رسانه‌های اسرائیل از «شب حملات سنگین پهپادی حزب‌الله» به شمال اسرائیل خبر دادند

 نیروهای حزب‌الله در لبنانرادیو فردا: رسانه‌های اسرائیل از «شب حملات سنگین پهپادی حزب‌الله» به شمال اسرائیل در فاصله شنبه شب تا بامداد یک‌شنبه خبر دادند.

گزارش رسانه‌های اسرائیل حاکی است یک مرکز بازپروری نیروهای زخمی اسرائیلی در شمال اسرائیل و مناطق دیگری در گالیل و جولان در این حملات آتش گرفته و آتش‌نشانان از روز شنبه مشغول اطفای حریق در پنج بخش بوده‌اند.

به گزارش یدیعوت آخرونوت، اصابت یک موشک ضد تانک نیز که پیش‌ازظهر یک‌شنبه، ۲۱ مرداد از جنوب لبنان به سوی گالیل غربی شلیک شد، حریق دیگری را در پی آورد.

حزب‌الله لبنان مسئولیت گسیل پهپادهای روز شنبه به اسرائیل را برعهده گرفت و مدعی شد آن را به سوی پایگاه‌ نظامی آلون فرستاده است.

تشدید بحران در مرز شمالی اسرائیل پس از آن بود که ارتش اسرائیل از کشتن یک مهره ارشد شبه‌نظامی گروه افراطی حماس در صیدا در عملیات روز جمعه خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل شنبه گزارش داد فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل از کادر سیاسی خواستند «حتی به قیمت تشدید بحران» امکان دهند که ارتش واکنش به حزب‌الله را از اقدامات محدود، به عملیات قوی و گسترده بکشاند.

بر اساس این گزارش، فرماندهان ارتش به دولت بنیامین نتانیاهو گفته‌اند ارتش در آمادگی بالا قرار داد و کادر سیاسی باید اجازه اقدامات قاطع را بدهد.

شبکه ۱۲ گفت ارتش در صورت دریافت «چراغ سبز» از سوی دولت، مجموعه‌ای از اقدامات گسترده‌ای را که تدارک دیده، عملی خواهد کرد.

به گفته این شبکه، همزمان با این تحولات، کوشش‌های اسرائیل برای تقویت ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان آمادگی جهت رویارویی با هر نوع تحول نظامی از سوی ایران هم ادامه دارد.

سایت آمریکایی اکسیوس روز شنبه نوشت آمریکا خود را برای هفته‌ای حساس آماده می‌کند، زیرا کوشش‌ها برای دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در جنگ غزه به مقطعی رسیده که آن را باید «یا اکنون یا هرگز» نامید.

آمریکا امیدوار است آتش‌بس در جنگ غزه دامنه بحران میان اسرائیل و حزب‌الله و اسرائیل و ایران را برطرف یا دست‌کم محدود کند.

به نوشته اکسیوس، نتایج کوشش‌های روزهای آتی نشان خواهد داد که آیا منطقه به سوی یک بحران عمیق‌تر و جنگی گسترده‌تر پیش می‌رود یا برای نخستین بار از زمان حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر پارسال، تحولات منطقه با تغییر معناداری روبه‌رو خواهد شد.

حماس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تروریستی شناخته شده که از ۳۱۰ روز پیش زیر ضربات جنگی ارتش اسرائیل در باریکه غزه قرار دارد.

ویلیام برنز، رئیس سی‌‌آی‌ای، این هفته برای رهبری تیم آمریکایی در مذاکرات آتش‌بس به منطقه خواهد آمد
+7
رأی دهید
-20

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.