رادان: «طرح نور» را همچنان در دولت پزشکیان ادامه خواهیم داد

صدای آمریکا: فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی درباره اجرای «طرح نور» در دولت پزشکیان گفت که «طرح نور قانون است» و پزشکیان «به شدت به اجرای قانون علاقه‌مند است» و «ما طرح نور را همچنان ادامه خواهیم داد.»

احمدرضا رادان، «طرح نور» را قانون دانسته و گفته پلیس مجری آن است و باید طبق قانون آن را انجام دهد، مگر اینکه از همان مسیر قانونی تکلیف از پلیس برداشته شود.

رادان گفته در صحبتی که با پزشکیان داشتیم، ایشان قانون را ملاک خودشان می‌دانند و بایستی مسیر را دنبال کنیم.

این اظهارات رادان و تاکید بر تمایل مسعود پزشکیان به ادامه طرح موسوم به «نور» که در آن را زنان و دختران ایران به بهانه حجاب با بدترین شکل ممکن برخورد می‌شود در حالی است که پزشکیان در جریان روند تعیین جانشین ابراهیم رئیسی گفته بود که «این برخورد‌ها و زدن‌ها، کرامت انسانی را به خطر انداخته است. من گردنم را گرو خواهم گذاشت اگر کاری که گفتم را انجام ندهم. من مدافع زنان خواهم بود.»

پزشکیان گفته بود: «کجای دین و اسلام گفته که باید چنین کاری انجام شود. آن‌هایی که باید کتک بخورند، ما هستیم. ما مقصر هستیم. تقصیر ما است. همه چیز دست ما است و داریم همه را از دین زده می‌کنیم.»

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق جمهوری اسلامی نیز ۲۴ مرداد ماه در واکنش به موج انتقادها از کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان، خواستار ادامه حمایت آن‌ها از رئیس‌ دولت جدید شده و برای توجیه این کار گفته بود وقتی پزشکیان «می‌گوید طرح نور طرح سیاهى است، طبعاً جلوى آن خواهد ایستاد.»

جمهوری اسلامی از روز ۲۵ فروردین در دور جدید سرکوب پوشش اختیاری زنان با عنوان «طرح نور»، نیروهای انتظامی و لباس شخصی خود را در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران مستقر کرده است، اما با وجود بازداشت‌های گسترده، مقاومت مدنی در مقابل آن ادامه دارد.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۲ فروردین در سخنرانی نماز عید فطر با فرمانی جدید به «آمران به معروف» که پیش‌تر آنها را «آتش به اختیار» توصیف کرده بود، از آنها خواست تا «با هنجارشکنی دینی برخورد کنند.»

ساعاتی پس از این دستور علی خامنه‌ای، فرماندهی انتظامی اعلام کرد طرح مقابله با پوشش اختیاری زنان را از شنبه ۲۵ فروردین اجرا می‌‌کند.
+2
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
    مملکت بی صاحب و بی قانون 🤣
    0
    18
    شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا
    قیافش را نگاه کنید تو بچگی خیلی اذیت شده برای همین است که حرامزاه تر از همشان شده
    0
    3
    شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.