لزوم مقابله با رژیم ایران جهت پیشگیری از توافق‌های مخفیانه با کشورهای غربی

- در روزهای اخیر رژیم جمهوری اسلامی در ایران با اجرای حکم اعدام گروهی نزدیک به ۳۰ نفر از شهروندان، بار دیگر چهره‌ای خونبار و وحشیانه از خود به نمایش گذاشته است. این اقدام‌ها تنها بخشی از تلاش‌های نظام برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و کنترل اعتراضات داخلی است.

- تلاش‌های بین‌المللی در مقابله با این وضعیت می‌تواند شامل تحریم‌های شدیدتر، حمایت از مخالفان دموکراسی‌خواه داخلی و خارجی رژیم، و ایجاد فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر کشورهایی باشد که قصد معامله با رژیم ایران را دارند.

- تنها با همبستگی و همکاری بین‌المللی می‌توان رژیم ایران را تحت فشار قرار داد و از ایجاد هرگونه توافقی که به نفع این رژیم جهنمی باشد، جلوگیری کرد.

کیهان لندن - بهرام فرخی– در روزهای اخیر رژیم جمهوری اسلامی در ایران با اجرای حکم اعدام گروهی نزدیک به ۳۰ نفر از شهروندان، بار دیگر چهره‌ای خونبار و وحشیانه از خود به نمایش گذاشته است. این اقدام‌ها تنها بخشی از تلاش‌های نظام برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و کنترل اعتراضات داخلی است. علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با این اقدامات سرکوبگرانه سعی دارد هرگونه شورش و ناآرامی را که ممکن است در پی درگیری نظامی احتمالی با اسرائیل و آمریکا به وجود آید، در نطفه خفه کند.

این رویکرد رژیم ایران نه تنها نشانه‌ای از ضعف و ترس آن از خیزش‌های مردمی است، بلکه بیانگر استراتژی‌ای است که همواره به منظور بقای خود در پیش گرفته است.

در این میان، وظیفه فعالان سیاسی و اجتماعی در خارج کشور بیش از پیش حیاتی می‌شود. این فعالان باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، چهره واقعی و وحشی و بی‌رحم رژیم ایران را بیش از پیش به افکار عمومی جهان معرفی کنند.

هدف از این تلاش‌ها می‌بایست افزایش فشار بین‌المللی بر رژیم جمهوری اسلامی باشد تا از هرگونه توافق و معامله با این رژیم ضدبشری که در آخرین گزارش جاوید رحمان گزارشگر پیشین سازمان ملل در مسائل حقوق بشر ایران با صراحت و به طرزی بی‌سابقه به «جنایت علیه بشریت» و «نسل‌کشی» متهم شده است، جلوگیری شود. هر توافقی با رژیم ایران، تنها به تقویت پایه‌های سرکوب آن کمک خواهد کرد و مردم ایران را بیشتر در معرض ظلم و ستمی  قرار خواهد داد که با چنین معاملاتی چهار دهه استمرار یافته‌اند. به همین دلیل جامعه جهانی نباید به هیچ‌ وجه به این رژیم اعتماد کند و می‌بایست  اقدامات لازم و جدی و سختگیرانه برای منزوی کردن بیشتر آن را در دستور کار قرار دهد.

تلاش‌های بین‌المللی می‌تواند شامل تحریم‌های شدیدتر، حمایت از مخالفان دموکراسی‌خواه داخلی و خارجی رژیم، و ایجاد فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر کشورهایی باشد که قصد معامله با رژیم ایران را دارند. این اقدامات می‌تواند به کاهش توانایی رژیم در سرکوب مردم و نهایتاً به سقوط آن منجر شود.

به عنوان جزیی از  جامعه بین‌الملل، باید به یاد داشته باشیم که سکوت در برابر ظلم، همدستی با ظالمان است. فعالان سیاسی و اجتماعی آزادیخواه در خارج کشور می‌بایست به صورت متحد و به عنوان صدای مردم بی‌دفاع ایران، رژیم اسلامی را که نکبت آن منطقه و جهان را در بر گرفته به چالش بکشند و به جهانیان نشان دهند که معامله و توافق با این رژیم، هم به معنای چشم‌پوشی از حقوق بشر و حمایت از یک حکومت سرکوبگر است و هم با این کار آزادی و  امنیت را در کشورهای خود در خطر قرار می‌دهند.

در نهایت، تنها با همبستگی و همکاری بین‌المللی می‌توان رژیم ایران را تحت فشار قرار داد و از ایجاد هرگونه توافقی که به نفع این رژیم جهنمی باشد، جلوگیری کرد.

این وظیفه‌ای است که همه ما در برابر مردم ستمدیده ایران و جوانان جانباخته و زندانیان سیاسی در بند داریم و باید با تمام توان در این راه قدم برداریم.

*بهرام فرخی دانش‌آموخته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از دانشگاه رم و ساکن ایتالیا است.
+43
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    فقط به فقط یک همفکری و همدلی و همگامی و از خود گذشتگی و نهایتاً خیزش مردمی ( انفجاری و چندین میلیونی ) ( متأسفانه شده رویایی دست نیافتند ) راه چاره و گذشت از این دوران سیاه تاریخی هست ! برای نجات ایران و نسلهای بعدی !
    2
    35
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اکثرا امت همیشه در صحنه هیچی به اونجاشونم نیست‌.امت اکثرا قیمه خور فعلا باید حسرت بکشه و به امید بقیه باشه. تمام.
    4
    31
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Homeland - هلسینکی، فنلاند
    تا هنگامی که مردم میان این اوپوزیسیون بی در وپیکر خارج از کشور دست و پا بزنند ، هیچ روزنه ی امیدی پیدا نخواهد بود ، علاج ایران بدست ایرونیای داخل کشور خواهد بود بقیه عوامل سرویس های بیگانه هستند بدون استثنا
    15
    16
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Homeland - هلسینکی، فنلاند
    amirHassna - سیدنی، استرالیا
    وقتی که توی یک فضای پر از خفقان باشی به هر راهی کشیده میشی ، خودت هم وقتی ایران بودی قیمه خور بودی ولی به محیط باز رسیدی یکم هوا به کله ت خورده ، تا به حال هر اعتراضی شده مردم داخل ایران انجام دادند دیگه چکار بکنند وقتی یک مزاحم مثل رضا دیبا رشته هاشون رو از نو پنبه میکنه
    11
    2
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.