«کانال ۱۲» اسرائیل از آماده‌باش کامل این کشور برای پاسخ قریب‌الوقوع ایران خبر داد

العربیه: «کانال 12 » اعلام کرد که اسرائیل برای هرگونه واکنش احتمالی ایران و حزب‌اللله به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر، «هم‌اکنون در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برد.»

کانال 12 افزود: «جنگنده‌ها در حال افزایش عملیات گشت زنی هوایی خود در مرزها هستند و ده‌ها هواپیمای مسلح اضافی نیز برای دفاع و حمله در باند فرودگاه‌ها، آماده پروازند.»
سامانه‌های پدافند هوایی
بر اساس همین گزارش، «استقرار گسترده سامانه‌های پدافند هوایی و افزایش همکاری با ائتلاف منطقه‌ای» صورت گرفته است.

این در حالی است که رایزنی‌ها میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع در خصوص واکنش اسرائیل به حمله پیش‌بینی شده، در حال انجام است.

طبق گفته یک مقام سیاسی، وضعیت آماده‌باش ممکن است با توجه به اقدام تلافی جویانه از سوی ایران یا حزب‌الله لبنان به مدت چندین روز، ادامه یابد.

از سویی پایگاه اینترنتی «اکسیوس» به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی آورد که جامعه اطلاعاتی اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که ایران، حمله موشکی گسترده‌ای را علیه اسرائیل، انجام دهد.
«پاسخ قطعا در راه است»
حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، پنجشنبه11 مرداد تاکید کرد اسرائیل پس از ترور فؤاد شکر، مسئول مدیریت عملیات این گروه در جنوب لبنان ، باید قطعا منتظر «پاسخ که در راه است» باشد.

همزمان محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، نیز پنجشنبه گفت که تهران در حال حاضر با گرو‌ه‌های هم‌پیمان خود در حال بررسی چگونگی پاسخ به اسرائیل پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس است.

باقری تاکید کرد: «حتما این کار اتفاق خواهد افتاد. اقدامات گوناگونی باید صورت بگیرد و اسرائیل حتما پشیمان خواهد شد.»
+5
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.