سخنگوی قوه قضائیه بازداشت برخی افراد پس از ترور هنیه را تکذیب کرد: هیچکس دستگیر نشده

 سخنگوی قوه قضائیه ایران هیچ توضیح دیگری در مورد سیر قضایی پرونده کشته شدن اسماعیل هنیه ندادرادیو فردا: سخنگوی قوه قضائیه ایران گزارش‌ها در مورد دستگیری برخی افراد پس از کشته شدن اسماعیل هنیه را تکذیب کرد و گفت در رابطه با این پرونده تاکنون دستگیری صورت نگرفته است.

اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد به خبرنگاران گفت: گمانه‌زنی‌های جراید و فضای مجازی در خصوص دستگیری‌ها در این پرونده صحت ندارد و تاکنون دستگیری صورت نگرفته است.

او هیچ توضیح دیگری در مورد سیر قضایی پرونده کشته شدن این رهبر حماس نداد. گروه افراطی حماس در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

آقای هنیه بامداد ۱۰ مرداد در یک مهانخانه نظامی در شمال تهران کشته شد. به گفته سپاه پاسداران، او با «شلیک پرتابه کوتاه‌برد... همراه با انفجار شدید» کشته شده است.

به نظر می‌رسد اشاره سخنگوی قوه قضائیه ایران به گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز» باشد که ۱۳ مرداد به نقل از دو منبع ایرانی خبر داده بود بیش از ۲۰ نفر از افرادِ مهمانخانه نظامی در تهران که اسماعیل هنیه در آن کشته شد و برخی از آن‌ها افراد سطح بالا هستند، بازداشت شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، افراد بازداشت‌شده از جمله شامل افسران ارشد اطلاعاتی، مقام‌های نظامی و کارکنان شاغل در این مهمانخانه بوده‌اند.

بنابر این گزارش، ماموران امنیتی با یورش به این اقامتگاه، تلفن‌های همراه و وسایل الکترونیکی تمامی کارکنان را توقیف کرده و عده‌ای را نیز بازداشت کردند.

نیویورک‌تایمز همچنین از بازجویی شماری از مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی که در حفاظت از تهران نقش داشته‌اند خبر داده و به نقل از منابع خود گفته بود سپاه پاسداران بر این باور است که اعضای تیم موساد هنوز در داخل ایران هستند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر بارها گفته‌اند که اسرائیل با همکاری آمریکا در «ترور» اسماعیل هنیه دست داشته و گرفتن «انتقام» از این کشور حتمی است
+2
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
    از کی تا بحال خودی ها رو میشه، میشه دستگیر کرد؟
    0
    3
    ‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    siavashbrmd - بلفاست، ایرلند
    انکارالدوله، انکارالسلطنه، انکارالملوک
    0
    3
    ‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    چه راست چه دروغ اما همون میله پرچم حواله خودت و رهبر مفعولت برای شیاف کردن.
    0
    3
    ‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.