جمیله علم‌الهدی، به‌عنوان عضو «هیات امنای سازمان ملی سنجش» منصوب شد

جمیله علم‌الهدی، دختر امام جمعه مشهد و همسر ابراهیم رئیسیصدای آمریکا: جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، با حکم محمد مخبر، عضو «هیات امنای سازمان ملی سنجش» شد. این انتصاب واکنش‌های نگران‌کننده دانشجویان و دانش‌آموزان را به‌دلیل غیرتخصصی بودن این انتصاب، برانگیخته است.

به‌گزارش روزنامه هم‌میهن، در اقدامی تازه، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش «دولت» ابراهیم رئیسی و «جمیله علم الهدی» از سوی محمد مخبر به‌عنوان اعضای «متخصص و صاحبنظر در حوزه سنجش و ارزشیابی آموزشی» برای عضویت در هیات‌امنای «سازمان ملی سنجش» به مدت ۴ سال منصوب شده‌اند.

این روزنامه در اعتراض به این انتصابات، آن را «غیر‌قانونی» و «انتصابات عجولانه» محمد مخبر در آخرین روزهای کار خود به‌عنوان معاون ابراهیم رئیسی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانست.

براساس این گزارش «مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای عضویت جمیله علم‌الهدی و نیز وزیر فعلی آموزش‌وپرورش که چند روزی به پایان کار ایشان باقی نمانده در هیات امنای سازمان سنجش کشور» منافی استقلال سازمان ملی سنجش است.

دهم مهر ماه ۱۴۰۲ بود که ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه این شورا را با عنوان «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» برای اجرا ابلاغ کرد. سازمانی که قرار شد به صورت یک سازمان مستقل «زیر نظر رییس جمهوری» تشکیل شود. بر اساس این مصوبه، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رییس جمهوری تشکیل می‌شود.

بعد از انتشار این خبر بود که افکار عمومی و رسانه‌ها نسبت به ماهیت و عملکرد این سازمان جدید همچنین وظایف سازمان سنجش آموزش کشور حساس شدند. یکی از دلایل این حساسیت خارج شدن این سازمان از حیطه وزارت علوم و رفتن تحت نظر رئیس دولت بود. منتقدان به این نکته اشاره می‌کردند که این تغییر دست مجلس برای نظارت بر آن را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، خواهد بست.

یک مقام دانشگاهی با اظهار امیدواری از لغو این «انتصابات غیرقانونی»، تغییر در ساختارهای سازمان سنجش را تامل برانگیز دانسته و تاکید کرده است که «این سازمان با این شرایط می‌تواند تبدیل به حیات خلوتی شود که هرگونه مفسده و نبود شفافیت در آن دیده شود.»

او می‌افزاید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی «یک حلقه بسته‌» است «که خودشان تعیین و قضاوت می‌کنند» و هشدار داد که «این مسئله امکان دادخواهی مردم را از مصوبات شورا در دیوان عدالت اداری از بین می‌برد و مجلس نمی‌تواند روی این سازمان نظارت داشته باشد.»

پیش از این جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، مهر ماه ۱۴۰۲، در مصاحبه‌ با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا در پاسخ به پرسش مجری این شبکه درباره کشته شدن ۵۰۰ معترض در جریان اعتراضات سراسری گفت: «خیلی‌ها کشته شدند اما در دفاع از جمهوری اسلامی ایران.»

پیش‌تر نیز جمیله علم الهدی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» با «جنجال» نامیدن واقعه مرگ در بازداشت مهسا امینی و اعتراضات سراسری چندین ماهه پس از آن، این جنبش اعتراضی را به خارج از کشور نسبت داده بود.

همسر ابراهیم رئیسی مدعی شد که تمامی «جنجالی» که بر سر «موضوع مرحوم مهسا امینی» در کشور رخ داد، چیزی جز «ارعاب و هراس‌افکنی» از سوی آمریکا نبوده است.

او همچنین واکنش‌های بین‌المللی به مرگ در بازداشت مهسا امینی و برخورد با معترضان را «نسخه جدیدی از به اصطلاح سیاست ارعابی» علیه جمهوری اسلامی عنوان داشته است.
+1
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    مواظب باش فقط موش نخوردت!
    0
    12
    دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    مخغیب هم شاید خواسته از این نمد پاره پوره ( جمیله ) واسه خودش یه کلاهی درست کُنه ! دیده بعد از زغالی شدن ابرام ، جمیل بی صاحب افتاده ، گفته بذار یه پُست آنچنانی بهش بدم ، شاید قَبِلتو رو بگیرم و اُ لَلَ !!
    0
    1
    دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.