آکسیوس از آماده‌باش آمریکا برای «حمله احتمالی جمهوری اسلامی» به اسرائیل خبر داد

صدای آمریکا: نشریه آکسیوس می‌گوید دولت بایدن بر این باور است که جمهوری اسلامی در پاسخ به کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، که اوایل این هفته در تهران کشته شد، قصد حمله به اسرائیل را دارد.

سه مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که آمریکا در حال آماده‌سازی برای مقابله با این حمله احتمالی است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که انتظار می‌رود تلافی‌جویی جمهوری اسلامی به همان شیوه حمله ۱۳ آوریل به اسرائیل باشد، اما ممکن است در مقیاس بزرگتر و با دخالت حزب‌الله لبنان صورت گیرد. جامعه اطلاعاتی آمریکا از روز چهارشنبه نشانه‌های واضحی دریافت کرده که ایران قصد تلافی دارد.

دو مقام آمریکایی گفتند که ممکن است چند روز طول بکشد تا جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش حمله‌ای به اسرائیل را هماهنگ و آماده کنند. یکی از مقامات گفت: «انتظار داریم چند روز سخت پیش رو داشته باشیم.»

یک مقام ارشد اسرائیلی نیز اظهار داشت که جامعه اطلاعاتی اسرائیل انتظار دارد ایران حمله موشکی گسترده‌ای به اسرائیل انجام دهد.

یک مقام دفاعی آمریکا می‌گوید افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال کشته شدن مقامات ارشد حماس و حزب‌الله، پنتاگون را به اعزام نیروهای اضافی وانداشته، ولی ایالات متحده دست کم ۱۲ کشتی جنگی را در مناطق اطراف مستقر‌ کرده است.

این مقام که خواسته نامش فاش نشود به «واشنگتن پست» گفت که این کشتی‌ها شامل ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس تئودور روزولت»، کشتی‌های جنگی همراه آن و گروه عملیاتی خاکی-آبی «وسپ» شامل سه فروند کشتی و بیش از ۴ هزار تفنگدار دریایی و ملوان می‌شود.

ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس تئودور روزولت» روز چهارشنبه، ۱۰ مرداد با شش ناوشکن آمریکایی در خلیج فارس مستقر بود.

در شرق مدیترانه نیز سه کشتی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس وسپ»، «یو‌اس‌اس اوک‌هیل»،و «یو‌اس‌اس نیویورک» همراه با دو ناوشکن «یو‌اس‌اس باکلی» و «یو‌اس‌اس روزولت» مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، هیچ کشتی جنگی آمریکایی در دریای سرخ حضور نداشت. این در حالی است که ارتش آمریکا در روزهای اخیر با حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران که طی ماه‌های گذشته حملات متعددی را به کشتی‌رانی تجاری در این منطقه انجام داده‌اند درگیر است.

همزمان، سخنگوی دولت اسرائیل روز پنجشنبه، ۱۱ مرداد گفت که اسرائیل در پی تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران و متحدانش به «انتقام‌گیری» کشته شدن رهبران ارشد حزب‌الله و حماس برای هر‌گونه احتمالی آماده است و به هر حمله‌ای «به شدت» پاسخ خواهد داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، که برای دیدار با مقامات مغولستان به آن کشور رفته است روز پنج شنبه، ۱۱ مرداد از «تمام طرف‌ها» در خاورمیانه خواست از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای بلینکن هشدار داد که خاورمیانه در مسیر «درگیری بیشتر، خشونت بیشتر، رنج بیشتر و ناامنی بیشتر» قرار دارد و تأکید کرد که شکستن این چرخه بسیار حیاتی است
+7
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.