حتی نوشیدن کمی الکل خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد

حتی یک نوشیدنی الکلی در روز نیز خطر مرگ ناشی از سرطان را "۱۱ درصد" افزایش می‌دهددویچه وله: افراد بالای ۶۰ سال که به طور منظم الکل مصرف می‌کنند، در معرض خطر مرگ زودهنگام ناشی از سرطان و یا بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند و این را محققان اسپانیایی بر اساس تازه‌ترین مطالعه خود اعلام کرده‌اند.

به گزارش نشریه پزشکی "Web MD"، این مطالعه که در نشریه "JAMA Network Open" منتشر شده، ناقض تحقیقات گذشته است که تاکید داشتند مصرف یک یا دو نوشیدنی الکلی در روز نه تنها خطرناک نیست، بلکه برای سلامت قلب نیز مفید است.

محققان داده‌های سلامتی بیش از ۱۳۵ هزار شهروند بریتانیا را که همگی حداقل ۶۰ سال سن داشتند، برای ۱۲ سال تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج نشان داد که مصرف بیش از حد الکل خطر مرگ زودرس را تا ۳۳ درصد، خطر مرگ ناشی از سرطان را تا ۳۹ درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۲۱ درصد افزایش می‌دهد. با این حال محققان اعلام کردند که حتی یک نوشیدنی الکلی در روز نیز خطر مرگ ناشی از سرطان را "۱۱ درصد" افزایش می‌دهد.

دکتر روزاریو اورتولا، سرپرست تیم تحقیق و استادیار پزشکی پیشگیرانه دانشگاه اتونوما در مادرید تاکید کرد که نوشیدن الکل احتمالا خطر ابتلا به سرطان را "از اولین قطره مصرف" افزایش می‌دهد.

مطالعه جدید همچنین نشان داد که نوشیدن الکل فقط با وعده‌های غذایی، خطر مرگ ناشی از سرطان را تعدیل می‌کند. این کاهش خطر می‌تواند به دلیل جذب کندتر الکل در هنگام خوردن غذا باشد.

گزارش جدید موسسه نظرسنجی گالوپ نشان داده که به طور کلی، نگرش آمریکایی‌ها نسبت به تأثیرات الکل بر سلامتی در حال تغییر است، به طوری که ۶۵ درصد از جوانان (۱۸ تا ۳۴ سال) می گویند که نوشیدن می‌تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. این در حالیست که فقط ۳۹ درصد از بزرگسالان ۵۵ ساله یا بالاتر موافق خطرناک بودن الکل برای سلامت هستند. گالوپ گزارش داد که در حال حاضر بزرگ‌ترین شکاف در دیدگاه بین افراد جوان و مسن در مورد نوشیدن الکل وجود دارد.
+3
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.