ارتش اسرائیل: نصرالله لبنان را به سوی سرنوشتی نامعلوم سوق می‌دهد

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیلالعربیه: دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن اشاره به نگرانی‌های مردم لبنان نسبت به خطر گسترش دامنه جنگ، هشدار داد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، لبنان را به سوی سرنوشتی نامعلوم می‌برد.

هاگاری، سه‌شنبه 16 مرداد در گفت‌وگو با «العربیه» با بیان این‌ که ارتش اسرائیل بیش از 400 عضو حزب‌الله را کشته است، تاکید کرد که دست اسرائیل به همه مقامات حزب الله خواهد رسید.
«پاسخ به هر گونه تهدید»
سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین ضمن اشاره به کشتن فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در بمباران حومه جنوبی بیروت، او را مسئول کشتار بسیاری از اسرائیلی‌ها دانست.

هاگاری همچنین افزود که موشک اصابت کرده به ورزشگاه مجدل شمس در بلندی‌های جولان که به کشته شدن تعدادی از کودکان منجر شد، ساخت ایران بوده داست.

او در تبیین اظهارات خود گفت که نصرالله مسئول تشدید تنش‌ها است و کل منطقه را به سوی جنگ سوق می‌دهد.

هاگاری افزود که اسرائیل تمایلی به تشدید تنش‌ها در منطقه ندارد، اما در صورت بروز هرگونه حمله‌ای با قاطعیت اقدام خواهد کرد و برای هر گونه رویارویی آماده است.

دانیل هاگاری، در ادامه به «العربیه» گفت: اسرائیل دیگر آن کشور پیش از 7 اکتبر نیست و به هر تهدیدی از هر منطقه‌ای پاسخ خواهد داد.

این سخنگوی نظامی اسرائیل درباره منصوب شدن یحیی السنوار به عنوان رهبر جنبش حماس گفت که او یک «تروریست تحت تعقیب» است و افزود که ارتش اسرائیل به نابودی توان نظامی حماس و کشتن مهم‌ترین رهبران آن ادامه خواهد داد.

هاگاری در بخش پایانی اظهارات خود تصریح کرد که عملیات ارتش اسرائیل در غزه تا زمان بازگرداندن گروگان‌ها ادامه خواهد یافت.

تنش‌ها در خاورمیانه پس از تهدیدهای ایران و متحدش حزب الله لبنان برای گرفتن انتقام از اسرائیل در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس فلسطین در تهران و کشته شدن فواد شکر، فرمانده برجسته حزب الله در حومه جنوبی بیروت، مجددا تشدید می‌شود.
+5
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.