تلاش جمهوری اسلامی برای استخدام شهروندان اسرائیلی با هدف انجام اقدامات مخرب

صدای آمریکا: آژانس امنیت اسرائیل، «شین‌بت»، روز پنجشنبه ۱۸ مرداد شماری از حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی را که می‌گوید توسط دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی به منظور تلاش برای استخدام اسرائیلی‌ها ایجاد شده‌اند، فاش کرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، شین‌بت گفت که عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی در رسانه‌های اجتماعی با اسرائیلی‌ها تماس می‌گرفتند و سعی می‌کردند آنها را وادار به انجام مأموریت‌هایی کنند که به امنیت اسرائیل آسیب برساند.

این سازمان همچنین می‌گوید در چندین گروه، پست‌های یک حساب کاربری به نام «سرویس اطلاعاتی ایران» را پیدا کرده که مشاغل «جالب و هیجان‌انگیز» با حقوق بالا ارائه می‌داده است.

این پست‌ها شامل لینک‌هایی بود که متقاضیان می‌توانستند از آن طریق، فرم‌هایب را با اطلاعات شخصی خود پر کنند.

شین‌بت می‌گوید چندین شهروند که حساب‌های ایرانی با آنها تماس گرفته بودند، این موضوع را با مقامات امنیتی اسرائیل در میان گذاشتند و پیام‌های مشکوک را گزارش دادند.

شین‌بت از شهروندان اسرائیلی خواست تا مراقب فعالیت‌های اینترنتی خود باشند، از ارائه اطلاعات شخصی به حساب‌های ناشناس خودداری کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند.

این نخستین بار نیست که تلاش عوامل جمهوری اسلامی برای نفوذ میان شهروندان کشورها، سازمان‌های دولتی و یا جاسوسی از مخالفان خود خبرساز می‌شود.

این تلاش‌ها از پس از آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس شدت گرفته است.

در این ارتباط، «مایکروسافت‌» در گزارشی گفت که «فعالیت هکرهای وابسته به ایران حداقل تا ۱۱ روز پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس به طور جدی آغاز نشد. اما از آن زمان به بعد، محققان شواهدی از بدافزار مخرب پاک کن، عملیات هک و نشت، حذف وب سایت و کمپین های جاسوسی را کشف کردند.»

در اسفند سال گذشته، شرکت امنیت سایبری و فن‌آوری اطلاعات «مندیانت» که زیرمجموعه گوگل است، از شناسایی یک تهدید جدید مربوط به فعالیت جاسوسی ایران- نکسوس خبر داد که صنایع هوافضا، هوانوردی و دفاعی را در چندین کشور از جمله اسرائیل، امارات متحده عربی، ترکیه، هند و آلبانی هدف قرار داده و از سازمان‌ها جاسوسی کرده است.

آمریکا در ار‌یبهشت ماه ۱۴۰۳ دو شرکت و چهار شخص را در رابطه با عملیات سایبری مخرب جمهوری اسلامی تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نیز اعلام کرد که این شرکت‌ها و اشخاص، تحت فرماندهی سایبری-الکترونیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیش از ده‌ها شرکت و نهاد دولتی در آمریکا را از طریق فیشینگ هدف‌مند و حملات بدافزاری هدف قرار دادند.
+5
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه
    فردا اخبار در میاد تمام آدمهایی که استخدام کرده بودند مامور موساد بودن!
    0
    6
    جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.