم باشیم !!
    7
    9
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران
    رهبر حموم منصوری و حامیان قرانی مفعولش هیچ گوهی نمی تونن بخورن
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    و هر کس در آن هنگام به آنها پشت کند -مگر آنکه هدفش کناره‌گیری از میدان برای حمله مجدد، و یا به قصد پیوستن به گروهی (از مجاهدان) بوده باشد- (چنین کسی) به غضب خدا گرفتار خواهد شد؛ و جایگاه او جهنم، و چه بد جایگاهی است! قرآن در این آیه دو نوع عقب نشینی تاکتیکی [ مُتَحَرا مجاز شمرده و غیر آن را مورد مذمت و مستوجب عذاب معرفی می کند. قدر رهبر را بدانید.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.