فرانسه از شهروندانش خواست که «بلافاصله» ایران را ترک کنند

 خامنه‌ای در حال خواندن نماز میت بر تابوت حاوی جنازه اسماعیل هنیه (پنح‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳)صدای آمریکا: فرانسه روز جمعه ١٢ مرداد از همه شهروندان خود در ایران خواست «بلافاصله» این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار توصیه‌ای مسافرتی، ضمن یادآوری خطر بروز درگیری نظامی در منطقه، همچنین از شهروندان فرانسوی خواسته از سفر به ایران خودداری کنند.

این در حالی است که به دنبال افزایش کم‌سابقه تنش‌ها در خاورمیانه پس از کشته شدن اسماعیل هنیه،‌ رهبر سیاسی حماس، در تهران و نیز فواد شکر، از بالاترین فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی نیز به دلیل نگرانی از بروز درگیری نظامی، پروازهای خود به خاورمیانه به‌ویژه لبنان، ایران، و اسرائیل را لغو کرده‌اند.

مقامات ارشد جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه‌ای، رهبر، و حزب‌الله لبنان هشدار داده‌اند که کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، و فواد شکر، ارشدترین فرمانده نظامی حزب‌الله و نفر دست راست حسن نصرالله، را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

همزمان نشریه آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد دولت بایدن بر این باور است که جمهوری اسلامی در واکنش به کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، که اوایل این هفته در تهران کشته شد، قصد حمله به اسرائیل را دارد.

یک مقام دفاعی آمریکا می‌گوید افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال کشته شدن مقامات ارشد حماس و حزب‌الله، پنتاگون را به اعزام نیروهای اضافی وانداشته، ولی ایالات متحده دست کم ۱۲ کشتی جنگی را در مناطق اطراف مستقر‌ کرده است.

اسرائیل مسئولیت حمله مرگبار به فواد شکر را پذیرفته و او را به عنوان عامل حمله مرگبار به شمال اسرائیل و کشتن ١٢ کودک اسرائیلی معرفی کرده است اما درباره کشته‌شدن هنیه هیچ اظهارنظری نکرده است.

همزمان، سخنگوی دولت اسرائیل روز پنجشنبه، ۱۱ مرداد گفت که اسرائیل در پی تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران و متحدانش به «انتقام‌گیری» کشته شدن رهبران ارشد حزب‌الله و حماس برای هر‌گونه احتمالی آماده است و به هر حمله‌ای «به شدت» پاسخ خواهد داد
+36
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    همینطوری - جنوب آلمان، آلمان
    امیدوارم که جنگ نشه، و مثل همیشه خالی بندی باشه
    0
    2
    جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.