روزنامه کویتی: دولت جو بایدن اسامی ۱۰ نفر از عوامل موساد در ایران را به جمهوری اسلامی داده

روزنامه الجریده کویت نوشت: هیئت امریکایی اسامی ۱۰ عامل موساد در داخل ایران که در ترور هنیه دست داشتند را در اختیار جمهوری اسلامی گذاشته است.این روزنامه ادعا کرد که بایدن با این حرکت خواسته است که حسن‌نیتش را به رژیم ایران نشان دهد تا این کشور در چگونگی حمله تلافی‌جویانه خود به اسرائیل تجدیدنظر کند.
ایندیپندنت فارسی: روزنامه کویتی الجریده در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که هم‌زمان با بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و اسرائیل، یک گروه از نمایندگان امنیتی ایالات متحده با میانجی‌گری عمان به ایران سفر کرده و نام ۱۰ نفر از عوامل موساد در ایران را هم به جمهوری اسلامی داده‌اند.

بنابر گزارش این رسانه، سفر نمایندگان آمریکا به ایران با این هدف انجام گرفت که پیام «آرامش و هشدار» را به رهبران جمهوری اسلامی برساند و از وقوع یک «جنگ بزرگ» میان تهران و تل‌آویو جلوگیری شود.

الجریده به نقل از این منبع آگاه مدعی شد که هیئت آمریکایی با یک هواپیمای شخصی که از ترکیه حرکت کردند و پنجشنبه گذشته در فرودگاه پیام کرج فرود آمدند و پس از آن، نشستی دو ساعته میان مقام‌های آمریکایی و ایرانی، در این فرودگاه زیر نظر سپاه پاسداران انجام شد و سپس نمایندگان آمریکا به آنکارا بازگشتند.

بر اساس این گزارش، این مقام عضو شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی گفته است که هیئت امنیتی آمریکا بار دیگر به جمهوری اسلامی اعلام کرده واشینگتن از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، اطلاع قبلی نداشته است. این مقام ایرانی همچنین ادعا کرد که نمایندگان آمریکا افزوده‌اند جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از رفتار خودسرانه بنیامین نتانیاهو ناراضی است و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حضور نتانیاهو در قدرت به سود امنیت و صلح جهانی نیست.

بنا به نوشته الجریده به نقل از منابع مطلع در تهران، نمایندگان آمریکایی اعلام کرده‌اند که دولت بایدن می‌خواهد تغییرات اساسی ایجاد کند و معادلات منطقه‌ای جدیدی بسازد که کنار گذاشتن نخست‌وزیر کنونی اسرائیل هم بخشی از آن است.

براساس این گزارش، در گفته‌های این مقام ایرانی، همچنین اشاره شده که نمایندگان آمریکایی گفته‌اند به نظر می‌رسد هدف نتانیاهو کشاندن کل منطقه به یک جنگ تمام‌عیار است.

این مقام که نامش فاش نشد، به الجریده گفته که نمایندگان ایالات متحده به مقام‌های ایرانی تاکید کرده‌اند که نتانیاهو در سفر اخیرش به واشینگتن برنامه‌اش را برای تعدادی از «مقام‌های ارشد لابی صهیونیستی» فاش و اعلام کرده زمان یک جنگ بزرگ فرا رسیده است.

منبع ایرانی این روزنامه کویتی مدعی شده که نتانیاهو گفته است ایجاد یک درگیری همه‌جانبه و گسترده، همه را وادار خواهد کرد سر یک میز بنشینند و توافقی جامع را بپذیرند که «حق وجود اسرائیل و به رسمیت شناختن آن در ازای صلح از سوی همه طرف‌ها» را شامل شود.

او با بیان اینکه آمریکایی‌ها بخش‌هایی از طرح نتانیاهو را افشا کردند، مدعی شد نخست‌وزیر اسرائیل افزوده است: «در یک جنگ بزرگ می‌توان تمام زیرساخت‌های کشورهای منطقه را قبل از رسیدن به یک توافق جامع نابود کرد. در پی این اتفاق، هم شرکت‌های آمریکایی می‌توانند از روند بازسازی سود ببرند و هم این امکان وجود دارد که جمهوری اسلامی به تسلیم وادار شود یا از بین برود.»

این منبع تصریح کرد که هیئت آمریکایی به ایرانی‌ها گفته که نتانیاهو چیزی را که در واشینگتن دوست داشت بشنود، نشنیده، زیرا کاخ سفید اصرار داشته است که او به‌سرعت جنگ غزه را متوقف کند و در منطقه آرامش برقرار شود از این رو، نتانیاهو برای رسیدن به خواسته‌اش ترور اسماعیل هنیه را در دستور کار قرار داد.

الجریده در ادامه به نقل از مقام آگاه ایرانی نوشت که نمایندگان آمریکا به مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند اگر ایران به تلافی کشته شدن هنیه به اسرائیل حمله کند، دولت آمریکا مجبور خواهد شد دوباره از تل‌آویو دفاع کند و این برای نتانیاهو به منظور فرار از فشارها فرصت جدیدی فراهم می‌کند؛ بنابراین ایالات متحده امیدوار است که تهران درگیر جنگ با تل‌آویو نشود.

بنابر ادعای منبع مطلع روزنامه کویتی، طرف آمریکایی بار دیگر تاکید کرده که واشینگتن خواهان جنگ با تهران نیست بلکه به دنبال حل اختلاف‌ها از طریق مجاری دیپلماتیک و منتظر پیشرفت درباره بازگشت به توافق هسته‌ای است.

او توضیح داد که هیئت آمریکایی گفته که اگر تهران بپذیرد به توافق هسته‌ای بازگردد، به ائتلاف راست افراطی در اسرائیل یک «ضربه دردناک‌» وارد خواهد شد که از حمله نظامی سخت‌تر است.

این منبع در ادامه مدعی شد که در صورت موافقت تهران با حمله نکردن به تل‌آویو، آمریکایی‌ها برای تعلیق بسته تحریم‌های اقتصادی اعلام آمادگی کرده‌ و گفته‌اند که دو طرف می‌توانند روی یک روند هماهنگ برای خنثی کردن بحرانی که منطقه را تهدید می‌کند، به توافق برسند.

او اضافه کرده که نمایندگان آمریکا فهرستی حاوی «اسامی ۱۰ نفر از عوامل موساد» در داخل ایران را هم که آمریکایی‌ها معتقدند مستقیم یا غیرمستقیم در ترور هنیه نقش داشته‌اند، به نشانه حسن نیت و در پاسخ به حمله بدون هماهنگی نتانیاهو، به جمهوری اسلامی تحویل داده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ایرانی از ارائه هرگونه برنامه‌ درباره پاسخ تلافی‌جویانه احتمالی به نمایندگان آمریکا خودداری کرده و گفته‌اند که پیام آمریکایی‌ها را به رهبر جمهوری اسلامی می‌رسانند تا آن را بررسی کند.

این منبع همچنین گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی حدود ۳۰ نفر شامل شخصیت‌های امنیتی ارشد به اضافه حدود ۵۰ تبعه خارجی را بازداشت کرده‌اند؛ بیشتر این اتباع خارجی افغان‌هایی‌اند که غیرقانونی وارد ایران شده‌اند و ظن آن می‌رود که در عملیات ترور دست داشته باشند.

به نوشته الجریده، آمریکایی‌ها می‌گویند در مقابله با موشک‌های ایران از اسرائیل دفاع خواهند کرد اما انتظار پاسخی معتدل را دارند که حجم گسترده یا واکنش رسمی در پی نداشته باشد. پس از آن، اگر اسرائیل تصمیم به پاسخگویی بگیرد، واشینگتن به شرکت در آن علاقه‌مند نخواهد بود و فقط در عرصه دفاعی از تل‌آویو حمایت می‌کند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که پشت پرده، در مورد تعیین خط قرمز‌ها بین آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها گفت‌و‌گوهایی وجود دارد که از جمله آن‌ها پرهیز از  تلفات غیرنظامی بالا و هدف قرار ندادن مراکز غیرنظامی و پایگاه‌های حساس و مهم نظامی است. موضوع دیگر هم این است که حمله نباید مستمر باشد یا ویرانی عمده به بار بیاورد زیرا اگر شبیه یک جنگ منطقه‌ای باشد، آمریکا خود را مجبور به پاسخگویی خواهد دید. از این رو، آمریکایی‌ها تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی در صورت تمایل به پاسخگویی، باید تنها یک حمله انجام دهد تا منطقه درگیر حملات متعاقب نشود.
+9
رأی دهید
-68

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    وقتی کسی برای خبر سراغ روزنامه عربی بره،چیزی جز اینجور مزخرفات و پرت و پلاهای کودکانه نصیبش نمیشه.
    18
    72
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    چه خبر درست باشه چه نباشه، هیچ شکی نیست که دموکرات‌های آمریکا و کشورهای اتحادیه ی اروپا یار و یاور قدیمی حکومت جنایتکار اسلامی هستند حکومت جنایتکار اسلامی دست پرورده ی آنها ست دموکراتهای مادر ق. بچه باز همیشه حامی حکومت آخوندی لواطکار بوده چون همشون از یه آبشخور آب میخورن ننگ بر بایدن و همدستان اروپاییش
    6
    90
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    مساوات - مساوات، ایتالیا

    چه چرندیات خنده داری!! این بنیامین نتانیاهو است که تعیین میکنه چه کسی رئیس جمهور آمریکا بشه!! کل آمریکا روی انگشتان یهودی ها میگرده حالا این پیری بایدن و رفقاش به این نتیجه رسیده‌اند که حضور نتانیاهو در قدرت به سود امنیت و صلح جهانی نیست!! یک عدد شیشکی برای بایدن و همکاران احمقش🤣
    10
    35
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    حالا می موندن یه چایی یا شربتی چیزی میخوردن،، چرا به این زودی🤣🤣🤣
    17
    20
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    نتانیاهو آدم باهوشی است، اگر این خبر صحت داشته باشد بلایی سر دمکراتها می آورد که تا آخر دنیا مثل سگ زوزه بکشند!
    4
    38
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    چاخان از این گنده تر فقط زمان ۵۷ دیدم. دمکرات لجن است ولی اگر این کار را بکند. کافی‌ قدرت درونی وجود دارد که کامالا هاریس وSleepy Joe را به چار میخ کشد. تازه موساد چار پاه سپاه نیست که به همین راحتی اسم جاسوس‌ها خود را به آمریکا دهد، بر عکس این آمریکا است که محتاج کمک موساد است. بمب گذار چچین ماراتن در بوستن آمریکا یادتان رفته؟ تمام CIA قادر نشد قفل موبایل را باز کند. Apple هم همکاری نکرد. دادند دست موساد .در عرض نیم ساعت تمامی آدرس موبایل را باز کردند
    4
    34
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

    بعید میدونم حتی دولت ضعیف بایدن یک همچین حرکتی کرده باشه ، این اخبار بنظر میاد کار خودشون باشه ، چون در حقیقت میدونن هیچ کاری از دستشون برای حتی یک ضربه کوچک به اسراییل بر نمیاد و ایرو نداشتشون بار دیگه میره هوا - تا همین الان هیچ خبر گزاری همچین خبری گزارش نکرده - حتی فاکس نیوز که منتظر لغزش میلیمتری بایدن و هریس هست - باید دید.
    3
    30
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    بنظر خبر از طریق ج.ا نشر پیدا کرده است ، دیروز پریروز قرار بود که حرکات محیر العقول صادر شود ؟!؟ احتمال لو دادن ۱۰ نفر هم مسخره است .
    15
    19
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    به احتمال قریب یقین خبر دروغ است چون ماموران هویت یکدیگر را نمی دانند ولی اگر خبر درست باشد نشان میدهد همانطوریکه قبلا هم بارها گفته ام این گروه حزب دموکرات جز منافع شخصی به هیچ اصولی پایبند نیستند و از پشت خنجر میزنند. این ها برای منافع نفتی ایران و ونزوئلا را به خاک و خون کشیده اند
    3
    18
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    بهرام هستم - سئول، کره جنوبی
    دنیا باز دست بکار شدن که بگن ایران بخشش از بزرگانه،طرف دیپلمات رو تو امنیتی ترین نقطه کشور‌کشتن،هفته ایی یک بار هم یه نقطه از کشور رو میزنه،بعد ادعای قدرت منطقه رو‌داریم
    3
    11
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.