تلاش نهادهای یهودی و ایرانی در استرالیا برای اخراج سفیر جمهوری اسلامی ایران

ایران اینترنشنال: انجمن یهودیان استرالیا به همراه چهار نهاد دیگر روز چهارشنبه ۱۷ مرداد در نامه‌ای به آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه استرالیا، خواستار اخراج احمد صادقی، سفیر جمهوری اسلامی از این کشور شدند.

احمد صادقی روز شنبه با انتشار پستی در حساب ایکس خود، خواستار نابودی اسرائیل تا سال ۲۰۲۷ میلادی شد و از اسرائیلی‌ها به عنوان «طاعون صهیونیستی» یاد کرد.

نویسندگان نامه اظهارنظر صادقی را نفرت‌پراکنی علیه دولت اسرائیل و تعیین ضرب‌الاجلی برای نابودی کامل تنها کشور یهودی در جهان دانستند.

در این نامه آمده که پیام او، ترویج نفرت و خشونت کاملا غیرقابل قبول است و باید از سوی دولت استرالیا به شدت محکوم شود.

نویسندگان نامه تاکید کردند که بارها به دولت آلبانیزی درباره این تهدید هشدار داده‌اند و از سال ۲۰۲۲ تاکنون بارها درخواست کرده‌اند که اقداماتی معنادار علیه مقامات جمهوری اسلامی انجام دهند.

در بخشی از نامه آمده است: «متاسفانه به نظر می‌رسد که دولت استرالیا ترجیح می‌دهد گسترش نفرت، خشونت و نژادپرستی از سوی نماینده سیاسی جمهوری اسلامی را تحمل کند. لفاظی‌های نفرت‌انگیز و خشونت‌آمیز سفیر جمهوری اسلامی نباید در استرالیا جایی داشته باشد.»
+64
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دلاور - استهکلم، سوئد
    وقت آن فرا رسیده است نظام اخوندی چهره خودش را نشان دهد در این ۴۴ سال رژیم ایران کمک به فلسطینیها کرده برای اینکه بدست اسرائیلی‌ها کشته شوند سایر عرافات در همان سال‌های اول به این شک کرد که نظام اخوندی میخواهد فلسطینیها را با شکر خفه کند برای همین خودش را از رژیم ایران دورنگاه داشت. این سنیهای احمق فلسطینی کی پی به این حقیقت میبرند که اخوندهای حاکم ایران دوست ندارند سربه تن سنیها باشد چرا از درک و شعور خیلی عقباً؟
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.