با دو شرط «تاهل و چادری بودن» معاون «امور زنان و خانواده» پزشکیان انتخاب شد

 زهرا بهروزآذرروزنامه هم‌میهن چاپ تهران در شماره امروز یکشنبه ۲۱ مرداد ماه خود نوشت که انتخاب «زهرا بهروزآذر» به عنوان معاون امور زنان در دولت پزشکیان، با دو شرط متاهل بودن و چادری بودن همراه بوده است.

روزنامه هم‌میهن نوشته بهروزآذر در کنار پروین داداندیش، یکی از دو گزینه نهایی برای این سمت بود و داشتن پوشش چادر و متأهل بودن، دو شرط اصلی برای انتخاب معاون امور زنان و شرکت در جلسات کابینه بوده است.

داشتن حجاب اجباری برای کارکنان دولت یکی از الزاماتی است که جمهوری اسلامی آن را تعیین کرده است به طوری که وزیر کشور دولت ابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه «کسی حق ندارد بی حجابی و بی عفتی را ترویج کند» گفته بود همه ادارات دولتی موظف به رعایت موضوع «عفاف و حجاب» هستند و اگر کسی رعایت نکرد «استاندار موظف است تذکر دهد و اگر گوش نکردند باید تعویض شود.»

جمهوری اسلامی ۲۱ تیرماه، را «روز عفاف و حجاب» نامیده و بهانه این نامگذاری را «حمله ماموران دولت به تجمع مخالفان سیاست‌های رضا شاه در مسجد گوهرشاد مشهد» قرار داده است.

از آغاز اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» در شهریور سال ۱۴۰۱ شمار بسیار زیادی از دختران و زنان ایرانی در مقاومت در برابر سیاست‌های حجاب اجباری از پوشش اختیاری استفاده می‌کنند.

در این ارتباط، جمهوری اسلامی به رغم به کار گرفتن تمام امکانات حکومتی برای تحمیل حجاب اجباری به شهروندان همچنان با نافرمانی مدنی زنان خواهان پوشش اختیاری مواجه است و تلاش‌های حکومت تاکنون بی‌نتیجه باقی مانده است.
+1
رأی دهید
-32

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایرانِ سکولار بدون آخوند - زارچ، ایران
    شیطان ر...ه به چادراتون خبر ندارید
    0
    19
    یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    بابا دست ور دارین! شما قومی هستین که باجناقهاتون ک..ن هم میذارن دیگه تأهل و چادر که حله
    0
    15
    یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    البته برای این خانم متاهل دو شرط دیگه هم اضافه میشه، آوردن رضایت همسر برای کار و رضایت همسر برای سفر به خارج با هیئت دولت
    0
    1
    یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.