شعار «زن، زندگی، آزادی» ایرانیان به سمبل استقامت و شجاعت زنان هندوستان تبدیل شد

استفاده از عبارت «زن، زندگی، آزادی» در اعتراضات شهروندان معترض هند
ایندیپندنت فارسی - در پی تجاوز و قتل یک پزشک زن ۳۱ ساله در کلکته، پزشکان و متخصصان هندی از شنبه ۲۷ مرداد، به نشانه اعتراض اعتصابی گسترده را آغاز کرده‌اند. این پزشک کارآموز هفته گذشته در یک دانشکده پزشکی هنگام استراحت بین دو شیفت، مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسید.

این حادثه سرآغاز اعتراضات و راهپیمایی‌هایی در سراسر هند شد. معترضان با الهام از شعار «زن، زندگی، آزادی» (Jin Jiyan, Azadî) که در خیزش سراسری ۱۴۰۱ در ایران طنین‌انداز شد، مخالفت خود با اقدامات زن‌ستیزانه در هند را ابراز کردند. به گزارش رویترز، پزشکان اعلام کرده‌اند که ارائه خدمات غیر اورژانسی را به مدت ۲۴ ساعت متوقف می‌کنند و انتظار می‌رود بیش از یک میلیون پزشک به این اعتصاب بپیوندند.
+3
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    سهراب هیچستانی - لاهه، هلند
    . درود به معترضان هندی. شک ندارم که ققنوس ( زن زندگی آزادی) از خاکستر خود دوباره بر خواهد خاست. و زنان به عنوان کاوه های آهنگر زمان درفش کاویانی را دوباره باز در کف خواهند فشرد و زمین را زیر پای حکومت اسلامی ضد ایرانی به لرزه خواهند انداخت. من به عنوان یک مرد ایرانی افتخار میکنم که زنان پرچمدار مبارزه علیه دیکتاتوری مذهبی در ایران هستند. قُقنوس پرنده مقدس افسانه‌ای است که در اساطیر ایران، اساطیر یونان، اساطیر مصر، و اساطیر چین از آن نام برده شده. هر هزار سال یک بار، بر توده‌ای بزرگ از هیزم بال می‌گشاید و آواز می‌خواند و چون از آواز خویش به وجد و اشتیاق آمد، به منقار خویش آتشی می‌افروزد و با سوختن در آتش از خاکستر آن ققنوسی دیگر متولد می‌شود. در بسیاری فرهنگ ها ققنوس را رمز جاودانگی، فداکاری و عمر دگربار تلقی میکنند.
    0
    1
    یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.