تلگراف: خروج بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، نتانیاهو را برای مقابله با ایران دلیرتر کرد

ایران اینترنشنال: روزنامه تلگراف به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده که تصمیم جو بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی، بنیامین نتانیاهو را برای اقدام علیه جمهوری اسلامی جسورتر کرده است.

به گفته این مقام اسرائیلی، بایدن زمانی که در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشت تلاش می‌کرد نتانیاهو را در ارتباط با اقدام علیه تهران محدود کند.

این مقام اسرائیلی معتقد است جمهوری اسلامی نیز از این وضعیت آگاه بود و به همین دلیل [در فروردین] از چنین موقعیتی استفاده کرد تا به اسرائیل حمله کند.

تلگراف با اشاره به صحبت‌های جو بایدن که گفته بود تصمیمش برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری، به معنای یک «تغییر بزرگ بازی» در خاورمیانه است، گفته این به آن معناست که ایران برنامه‌ریزی کرده بود از تاثیر محدود‌کننده کارازار انتخاباتی بایدن بر اسرائیل، در جنگ آشکار و پنهانش با این کشور بهره‌برداری کند.

در همین حال، به گزارش تلگراف، اسرائیل در حال آماده‌سازی برای واکنش جمهوری اسلامی به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران در روز چهارشنبه است و ضمن تشدید حفاظت از سایت‌های حساس در سراسر این کشور، در حال افزودن به بخش‌ها و امکانات بیمارستان‌های کشور است.

دان اربل، پژوهشگر مرکز مطالعات اسرائیل در دانشگاه آمریکایی به تلگراف گفت هرچند نتانیاهو «ممکن است احساس کند که اکنون کمتر به رییس‌جمهور بایدن متعهد است» اما حمله به فواد شُکر در بیروت و اسماعیل هنیه در تهران، احتمالا برای جلب نظر افکار عمومی داخل اسرائیل و درک نیاز به تغییر تاکتیک‌های آن‌ها است.
+18
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان
    بزن که داری خوب میزنی. بارها گفتی که حتی آمریکا هم نباشه ما خودمون بلدیم از کشورمون دفاع کنیم و تا حالا ثابت کردی که حرفت مثل آخوندهای دوزاری الکی نیست و هر کس رو در هر جا که بخوای به ذغال تبدیل میکنی.
    3
    12
    یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.