کامالا هریس رسما نامزدی حزب دموکرات را کسب کرد

بی بی سی: کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در یک رای‌گیری حزبی در روز جمعه حد نصاب لازم برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را کسب کرده است.

این رای‌گیری به صورت مجازی از نمایندگان حزب دموکرات - پیش از مجمع ملی حزب که قرار است در ادامه ماه جاری در شیکاگو برگزار شود - انجام شد.

خانم هریس گفت که بدل شدن به «نامزد مفروض» حزب برای او «مایه افتخار» است.

او اولین زن سیاهوست و هندی‌تبار است که به عنوان نامزد یک حزب عمده آمریکا در انتخابات شرکت می‌کند.

اگر او دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، را شکست دهد اولین رئیس جمهور زن آمریکا خواهد بود.

بعد از انصرافِ ماه گذشتهِ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نامزدی در انتخابات، خانم هریس در رای‌گیری روز جمعه هیچ رقیبی نداشت. آقای بایدن از نامزدی خانم هریس حمایت کرده بود و پس از آن سایر چهره‌های مهم دموکرات هم از او حمایت کردند.

خانم هریس روز جمعه بعد از جلب حمایت ۲۳۵۰ نماینده به حد نصاب لازم برای نامزدی رسید.

او بعد از دست یافتن به امتیاز لازم در بیانیه کوتاهی گفت که «ما به وعده آمریکا ایمان داریم و موضوع کارزار انتخابات ما هم همین است.»

«ما پا به این میدان گذاشته‌ایم، در این مسیر به حرکت در آمده‌ایم و کارمان آسان نخواهد بود، اما آن را به سرانجام خواهیم رساند.»

دموکرات‌ها گفته‌اند که در مجموع ۳۹۲۳ نماینده انتخاباتی حزب - یا ۹۹ درصد شرکت کنندگان در مجمع ملی - به خانم هریس رای خواهند داد. این رای‌گیری پنجشنبه شروع شد و دوشنبه تمام می‌شود.

خانم هریس، ۵۹ ساله، در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد و اولین نامزد حزب دموکرات در تقریبا ۲۰۰ سال تاریخچه این حزب است که از یک ایالت غربی می‌آید.

او کار خود را به عنوان دادستان سانفرانسیسکو شروع کرد، بعد دادستان کل کالیفرنیا و سپس سناتور شد.

آقای بایدن پیش از انصراف از رقابت‌ها، به راحتی در انتخابات مقدماتی پیروز شده بود. او علیرغم نگرانی رای‌دهندگان در مورد سن رقیبی جدی نداشت.

اما رئیس جمهور آمریکا که ۸۱ سال دارد بعد از مناظره بسیار ضعیف تلویزیونی با دونالد ترامپ، با فشار داخلی حزب برای کناره‌گیری روبرو شد.

تصمیم برای به جریان انداختن فرآیند نامزدی از طریق فضای مجازی پیش از مجمع ملی حزب دموکرات - که از ۱۹ تا ۲۲ اوت برگزار می‌شود - در واکنش به مقررات ایالت اوهایو گرفته شد.

مقررات انتخاباتی در ایالت اوهایو تصریح می‌کند که نامزد انتخابات ماه نوامبر باید ۹۰ روز پیش از روز انتخابات - یعنی تا روز ۷ اوت - رسما گزینش شده باشد.

انتظار می‌رود خانم هریس به زودی احتمالا در روز دوشنبه یار انتخاباتی خود را معرفی کند.

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و برخی جمهوری‌خواهان از جایگزینی آقای بایدن انتقاد کرده‌اند، واستدلال می‌کنند که خانم هریس اولین نامزد یک حزب بزرگ است که هیچ کنفرانس خبری برگزار نکرده و با رسانه‌ها مصاحبه نکرده است. برخی از آنها این جایگزینی را یک «کودتا» توصیف کرده‌اند.

خانم هریس از زمانی که از حمایت جو بایدن برخوردار شد شروع به کمپین کرد و پول زیادی برای تبلیغات انتخاباتی جمع آوری کرده است.

کارزار او روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۳۱۰ میلیون دلار در ماه ژوئیه جمع آوری کرده است.

در مقابل کمپین آقای ترامپ ۱۳۸ میلیون دلار در ماه گذشته جمع کرد.
+1
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.