واشینگتن: ایران از حمله خود علیه اسرائیل عقب‌نشینی نکرده است

العربیه: به‌رغم این‌که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش احتمال داد که ایران در صورت دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه از حمله تلافی‌جویانه خود علیه اسرائیل عقب‌نشینی کند، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، جان کربی، در جدیدترین اظهارات خود تاکید کرد که تهران هنوز از طرح‌های خود برای حمله به اسرائیل دست نکشیده است.

کربی، پنج‌شنبه 25 مرداد در مصاحبه‌ای با شبکه خبری آمریکایی «سی.ان.ان»، گفت که برآوردهای اطلاعاتی کشورش نشان می‌دهد تهران از تهدید خود برای حمله به اسرائیل منصرف نشده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود که این حمله ممکن است از طریق گروه «حزب‌الله» در لبنان یا شبه‌نظامیان «حوثی‌» در یمن انجام شود. او به امکان وقوع این حمله در روزهای آینده اشاره کرد، اما در عین حال ابراز امیدواری کرد که این اتفاق رخ ندهد.

با این وجود، کربی تأکید کرد که ایالات متحده برای دفاع از نیروها، تاسیسات و منافع خود در خاورمیانه و همچنین پشتیبانی نظامی از اسرائیل، توانایی‌های نظامی بیشتری را در منطقه مستقر کرده است.

کربی در مورد مذاکرات دوحه بر این ضرورت تاکید کرد که حماس و اسرائیل باید برای دستیابی به توافق آتش‌بس در باریکه غزه امتیازدهی کنند.

وی در عین حال توضیح داد که هنوز برخی شکاف‌های کوچک در مذاکرات وجود دارد که نیاز به رسیدگی دارد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکره‌کنندگان در ساعات و روزهای آینده پیشرفت‌هایی را در زمینه دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه و تبادل گروگان‌ها حاصل کنند.

منطقه خاورمیانه از قبل شاهد تنش‌های بی‌سابقه بوده است که در ادامه آن و به‌دنبال تهدیدهای ایران و حزب‌الله برای گرفتن انتقام ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در سفر او به تهران و همچنین کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت، به طور فزاینده‌ای تشدید شده و منطقه را در آستانه جنگی گسترده قرار داده است.
+2
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد
    به پیر به پیامبر به ان خدای که فاطی افغان باور دارند نظام اخوندی فقط میخواهد به نوعهای قضیه کشته شدن اسماعیل هنیه را ماست مالی کند و به اعراب بگوید خواستیم انتقام بگیریم ولی نمی گذاشتن. نظام اخوندی ایران حالا میخواهد این مسئله کشته شدن هنیه و انتقام سخت را کش دار کند تا قضیه جنگ حماس و اسرائیل خاتمه یابد انگاه حکام نظام اخوندی و سیاستمدارانشان در تفاسیرشان شرح دهند انتقام اسماعیل هنیه را میگرفتیم ولی دیگر مذاکره و صلح برقرار شد بین حماس و اسرائیل برای همین نظام اخوندی ایران هم تصمیم گرفت به اسرائیل حمله نکند! کاشت اسرائیل از زیر به رهبران حماس میگفت که چرا اسماعیل هنیه را نیروهای اسرائیل نه ! بلکه امنیتی های نظام اخوندی کشته اند؟
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.