سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:مشکلی در ثبت نام مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی وجود ندارد


ورزش سه: جدیدترین واکنش از سوی یک نهاد قانونی و صاحب‌نظر در خصوص جنجال مربوط به پزشکی خواندن مبینا نعمت‌زاده، بلامانع بودن ادامه تحصیل او در این رشته است.

یک هفته پس از المپیک پاریس و درحالی که حدودا دو هفته از مدال‌آوری مبینا نعمت‌زاده در رشته تکواندو می‌گذرد، جنجال‌های مربوط به او پایان ناپذیر است و حالا شرایط طوری پیش رفته که در هر ساعت با اظهارنظرهای گوناگون در خصوص درخواست مبینا برای تحصیل در رشته پزشکی، بار دیگر این دختر تبدیل به تیتر یک رسانه‌ها می‌شود.

احسان عظیمی راد در این خصوص می‌گوید: در خصوص درخواستی که خانم نعمت‌زاده دارند، از دو جنبه قابل بررسی است. ما در قوانین‌مان ذکر کردیم که اگر شخصی حائز رتبه‌های برتر جهانی شوند؛ نخبه محسوب می‌شوند و از مزایایی بهره می‌برند. یکی از این مزایا ورود بدون کنکور به دانشگاه است که ایشان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
او ادامه داد: موضوع دوم، بحث درخواست ایشان برای تحصیل در رشته پزشکی است که متقاضی زیادی دارد و از این جهت حساسیت‌برانگیز شده است؛ اما مشکلی وجود ندارد و با توجه به سطح نخبگی و مدال‌آوری در المپیک، می‌توانند در رشته پزشکی تحصیل کنند و مانعی وجود ندارد. مثل دانش آموز‌های المپیادی که اگر در دنیا مقام بیاورند، می‌توانند در هر رشته‌ای بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

شاید مردم از نظر عدالت آموزشی و نگاه بیرونی، حساس شده‌اند اما مشکلی وجود ندارد و ایشان از لحاظ قانونی اجازه دارند هر رشته‌ای که می‌خواهند تحصیل کنند.
+7
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    Salabat - تهران، ایران
    به هر حال به نظرم بهتره دهنتو ببندی (همون خفه شو خودمون) به هر حال! خود حروم زادتونم با همین رانت بازیها به اون پست ها رسیدید، به هرحال!
    0
    16
    یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    این بابا اگر وارد رشته پزشکی بشود بیچاره میشه. بعضی مشاغل برای بعضی آدمها نیست مثل رشته پزشکی برای این دختر تنبل درس نخوان . به سال دوم نمی کشه.
    0
    2
    یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    غلط زیادی کردی! بیشرف داعشی!
    0
    3
    یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.