تماس جو بایدن با سران سران آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا درباره خطر حمله ایران

واشنگتن نگران حمله ایران به اسرائیل استرئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی با سران آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا درباره وضعیت خطیر خاورمیانه گفت‌وگو کرد. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت، باید برای یک سری حملات جدی آماده بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۱۲ اوت با سران دولت‌های آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا تماس گرفت. او در این تماس تلفنی درباره وضعیت بسیار پرتنش خاورمیانه و خطر انتقام‌جویی ایران گفت‌وگو کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به این نگرانی گفت: «ما باید آماده باشیم زیرا ممکن است حملات قابل توجهی رخ دهد.»

واشنگتن ارزیابی‌هایی را از سوی منابع اطلاعاتی اسرائیلی به اشتراک گذاشت که بر اساس آن حمله ایران ممکن است در هفته جاری رخ دهد.

تنش در خاورمیانه اخیراً پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران به شدت اوج گرفته است. جمهوری اسلامی و متحدان آن در منطقه اسرائیل را مسئول کشته شدن هنیه می‌دانند و تاکید کرده‌اند که تلافی می‌کنند.

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه دستور داد تا استقرار یک گروه ناو هواپیمابر در منطقه تسریع شود.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز به گفته سخنگوی دولت این کشور، روز دوشنبه با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران تماس گرفت و "نگرانی شدید" خود را در مورد خطر یک جنگ منطقه‌ای ابراز کرد. او از رهبری ایران خواست تا از تشدید بیشتر درگیری نظامی جلوگیری کند.
پاسخ پزشکیان به شولتس
عصر امروز خبرگزاری دولتی ایرنا گزارشی از تماس تلفنی شولتس با پزشکیان و پاسخ رئیس‌جمهور ایران به او ارائه داد. پزشکیان در پاسخ به ابراز نگرانی شولتس "حفظ و ارتقای صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی" را از جمله "سیاست‌های محوری جمهوری اسلامی ایران" دانست.

پزشکیان گفت، جمهوری اسلامی "همواره خود را موظف به تبعیت از قوانین و مقررات بین‌المللی دانسته" و مطابق این موازین "پاسخ به متجاوزین را حق خود می‌داند."

کارشناسان می‌گویند، حمله ایران به اسرائیل راه را برای هرگونه مذاکره به منظور رسیدن به آتش‌بس در نوار غزه، آزادی گروگان‌ها و رساندن کمک‌های انسانی به شهروندان غزه مسدود می‌کند
+8
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    یک سوال چرا ملاها و جریان ۵۷ دارند قدرت خود را از دست میدهند؟ آیا از میزان خشونت و توحش آنها کم شده؟ جواب خیر اینها همان مردمان بی رحم هستند ولی از میزان طرفداران آنها بشدت کاسته شده. روش غرب اینگونه است برجام را امضاء کن بعد زیر آن میزند و بعد اروپاییان میگویند ولش کن این ترامپه ما درستش میکنیم بعد لاس میزنند همین روش را تا قیامت ادامه میدهند و به آن میگویند سیاست چماق و هویج. اسرائیل از این سیاست بشدت بهره میبرد و وسط آن هی سنگ میاندازد تا رژیم تهران خشونت بیشتر کند و این خشونت توجیه گر سیاستهای اسرائیل است.لابی‌های اسرائیل و خود نتانیاهو بزرگترین حامی ملایان و دشمن دموکراسی ایرانند. اینها یهودیان روسی و اروپایی ‌هستند و در واقع مثل قدرتهای استعماری فکر میکنند در میان آنها شما یک یهودی سفاردی نمیبینید (چون دیدگاه بزرگتر و جهان وطنی دارند). ایران باید اسرائیل را سخت بزند. اسرائیل باید بیاموزد خاورمیانه خانه اوست. انتخابات نشان داد که ج ا دیگر حتی برای نشاندن یک عروسک بعنوان رئیس جمهور نفری را ندارد. مردم ایران این حکومت را تمام کرده‌اند مشکل اسرائیل و نسل مانده انقلاب هستند.
    0
    0
    دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.