محکومیت پدر معترض اعدام شده به بیش از ۸ سال زندان و ۱میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی

ماشالله کرمی و همسرشبی بی سی: دادگستری استان البرز برای ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، معترض اعدام شده احکام جدیدی صادر کرده است. آقای کرمی در حکمی که توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد و در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ صادر شده به ۸ سال و ۱۰ ماه حبس، یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم شده است.

در جزئیات این حکم که به رویت بی‌بی‌سی رسیده است آقای کرمی به اتهام «تحصیل مال از طریق نامشروع» به ۱۴ ماه و بابت «مشارکت در پولشویی» به هفت سال و هشت ماه حبس محکوم شده است. آقای کرمی علاوه بر این احکام به پرداخت یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی و مصادره اموال نیز محکوم شده است.

علی شریف‌زاده اردکانی، وکیل آقای کرمی پیشتر توضیح داده بود که مردم این مبالغ و اموال را برای کمک به آقای کرمی اهداء کرده‌اند و شاکی خصوصی بابت پرداخت این مبالغ وجود ندارد.

به نظر می‌رسد چنین حکمی به منظور منصرف کردن افراد از کمک به خانواده اعدامیان باشد.
ماشالله کرمی و همسرش بر سر مزار پسرشاندر حکم صادره، برخی کارهای آقای کرمی نظیر پیاده‌روی به سمت مزار فرزندش «تحریک‌آمیز و برای ایجاد حس ترحم در دیگران» قلمداد شده و پذیرش کمک‌های مردمی، به «سوءاستفاده از وضعیت جاری برای کسب درآمد و تامین سرمایه» تلقی شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که آقای کرمی پیشتر نیز به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده بود.

ماشالله کرمی ۳۱ مرداد سال گذشته بازداشت شد و پس از ۱۶۴ روز بلاتکلیفی، در شعبه یازده دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اتهامات «عضویت در دسته‌جات و جمعیت به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور و توهین به رهبری» محاکمه شد.
+3
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    samamos - میدلزبرو، انگلستان
    کدام حرامی تان از راه مشروع بقول خودتان کسب درآمد کرده اید؟ هر کدامتان استاد پولشویی هستین که به یک پدر داغدار و فرزند از دست داده تهمت میزنید.
    0
    6
    یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.