یک عراقی در اتریش به اتهام توطئه برای حمله به کنسرت تیلور سوئیفت در وین دستگیر شد

وزیرکشور اتریش اعلام کرد، پس از دستگیری دو فرد 19 و 17 ساله به اتهام تدارک حمله به کنسرت تیلور سوئیفت در وین، یک جوان عراقی نیز به اتهام همدستی با آنها دستگیر شده است.

به گزارش روزنامه «کوریر»، گرهارد کانر، وزیر کشور اتریش جمعه 19 مرداد از دستگیری این مرد خبر داد. او می‌گوید: «بازجویی از متهمان همچنان با فوریت ادامه دارد و عصرگذشته یک متهم دیگر در همین رابطه دستگیر شد.»

هویت متهم جدید 18 ساله و عراقی اعلام شده است که در وین دستگیر شد و به گفته وزیرکشور او با متهم اصلی که مرد 19 ساله است در ارتباط بوده است. اطلاعاتی درباره اینکه این متهم عراقی در روز شانزدهم مرداد با انجام بیعت به «داعش» پیوسته نیز وجود دارد و پلیس درحال تحقیق درباره میزان مشارکت او در توطئه حمله به کنسرت تیلور سوئیفت در وین است.

سخنگوی دادستانی وین می‌گوید متهمان با قرار بازداشت، زندانی شده‌اند و تحقیقات ادامه دارد. متهم اصلی که یک مرد 19 ساله است اتریشی و مقدونیه‌ای تبار است. دادگستری مقدونیه به درخواست اتریش تحقیقاتی درباره او و ارتباطاتش در آن کشور را آغاز کرده است. پلیس یک نوجوان 15 ساله را نیز در ارتباط با این توطئه دستگیر کرده بود که اکنون آزاد شده است.

وزیر کشور اتریش می‌گوید تحقیقات و بازرسی از اماکن مرتبط با این توطئه همچنان ادامه دارد ولی از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرد.

پلیس اتریش، چهارشنبه 17 مرداد، اعلام کرد به دلیل کشف توطئه حمله به کنسرت‌های تیلور سوئیفت توسط داعش در وین، هر سه کنسرت این خواننده مشهور برگزار نمی‌شود و برگزارکنندگان این کنسرت نیز گفتند این کنسرت‌ها را برای حفظ امنیت شهروندان لغو کرده‌‌اند.
+29
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.