بوکسور الجزایری قهرمان المپیک شد؛ ترامپ تبریک به زن جوانی که از یک مرد به بوکسور تبدیل شد

دونالد ترامپ» تبریک به زن جوانی که از یک مرد به بوکسور تبدیل شد رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری در آمریکا، در یک تجمع انتخاباتی در مونتانا به مدال طلای بوکسور الجزایری، ایمان خلیف، در المپیک پاریس واکنش نشان داد. دونالد ترامپ در این تجمع گفت که می‌خواهد به زنی که «از مرد به بوکسور تبدیل شده» تبریک بگوید. خانم خلیف که پس از پیروزی ۴۶ ثانیه‌ای از آنجلا کارینی، ورزشکار ایتالیایی، با گمانه‌زنی‌ها، انتقادات و فشار‌های گسترده درباره جنسیت خود رو‌به‌رو شدہ‌‌بود، موفق به کسب مدال طلا شد. در پاسخ به گمانه‌زنه‌ها درباره جنسیت ایمان خلیف، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، در روز ۱۳ مرداد اعلام کرد که هیچ شکی در مورد زن بودن خلیف و لین وجود ندارد و آن‌ها حق دارند در المپیک پاریس شرکت کنند.
بی بی سی: بوکسور الجزایری ایمان خلیف در بخش زنان المپیک پاریس برنده مدال طلا شده است. این بعد از آن است که گزارش شد او به دلیل ناکامی در کسب شرایط جنسیتی لازم از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان منع شده بود.

او در مسابقه فینال یانگ لی‌یو، قهرمان جهان از چین، را شکست داد. این پیروزی درحالی اتفاق می‌افتد که حضور او مسابقات بوکس پاریس را تحت الشعاع قرار داده بود.

این بوکسور ۲۵ ساله در میان حمایت پرحرارت تماشاگران الجزایری وارد رینگ شد و بر حریف برتری قابل توجهی داشت.
 
وقتی نتیجه اعلام شد یانگ بازوی خلیف را بلند کرد که برخلاف صحنه‌ای بود که در پایان بازی اول خلیف در برابر آنجلا کارینی از ایتالیا دیده شد. بعد از مسابقه مربی خلیف او را روی شانه‌هایش بلند کرد و دور سالن که غرق صدای شادی تماشاگران بود دوید.
 
کارینی بعد از ۴۶ ثانیه بازی را ترک کرد و گفت که او مجبور شده برای «حفظ» جانش چنین کند. خلیف بعد از آن با پیروزهای قانع کننده، به اتفاق آرا داوران، به مرحله نهایی رسید.
 
یانگ قرار بود در فینال قهرمانی سال گذشته جهان با خلیف روبرو شود - عنوانی که برنده آن شد - اما خلیف معیارهای اتحادیه جهانی بوکس (آی بی اِی) برای شرکت در مسابقات را برآورده نکرد.
 
«آی‌بی‌اِی» گفت که خلیف و لین یو-تینگ بوکسور تایوانی «برای شرکت در رقابت‌ها زنان واجد شرایط نبودند.»
کمیته بین المللی المپیک که رویدادهای بوکس المپیک را مدیریت می‌کند، به هر دو آنها اجازه شرکت داد و به شدت از «آی‌بی‌اِی» انتقاد کرد و گفت که خلیف و لین «زن متولد شده‌اند و زن بزرگ شده‌اند
چرا قهرمانی بوکسور زن الجزایری در المپیک پاریس مهم است؟ ایمان خلیف بوکسور الجزایری مدال طلای المپیک را می بوسدرادیو فردا: ایمان خلیف بوکسور الجزایری روز جمعه در ورزشگاه رولان گاروس در دسته منهای ۶۶ کیلوگرم قهرمان المپیک پاریس شد. او در مسابقه فینال مقابل یانگ لیو بوکسور چینی به پیروزی رسید.

این بوکسور ۲۵ ساله که امتیازات مسابقه را با اتفاق نظر داوران کسب کرد، پس از طلای کیلیا نمور در ژیمناستیک، دومین قهرمانی الجزایر را در المپیک پاریس به ارمغان آورد.

پیشتر حضور خلیف در بازی‌های توکیو، هیچ جنجالی نیافرید و او به مرحله یک چهارم نهایی رسید و در آن جا از یک بوکسور ایرلندی شکست خورد.

اما سه سال بعد، او در جریان المپیک امسال ناخواسته در کانون بحث‌های جنسیتی قرار گرفت که توسط محافل محافظه‌کار رهبری می‌شد.
ایمان خلیف (سمت چپ) در فینالاین جنجال‌ در پس‌زمینه اختلاف بین کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون بین‌المللی بوکس اتفاق افتاد.
جنجال چگونه آغاز شد؟
در جریان بازی‌های المپیک پاریس، این زن جوان هدف یک کارزار اطلاعات نادرست قرار گرفت و قربانی حملات درباره جنسیتش شد.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با نفرت‌پراکنی علیه خلیف، او را «مردی که با زنان مبارزه می‌کند» معرفی کردند.

این مناقشه از حذف این ورزشکار از رده زنان مسابقات جهانی دهلی‌نو در مارس ۲۰۲۳ ناشی می‌شد.

در آن سال، فدراسیون بین‌المللی بوکس که از سوی یک تبعه روسیه هدایت می‌شود، درست پیش از برگزاری مسابقه فینال، اعلام کرد که خلیف در آزمونی که برای تعیین جنسیتش در نظر گرفته شده بود، مردود شد.

این فدراسیون که از سوی المپیک به رسمیت شناخته نشده است، از مشخص کردن نوع آزمایشی که بر روی خلیف انجام شده بود، خودداری کرد، اما بر اساس پرونده این بوکسور الجزایری در کمیته بین‌المللی المپیک، او پس از «سطح تستوسترون بالا» در این مسابقات جهانی محروم شده بود.

خود خلیف چنین تصمیمی را یک «توطئه بزرگ» خواند و کمیته المپیک الجزایر در فیس‌بوک اعلام کرد که مسئولیت حمایت پزشکی از او را به ویژه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بر عهده خواهد گرفت.
شادی هواداران خلیف در الجزایرپس از آن کمیته بین‌المللی المپیک حمایت خود را از این بوکسور و یک بوکسور زن دیگر نشان داد و این دو مجوز رقابت در پاریس را دریافت کردند.

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک روز سه‌شنبه هفته گذشته در جریان یک نشست خبری با امتناع از ذکر نام این ورزشکاران توضیح داد: «اینها زنانی در رشته ورزشی خود هستند و در این مورد مشخص شده که آنها زن هستند.»

آدامز افزود: «این ورزشکاران چندین سال است که چندین بار در رده‌های زنان بوکس بازی کرده‌اند. آنها تازه وارد نشده‌اند، بلکه در توکیو بوکس بازی کرده‌اند.»

به نوشته گاردین، منظور آقای آدامز، ایمان خلیف و لین یو تینگ ورزشکار تایوانی بود.
خلیف؛ زنی «با قدرت‌های ویژه»
خود خلیف نیز پس از پیروزی در نیمه نهایی گفت: «من روی رقابتم متمرکز هستم و بقیه چیزها مهم نیست.»

این بوکسور همچنین روز جمعه پس از قهرمانی گفت که این پیروزی «پاسخ کاملی به کارزار شدید و حمله‌هایی» است که او در معرض آن قرار گرفت.

او پس از اینکه اشک‌هایش را مقابل دوربین رسانه‌ها پاک کرد، گفت: «من یک زن قوی با قدرت‌های ویژه هستم، از رینگ به کسانی که علیه من بودند پیام فرستادم.»
خلیف تاکید کرد: «من هدف حملات و کارزاری شدید بوده‌ام و این بهترین پاسخی است که می‌توانم به آن بدهم.»

این ورزشکار درباره حضور در مسابقات نیز گفت که «کاملاً واجد شرایط شرکت [در مسابقات] هستم، من یک زن هستم مانند سایرین. من یک زن به دنیا آمدم، به عنوان یک زن زندگی کردم و به عنوان یک زن در مسابقه شرکت کردم.»

او افزود که مخالفان او «دشمنان موفقیت هستند» و «این حملات طعم خاصی به موفقیت من می‌دهد.»

خلیف گفت که او هشت سال تلاش کرد تا به چنین مدال طلایی دست یابد.
یک «قهرمان» برای هوادارانش
با وجود این جنجال، ایمان خلیف برای حامیانش در الجزایر یک قهرمان ملی است؛ هوادرانش در روستایی که او به دنیا آمده مقابل یک صفحه نمایش بزرگ مسابقه فینال را دنبال کردند.

او پس از قهرمانی در المپیک خطاب به هوادارانش گفت: «من می‌خواهم از همه افرادی که از الجزایر برای حمایت از من آمده‌اند و از همه مردمی که از پایگاه من آمده‌اند تشکر کنم».
یک هنرمند الجزایری تصویر خلیف را می کشدخلیف که در یک خانواده معمولی در منطقه نیمه‌بیابانی تیارت به دنیا آمده، خودش توضیح داده که باید خانواده‌اش، به ویژه پدرش، را کاملا متقاعد می‌کرد تا تمرین بوکس او را بپذیرد.

پدرش که یک جوشکار ۴۹ ساله اما بیکار است، پس از قهرمانی دخترش گفت که او «نمونه‌ای از یک زن الجزایری، یکی از قهرمانان الجزایر» است.

محمد شعوه، مربی خلیف درباره این ورزشکار گفته است: «همه این جنجال‌ها به او قدرت می‌دهد تا به جلو برود.»
+11
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ترامپ فردی مغرور است که خود پروندهای جنجالی زیادی دارد. ثروت او چشمان او را بسته و او را به فردی متکبر تبدیل کرده است. او حتی با خانواده خود نیز با احترام رفتار نمی کند.
    2
    1
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک
    اینکه مردی بیاد و خودش را زن و زنها را بزنه قهرمانی نیست. زیرا مرد تستوسترون داره، بمراتب از زن قویتر می‌باشد. همانند موتور بنزینی نسبت به موتور بخار.
    0
    5
    شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.