پسر هنیه: موشک هدایت شونده از طریق دنبال کردن تلفن همراه پدرم , او را هدف گرفت

العربیه: عبدالسلام، فرزند اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که 31 ژوئیه گذشته در محل اقامتش در «مهمان‌سرای» به شدت حفاظت‌شده‌ای در تهران، ترور شد، این نظریه جدید را مطرح کرد که پدرش هدف موشکی قرار گرفت که با اطلاعات دریافتی از تلفن همراه او، هدایت‌شده بود.

عبدالسلام در مصاحبه‌ای در دوحه تاکید کرد: «این موشک هدایت‌شونده از طریق دنبال‌کردن تلفن همراهی که شب قبل از حادثه در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، هدایت شد.»

پسر هنیه بدین ترتیب، گمانه‌زنی‌های پیشین نشرشده در رسانه‌ها در خصوص انفجار بمب جاسازی‌شده در اتاق محل اقامت پدرش را رد کرد و گفت: «به نظرم روایت مبنی بر وجود بمب در اتاق، به کلی عاری از صحت است.»

عبدالسلام افزود: «محافظین شخصی و دیگر مشاوران در فاصله تنها چند متر با اتاق او نشسته بودند و بنابراین روشن است که اگر بمبی وجود داشت، همه ساختمان منفجر می‌شد.»
هدفی آسان
طبق گفته او، تلفن همراه پدرش، او را به هدفی آسان تبدیل کرد. عبدالسلام افزود: «پدرم در مراسمی رسمی با تلفن همراهش حضور داشت و به همین دلیل، این عملیات چندان پیچیده نبود.»

او همچنین خاطرنشان کرد: « پدرم برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری [مسعود پزشکیان] به همراه سایر هیئت‌ها در یکی از کشورها حضور داشت، بنابراین این تدابیر امنیتی را نمی‌توان با اقدامات انجام شده در یک منطقه مخفی و بدون تلفن همراه، مقایسه کرد.»

عبدالسلام همچنین فاش کرد که پدرش در آن روز، مدام از تلفن خود تماس می‌گرفت و «تا ساعت 22:15 شبی که شهید شد، از آن استفاده می‌کرد.»

پسر هنیه در پایان این مصاحبه بر این باور خود تاکید کرد که این حمله موشکی با «پوشش» آمریکایی انجام گرفت.

این در حالی است که سپاه پاسداران بلافاصله پس از ترور هنیه اعلام کرد که «یک پرتابه کوتاه برد حاوی حدود 7 کیلوگرم مواد منفجره» از بیرون ساختمان شلیک شده است.

ایران، اسرائیل را طرف مسئول این ترور دانست و تهدید کرد که پاسخی دردناک و قاطع در راه است.

از سویی آمریکا، اطلاع پیشاپیش یا دست‌داشتن در این ترور را تکذیب کرد و اسرائیل هم از هرگونه اظهار نظر در خصوص این حادثه اجتناب ورزیده است.
+13
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    مگه اسمال چندتا توله پس انداخته بود؟
    0
    21
    شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    اینکاره - پورتلند، ایالات متحده امریکا
    ایشالا قسمت شما باشه٬ به پدرتون بپیوندین٬ و پیوندتون مبارک باشه.
    0
    5
    شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    معنی عبدالسلام ، بنده اسلام است ، شما که در خدمت دین اسلام هستید چرا در فکر بدست آوردن ۳ میلیارد پول دزدیده شده پدرتان میباشید ؟ هنیه شارلاتان اسم پسرش را می‌گذارد عبدالسلام بعد خودش ۳ میلیارد دلار دزدی می‌کند.
    0
    5
    شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.