رهبر حزب‌الله لبنان: تاخیر در پاسخ به اسرائیل «بخشی از مجازات است»

العربیه: حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در لبنان اذعان کرد که کشته شدن «فؤاد شکر»، یکی از فرماندهان برجسته حزب‌الله، در بمباران اسرائیل بر «ضاحیه» در حومه جنوبی بیروت خسارت بزرگی به این گروه شبه‌نظامی وارد کرده است.

نصرالله سه‌شنبه 16 مرداد در سخنرانی خود به مناسبت گذشت یک هفته از کشته شدن فؤاد شکر، گفت که او یکی از برجسته‌ترین بنیان‌گذاران حزب‌الله و توانمندی‌های آن بود.

دبیرکل حزب‌الله همچنین در ارزیابی خود از کشتن فواد شکر توسط اسرائیل در حومه جنوبی بیروت گفت: «یک دستاورد است، اما پیروزی نیست.»

نصرالله افزود: «ترور اسماعیل هنیه [در تهران] بدون شک خسارت بزرگی برای جنبش حماس و برای ما است.»
واکنش محتاطانه
نصرالله در ادامه از متحدان خود در یمن، سوریه و عراق خواست تا به افزایش تنش‌ها ادامه دهند، در عین حال اما تأکید کرد که ایران و سوریه ملزم به ورود به جنگ نیستند، بلکه باید از گروه‌های شبه‌نظامی خود در منطقه حمایت کنند.

وی ضمن تاکید بر ملزم بودن حزب‌الله به دادن پاسخ به اسرائیل در پی کشته شدن فؤاد شکر، افزود که حزب‌الله در واکنش خود به اسرائیل محتاطانه عمل می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله تأخیر در واکنش به اسرائیل را «بخشی از مجازات» توجیه کرد و افزود: «پاسخ ما چه به‌تنهایی و چه با همراهی متحدان داده خواهد شد.» دقایقی پیش از آغاز سخنرانی‌ نصرالله، جنگنده‌های اسرائیلی در کمتر از 30 دقیقه سه بار دیوار صوتی را بر فراز بیروت شکستند و باعث غرش و انفجارهای صوتی شدیدی شدند که در نتیجه آن ساکنان پایتخت لبنان به جستجو برای یافتن پناهگاهی افتادند.

جنگنده‌های اسرائیلی در ارتفاع پایین بر فراز بیروت پرواز کردند؛ شاهدان عینی در این باره گفتند که قادر به مشاهده جنگنده‌ها با چشم غیرمسلح بودند. این جنگنده‌ها منجر به بزرگ‌ترین انفجارهای صوتی شد که ساکنان شهر در سال‌های اخیر شنیده‌ بودند.

حمله جدید اسرائیل در بحبوحه نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از تشدید تنش در خاورمیانه پس از تهدیدهای ایران و متحدش حزب‌الله لبنان برای گرفتن انتقام از اسرائیل و در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی «حماس» در تهران و کشته شدن فواد شکر، فرمانده برجسته حزب‌الله در جنوب لبنان، صورت می‌گیرد.

حمله جدید اسرائیل در بحبوحه نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از تشدید تنش در خاورمیانه در پی تهدیدهای ایران و متحدش حزب‌الله لبنان برای گرفتن انتقام از اسرائیل در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس فلسطین در تهران و کشته شدن فواد شکر، فرمانده برجسته حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت، صورت می‌گیرد.

حزب‌الله و اسرائیل از زمان آغاز جنگ در نوار غزه بین اسرائیل و حماس در 7 اکتبر تبادل‌آتش علیه مواضع یک دیگر را آغاز کرده‌اند. این گروه از آغاز جنگ در غزه، اقدام به هدف قرار دادن اماکن نظامی و تجمع سربازان در شهرهای شمال اسرائیل کرد.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل نیز، بمباران هوایی و توپخانه‌ای خود را با هدف نابودی زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان، ادامه می‌دهد.
+2
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    بخاطر اینه مثل خر تو گل گیر کردید و آچمز شدید،چون اگر بزنید چند برابر شدیدتر و بدجور میخورید،اگر نزنید هم دیگه حتی بین هوادارانتون هیچ آبرو و حیثیت و وزنی نخواهدی داشت.وقتی اسرائیل این تصمیم را گرفت حساب همه اینجاها را کرده بود.
    1
    15
    ‌چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    آخ که اسرائیل چقدر دردش اومد و ترسید. بگو خا. نداریم و تمومش کن. عرب مفتخور هرومزاده
    0
    18
    ‌چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    شعور قرن ٦ میلادی و تجهیزات قرن ٢١ همین میشه
    0
    14
    ‌چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    اگه اصلا نزنی اصل (مجازات)است.من میگم نخست وزیر و کل کابینه اسرائیل را دعوت کنید تهران چلوکبابی نایب,زجرکش بشن
    1
    11
    ‌چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.