آمریکا با الگوبرداری از حمله ۱۹۹۰ به عراق، آماده نابود کردن تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران!

در این حمله، ساقط کردن نظام مد نظر نخواهد بود و آمریکا همان الگویی را اجرا خواهد کرد که درباره صدام حسین به اجرا در آورد و سیستم نظامی و دفاعی عراق را در سال ۱۹۹۰ کاملا نابود کرد

کاملیا انتخابی فرد - ایندیپندنت فارسی

در هیاهوی ترور اسماعیل هنیه در تهران و بالا گرفتن تنش در منطقه و تهدیدهای ایران و اسرائیل برای حمله و حملات تدافعی احتمالی، یک خبر بسیار مهم درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز منتشر شد.

گزارش سازمان اطلاعات ملی آمریکا در مورد فعالیت هسته‌ای ایران منتشر شد، اما با حذف یک عبارت کلیدی: عبارتی که «ایران مشغول تولید یک ابزار هسته‌ای قابل آزمایش نیست.»

در گزارش‌های پیشین این سازمان همواره این عبارت گنجانده می‌شد و حذف آن در گزارشی که دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کنگره فرستاد، این معنی را می‌دهد که ایران در حال انجام فعالیت‌هایی است که می‌تواند منجر به تولید یک ابزار هسته‌ای قابل آزمایش شود.

خبری قابل تامل که با توجه به اظهاراتی که در ۱۰ سال گذشته توسط نهادهای اطلاعاتی امنیتی، روسای جمهور کشورهای غربی و مقامات سازمان انرژی هسته‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز شده بود، اینک به واقعیت پیوسته است.

واکنش آمریکا به این گزارش تکان دهنده چه خواهد بود؟یوکیا آمانو، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در دوره مدیریت خود بارها اشاره کرد که آژانس قادر به تایید صلح‌آمیز بودن تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیست. در نوامبر ۲۰۱۰، آمانو به صراحت بیان کرد که آژانس نمی‌تواند تایید کند که تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران به مقاصد صلح‌آمیز اختصاص دارد. همچنین، در نوامبر ۲۰۱۴، آمانو گفت، ایران به طور بالقوه می‌تواند به سرعت به سلاح هسته‌ای نزدیک شود، هرچند زمان خاصی مانند «دو هفته» را ذکر نکرد.

بنیامین نتانیاهو، در مه ۲۰۱۸، پس از خروج ایالات متحده از برجام، هشدار داد که اگر محدودیت‌های برجام برداشته شوند، ایران می‌تواند در عرض چند ماه به سلاح هسته‌ای دست‌یابد.

در فوریه ۲۰۲۰، گروسی نگرانی‌هایی درباره عدم همکاری تهران با آژانس ابراز کرد و اعلام کرد که ایران ممکن است در آینده نزدیک به مواد هسته‌ای کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای دست‌یابد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده، در آوریل ۲۰۲۰ در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز گفت که ایران ممکن است در صورت ادامه نادیده گرفتن محدودیت‌های بین‌المللی بر برنامه‌های هسته‌ای‌اش در عرض چند ماه به سلاح هسته‌ای دست‌یابد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اخیرا اعلام کرد که ایران می‌تواند در مدت یک یا دو هفته مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت یک بمب هسته‌ای تولید کند.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۲۴ اعلام کرد که ایران در مدت زمان چند هفته تا چند ماه می‌تواند اورانیوم کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را غنی‌سازی کند.

آمریکا بارها گفته بود که اگر تحریم‌ها روی برنامه هسته‌ای ایران موثر نباشد، همه گزینه‌ها، از جمله گزینه نظامی روی میز است.

و امروز که با بالا گرفتن تنش‌ها شاهد جاری شدن سیلی از تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا هستیم، باید بپذیریم که همه این تدارکات در جهت دفاع از اسرائیل وارد منطقه شده‌اند؟

تنش بین اسرائیل در ماه آوریل نیز به همین سطح رسیده بود، و جمهوری اسلامی در واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با شلیک بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد اسرائیل را هدف قرار داد.

امروز نیز در حالی که گمانه زنی‌ها برای حمله تلافی‌جویانه ایران پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران در همان سطح و قیاس است، چه لزومی برای استقرار ۱۶ تا ۲۴ هواپیمای رادار گریز اف-۲۲ آمریکا در پایگاه نظامی عدی در قطر وجود دارد؟

جنگنده‌های پیشرفته اف-۲۲ به دلیل داشتن توانایی‌های ویژه، در هر شرایط جوی رادار گریزند.

آیا پرونده هسته‌ای ایران به جایی رسیده است که ایالات متحده آمریکا در حال آماده شدن برای استفاده از گزینه نظامی باشد؟

به نظر نویسنده این مقاله، حضور بی‌سابقه ناوهای جنگی ایالات متحده آمریکا در آب‌های منطقه و ورود چنین حجم وسیعی از ادوات پیشرفته جنگی، تنها به دلیل دفاع از منافع اسرائیل نیست. با وجود آنکه آمریکا پایگاه‌های متعددی در منطقه دارد ( ترکیه، عراق، سوریه، اردن، اسرائیل، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و مصر) که ۴۲ هزار نیرو را در خود جای داده‌اند، ۳۲ ناو جنگی نیز وارد دریای مدیترانه، آبهای منطقه و خلیج فارس شده‌اند.

آمریکا ناو فورد، رزم‌ناو یو‌اس‌اس نورماندی و ناوشکن‌های یو‌اس‌اس رمیج و یو‌اس‌اس کارنی و یو‌اس‌اس روزولت را به خاورمیانه اعزام کرده است و همزمان تعداد جنگنده‌های اف-۳۵، اف-۱۵ و اف-۱۶ در خاورمیانه را تقویت کرده است.

آمریکایی‌ها به منطقه آمده‌اند که از فرصت بالا‌گرفتن تنش‌ها و تخاصم در منطقه برای نابود کردن توان نظامی و هسته‌ای جمهوری اسلامی استفاده کنند.

در گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا آمده است که جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین موجودی موشک‌های بالستیک در منطقه را دارد و همچنان برای افزایش دقت، مرگباری و اطمینان‌پذیری این سامانه‌ها تلاش می‌کند و احتمالا درس‌های آموخته‌شده از حمله موشکی و پهپادی‌ ماه آوریل به اسرائیل را در برنامه‌اش به کار بسته است. مهمترین بخش آنجایی است که عنوان می‌کند، کار روی پرتابگرهای فضایی‌ــ از جمله سیمرغ‌ــ زمان لازم برای تولید موشک بالستیک قاره‌پیما را کوتاه‌تر خواهد کرد، چون هر دو سیستم از تکنولوژی‌های مشابهی استفاده می‌کنند.

با توجه به کاهش بازرسی و نظارت بازرسان سازمان انرژی اتمی و گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران، نظام در موقعیت بهتری برای تولید بمب قرار گرفته است.

برخلاف نظر تحلیگرانی که سفر مشاور امنیت ملی روسیه به تهران را در جهت قانع کردن تهران به پرهیز از واکنش و حمله به اسرائیل دانسته بودند، به نظر من این سفر برای دادن هشدار قریب‌الوقوع بودن حمله آمریکا به تاسیسات زیرساختی نظامی و هسته‌ای ایران بود.

شواهد نشان می‌دهد که وجود چنین حجم از نیرو و ادوات نظامی، بیش از نیاز احتمالی برای دفاع از اسرائیل است.

پس از سفر نماینده روسیه به تهران بود که با آگاه شدن نظام از امکان حمله گسترده آمریکا به تاسیسات نظامی و هسته‌ای ایران، برنامه فوری و از پیش تعیین نشده مانور و تمرین‌های نظامی و موشکی در غرب ایران روز سه‌شنبه و چهارشنبه اجرا شد.

جمهوری اسلامی و‌ آمریکا به نقطه‌ای رسیده‌اند که جلوگیری از حرکت جمهوری اسلامی به سمت سلاح هسته‌ای، به معنای نابود کردن توان موشکی و زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

در این حمله، ساقط کردن نظام مد نظر نخواهد بود و آمریکا همان الگویی را اجرا خواهد کرد که درباره صدام حسین به اجرا در آورد و سیستم نظامی و دفاعی عراق را در سال ۱۹۹۰ با عملیات طوفان صحرا کاملا نابود کرد.

جنگ در اوکراین و جنگ در غزه، به نظام برای توسعه برنامه هسته‌ای فرصت بیشتری داد.

فرصتی که از چشم ایالات متحده آمریکا پنهان نماند. گزارشی که ماه ژوئیه در اختیار کنگره قرار گرفت به ما می‌گوید که آمادگی آمریکا در منطقه، می تواند برای مهار ایران هسته‌ای و یکسره کردن کار برنامه موشکی و توان نظامی ایران باشد.

در این گزارش آمده است: «تهران زیرساخت و تجربه لازم برای تولید سریع اورانیوم غنی شده در سطح تسلیحاتی در چندین تاسیسات را دارد.»

عبارتی که کافی است ما را به این فکر بیاندازد که ترور اسماعیل هنیه در تهران و برنامه خونخواهی جمهوری اسلامی و حزب‌الله و سایر گروه‌های شبه‌نظامی وابسته در منطقه، این فرصت را سهل‌تر در اختیار آمریکا گذاشته که به تردیدها و نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای و موشکی ایران پاسخ دهد.

گفتنی است که حتی متحدان جمهوری اسلامی، یعنی چین و روسیه نیز از دستیابی تهران به بمب هسته‌ای حمایت نخواهند کرد.

آیا تهران بمب هسته‌ای در اختیار دارد یا در آستانه ساخت آن قرار گرفته؟ پرسشی که در روزهای آینده به آن پاسخ داده می‌شود.
+34
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    فاطی کماندو - قرچک، ایران

    شما اگر کمک این لواطکران نکنید ما مردم خودمون تکلیفمون رو با این اشغاگران لواطکار روشن میکنیم هیچ احتیاجی به جنگ و بمباران نیست فقط شما با هوا پیما دلار نقد برای این لواطکاران نفرستید و کمکشون نکنید میبینید چجوری یک شبه اینار میکشم پایین و خودمون دادگاهیشون میکنیم.
    2
    28
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    اوووووووووووستا علم علم... سریال مثلستان سالهای ۶۰ به بعد را کسی به یاد میاره؟ حلایت امروزه ایران و یو اس ای از خودکشی ۵۷ ملت تا امروز. این هم لینکش برای دیدن ...
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.