ستاد انتخاباتی ترامپ جمهوری اسلامی را به هک کردن اسناد داخلی خود متهم کرد

 تصویری از همایش انتخاباتی دونالد ترامپ در ایالت مونتانا در روز جمعه ۱۹ مردادرادیو فردا:ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از هک شدن برخی اسناد و ارتباطات داخلی خود خبر داد و سخنگوی این ستاد این نفوذ را به حکومت ایران نسبت داد.

ابتدا وبسایت پولیتیکو شامگاه شنبه ۲۰ مرداد خبر داد که از یک حساب ناشناس ایمیل‌هایی حاوی اسناد داخلی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ دریافت کرده است.

پس از آن استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دسترسی به این اسناد به طور غیرقانونی و به دست «منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده که قصد مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ و ایجاد هرج و مرج در روند دموکراسی ما را دارند» بوده است.

او به حکومت ایران اشاره کرد و گفت: «ایرانی‌ها می‌دانند که پرزیدنت ترامپ همچون چهار سال اول حضورش در کاخ سفید حکومت ترور آنها را متوقف خواهد کرد».

سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ شواهدی درباره دست داشتن حکومت ایران در هک شدن مکاتبات داخلی این ستاد ارائه نکرد.

خبرگزاری رویترز یادآور شده است که دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود روابط پرتنشی با ایران داشت و خروج از برجام و کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۸ در این دوران روی داد.

ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در بیانیه روز شنبه خود همچنین به گزارش یک روز پیشتر شرکت مایکروسافت درباره تلاش هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از کارشناسان مایکروسافت گزارش داده بود که هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی در ماه ژوئن تلاش کرده‌اند به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نفوذ کنند.

با این حال سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ درباره اینکه آیا آنها تماسی با شرکت مایکروسافت یا نهادهای قانونی درباره اتفاق اخیر داشته‌اند اظهار نظری نکرد و گفت در مورد چنین تماس‌هایی صحبت نمی‌کند.

هک شدن اسناد داخلی ستاد دونالد ترامپ چند هفته پس از سوء قصد به جان او روی داده است.

چه اسنادی هک شده؟
ابتدا وبسایت پولیتیکو بود که خبر داد از طریق یک حساب ایمیل ناشناس، اسناد هک شده از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را دریافت کرده است.

به نوشته پولیتیکو، دریافت این ایمیل‌ها از اول مرداد آغاز شد و طی چند هفته گذشته شخصی که خود را «رابرت» معرفی می‌کرد اقدام به ارسال اسنادی کرد که ظاهرا مکاتبات داخلی یکی از مقام‌های ارشد ستاد آقای ترامپ بود.

بنابر این گزارش، یکی از این اسناد تحقیقات ۲۷۱ صفحه‌ای ستاد دونالد ترامپ درباره جی‌دی ونس، گزینه او برای پست معاونت ریاست جمهوری، بود.

تحقیقات مربوط به سناتور مارکو روبیو، که از او به عنوان یکی از گزینه‌های آقای ترامپ برای معاونت خود یاد می‌شد، نیز از جمله مدارکی بوده که به دست پولیتیکو رسیده است.

به نوشته این وبسایت آمریکایی، فرستنده ناشناس ایمیل‌ها در واکنش به این سوال که چگونه این اسناد را به دست آورده تنها گفته است که پاسخ به این سوال او را «به خطر می‌اندازد» و پولیتیکو را در انتشار این مدارک «از نظر قانونی محدود می‌کند».
+1
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.