کتک کاری و بزن بزن نمایندگان مجلس ترکیه

درگیری زمانی آغاز شد که آلپای اوزالان از حزب عدالت و توسعه به احمد شیک حمله کردبی بی سی: در پی برگزاری نشست فوق‌العاده مجلس ملی ترکیه برای بررسی وضعیت جان آتالای، نماینده منتخب زندانی مجلس، درگیری شدیدی میان نمایندگان حزب حاکم «عدالت و توسعه» و اعضای احزاب اپوزیسیون رخ داد.
بنا بر گزارش‌ها، درگیری پس از آن آغاز شد که آلپای اوزالان از حزب «عدالت و توسعه» با مشت به احمد شیک از حزب «کارگران ترکیه» حمله کرد.

این جلسه به درخواست احزاب اپوزیسیون برای بررسی وضعیت جان آتالای، نماینده منتخب مجلس، وکیل شناخته‌شده و فعال حقوق بشر، تشکیل شده بود.

جان آتالای، در دادگاه ماجرای «پارک گزی» به دلیل سازمان‌دهی اعتراضات ضددولتی و به اتهام «فعالیت علیه منافع ملی» محاکمه و به ۱۸ سال زندان محکوم شد. او اکنون دوران محکومیت خود را در زندان «مارمارا» در استانبول می‌گذراند.

آقای آتالای از زندان در انتخابات مجلس ملی ترکیه در سال ۲۰۲۳ شرکت کرد و به عنوان نماینده حوزه انتخاباتی «هاتای» به مجلس راه یافت. او پس از موفقیت در انتخابات، برای چندمین‌بار نسبت به حکم خود فرجام‌خواهی کرد که این درخواست در ژوئیه ۲۰۲۳ در دادگاه عالی تجدید نظر رد شد و او از نشستن در مجلس محروم شد.

در تاریخ ۲۲ فوریه اما دادگاه قانون اساسی حکمی صادر کرد که بر اساس آن وضعیت نمایندگی کان آتالای نباید لغو می‌شد و تصمیم دادگاه عالی تجدید نظر برای سلب نمایندگی او را «باطل و بی‌اعتبار» خواند.

در تاریخ ۹ اوت، شماری از احزاب اپوزیسیون درخواست جلسه فوق‌العاده مجلس به دلیل تصمیم دادگاه قانون اساسی درباره جان آتالای را مطرح کردند. آنها خواستار آغاز فرایند بازگرداندن او به موقعیت نمایندگی بر اساس تصمیم دادگاه قانون اساسی هستند.

در جلسه رسیدگی به وضعیت جان آتالای در مجلس، احمد شیک از حزب «کارگران ترکیه»، رو به جایگاه نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: «اگر همه شما به اندازه آتالای به این کشور خوبی می‌کردید، باید برای بقیه عمر خود نماز شکرانه می‌خواندید. بزرگ‌ترین سازمان تروریستی در این کشور کسانی هستند که در این جایگاه نشسته‌اند.»

پس از آن اعضای حزب عدات و توسعه به سمت تریبون حمله کردند.

در تصاویری که از این درگیری منتشر شده، لکه‌های خون روی زمین اطراف تریبون را می‌توان دید که توسط افرادی پاک می‌شود.

اوزگر اوزل، رئیس حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری خلق (CHP)، این خشونت را محکوم کرد و گفت که از اینکه شاهد آن بوده است احساس شرم می‌کند.
+21
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    این اتفاقات در بعضی از کشورها اتفاق افتاده و اولین بار نیست ، حتی پخش زنده . در ایران که چنین خبرها زیاد است . در ایران نماینده مجلس پلیس و سرباز نمی شناسد و از قانونی که خودشان مجری آن هستند تبعیت نمی کنند
    17
    7
    جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک

    مطمئن هستید ترکیه استش؟ چون ندیدوم لگد انداخته کنند.
    32
    12
    جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    آنجای که لگد اندخته میکنند افغانستان بود و مروج آن طالبان
    0
    3
    جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    این اتفاقات در طویله مجلس جمهوری نکبت نمیفته برا اینکه نماینده طویله رهبری تو مجلس یا خوابند یا با موبایلشون ور میرند
    0
    1
    جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    مدافع حق - مادرید، اسپانیا
    بانوان اون وسط دعوا چه نقشی ایفا میکنن؟
    0
    0
    جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.