اخطار نتانیاهو به جمهوری اسلامی و نیابتی‌هایش: برای هر سناریویی،چه تهاجمی و چه تدافعی آماده هستیم

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل (آرشیو)صدای آمریکا: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۱۴ مرداد در جلسه هفتگی کابینه خود گفت اسرائیل در «جنگ چندجبهه‌ای علیه محور شرارت ایران» است.

نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرد: «هر کدام از بازوهای [حکومت ایران] را با قدرت زیاد می‌زنیم.»

نتانیاهو افزود: «ما برای هر سناریویی- چه تهاجمی و چه تدافعی- آماده هستیم.»

او خطاب به «دشمنان» اسرائیل هشدار داد: «ما پاسخ خواهیم داد و برای هر اقدام تجاوزکارانه علیه ما از هر طرفی که باشد، بهای سنگینی تحمیل خواهیم کرد.»

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش بر تعهد خود به بازگرداندن تمام گروگان‌های ربوده‌شده توسط حماس در جریان حمله تروریستی ۱۵ مهر (٧ اکتبر) تاکید کرد و گفت با در نظر گرفتن امنیت اسرائیل آماده است انعطاف زیادی از خود برای تحقق آزادی آنها نشان دهد.

نتانیاهو گفت گذرگاه مرزی رفح و کریدور فیلادلفیا در امتداد مرز غزه و مصر، نقش حیاتی برای تسلیح مجدد حماس دارد و ارتش اسرائیل بر خلاف خواسته این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی این منطقه را ترک نخواهد کرد.

اظهارات نتانیاهو در حالی است که به دنبال کشته‌شدن فواد شکر، فرمانده نظامی حزب‌الله و اسماعیل هنیه، عضو ارشد حماس در هفته گذشته، تنش‌های منطقه‌ای به طور کم‌سابقه‌ای شدت یافته است و بسیاری رویارویی مستقیم حکومت ایران و اسرائیل را بسیار محتمل می‌دانند.

به گزارش سایت خبری اکسیوس، مقامات واشنگتن و اورشلیم انتظار دارند جمهوری‌اسلامی و نیروهای نیابتی آن به‌تلافی کشته شدن فواد شکر و اسماعیل هنیه، از روز دوشنبه به اسرائیل حمله کنند.

پنتاگون روز جمعه ۱۲ مرداد اعلام کرد که یک اسکادران جت جنگنده را به خاورمیانه منتقل می‌کند و یک ناو‌هواپیمابر را در منطقه حفظ می‌کند تا حضور نظامی آمریکا را برای کمک به‌دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروهای آمریکایی تقویت کند.

اسرائیل و آمریکا در حال هماهنگی یک ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی برای دفع حملات احتمالی مشابه با حمله ۲۵ فروردین ماه جمهوری‌اسلامی هستند.

همزمان بسیاری از کشورهای جهان از شهروندان خود در لبنان و همچنین اسرائیل و ایران خواسته‌اند این کشورها را ترک کنند.

این در حالی است که غالب شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی نیز پروازهای خود به منطقه به‌ویژه به سه کشور مزبور را لغو کرده‌اند.
+40
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.