احتمال قطع طولانی‌مدت تلفن‌های همراه در اسرائیل به دلیل حملات ایران و «حزب‌الله»

العربیه: روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داده است که در صورت حمله ایران و حزب‌الله و وقوع جنگ، بسیاری از اسرائیلی‌ها ممکن است ارتباط تلفن‌های همراه خود را از دست بدهند. این به دلیل آسیب احتمالی به زیرساخت‌های برق و خطوط تلفن است.

اسرائیل هفته گذشته به وزرای خود تلفن‌های ماهواره‌ای داده است تا در زمان جنگ بتوانند ارتباط خود را حفظ کنند. اسرائیل بیش از ۸ هزار مرکز برای شبکه‌های تلفن همراه دارد که باتری‌های پشتیبان آن‌ها تنها دو ساعت بدون برق کار می‌کنند. اگر برق قطع شود، این باتری‌ها نمی‌توانند بیشتر از این مدت کار کنند و خدمات تلفن همراه متوقف می‌شود. همچنین، اگر موشک‌ها و پهپادها به ایستگاه‌های برق اصلی و فرعی اسرائیل حمله کنند، برق ممکن است برای ساعت‌ها یا حتی روزها قطع شود.

شرکت‌های تلفن همراه اسرائیل در حال تقویت سایت‌های خود در مناطق شمالی هستند. وزارت ارتباطات اسرائیل تا پایان ژوئیه به آن‌ها مهلت داده بود تا بتوانند بدون برق تا ۱۲ ساعت کار کنند.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که پایداری شبکه برق در بحران‌ها یکی از چالش‌های مهم اسرائیل در صورت درگیری شدید با ایران و حزب‌الله است. به ویژه اگر سکوی‌های گاز طبیعی در دریا که حدود ۷۰ درصد گاز مورد نیاز برای تولید برق را تامین می‌کنند، مورد حمله قرار گیرند. سکوی‌های گاز «تمار»، «کاریش» و «لوایتان» در معرض خطر بالایی قرار دارند.
+5
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.