قهرمان بوکس الجزایر از ایلان ماسک، ترامپ و جی کی رولینگ شکایت کرد

العربیه: ایمان خلیف، قهرمان بوکس الجزایری و برنده مدال طلای المپیک، از ایلان ماسک، مالک پلتفرم «ایکس»، جی‌کی رولینگ، نویسنده مجموعه داستان‌های «هری پاتر»، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، به دلیل اذیت و آزار اینترنتی شکایت کرد.

ایمان خلیف اعلام کرد که بعد از مسابقات المپیک با حملات اینترنتی شدیدی مواجه شده «که باعث شده هر روز در اتاقش گریه کند». این حملات بیشتر به این دلیل بود که برخی افراد او را به عنوان مرد یا حتی فردی که جنسیت خود را تغییر داده، معرفی کرده‌اند.

جی‌کی رولینگ در واکنش به مسابقه‌ای که بین خلیف و حریف ایتالیایی‌اش، آنجلا کارینی، برگزار شد و تنها 46 ثانیه طول کشید، در ایکس نوشت: «خشونت مردان تبدیل به یک ورزش المپیکی علیه زنان شده است.» او همچنین پیروزی خلیف را به عنوان «لبخند مردی که توسط نهادی زن‌ستیز حمایت می‌شود و از ضرب و شتم یک زن لذت می‌برد» توصیف کرد.

دونالد ترامپ نیز با انتشار تصویری از همان مسابقه در شبکه اجتماعی «تروث»، نوشت: «مردان را از ورزش‌های زنان دور نگه می‌دارم.»

ایلان ماسک هم با بازنشر توییتی از یک شناگر آمریکایی که گفته بود «مردان جایی در ورزش‌های زنان ندارند»، این ادعا را تأیید کرد.

خلیف تأکید کرده که از زمان تولد زن بوده و به عنوان یک زن زندگی کرده است و از این که «این مقدار بی‌احترامی و ظلم به کرامتش شده»، ابراز تأسف کرد.

هفته گذشته، ایمان خلیف با کمک وکیلش، نبیل بودی، شکایتی را در مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی الکترونیکی پاریس به ثبت رساند. او در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از کسب مدال طلا، تصمیم گرفته برای حفظ شرافت و کرامت خود، علیه آزار و اذیت‌های اینترنتی که متحمل شده است، اقدام قانونی کند.

ایمان خلیف با پیروزی بر حریف چینی خود، لیو یانگ، در وزن 66 کیلوگرم، اولین زن بوکسور الجزایری و آفریقایی شد که مدال طلای المپیک را به دست آورده است.
+6
رأی دهید
-14

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.