کشف درمان طاسی سر با نوعی قند طبیعی موجود در بدن

محققان دانشگاه شفیلد بریتانیا اعلام کرده‌اند که نوعی قند طبیعی موجود در بدن می‌تواند مشکل طاسی سر را حل کند.دویچه وله: تقریبا ۵۰ درصد از مردان مبتلا به طاسی سر هستند. طاسی سر البته نه تنها در مردان بلکه در زنان نیز رخ می‌دهد. اکنون محققان دانشگاه شفیلد بریتانیا اعلام کرده‌اند که نوعی قند طبیعی موجود در بدن به نام "دی‌اکسی‌ریبوز" می‌تواند این مشکل ارثی را حل کند.

به گزارش شبکه خبری "ان‌تی‌وی" آلمان، محققان دانشگاه شفیلد انگلستان در مطالعه اخیر خود به این نتیجه رسیدند که دئوکسی ریبوز، نوعی قند که به‌طور طبیعی در بدن موجود است و در ساختار DNA نقش دارد، در درمان طاسی سر موثر است.

نتایج این مطالعه در مجله تخصصی "Frontiers in Pharmacology" منتشر شده است.

پژوهشگران این نوع قند را روی موش‌های نر با ریزش موی ناشی از "کاهش سطح هورمون تستوسترون" آزمایش کردند.

آنها در آزمایشگاه موهای پشت موش‌ها را تراشیدند و سپس به مدت سه هفته روزانه مقدار کمی از ژل قندی را روی ناحیه کچل شده استعمال کردند. نتایج نشان داد در موش‌هایی که به این روش درمان شده بودند، رشد موها افزایش چشمگیری داشته است. به گفته پژوهشگران، این تحقیق نشان می‌دهد که راه‌حل درمان ریزش مو ممکن است بسیار ساده باشد: استفاده از قند دی‌اکسی‌ریبوز طبیعی برای افزایش خونرسانی به فولیکول‌ها و تحریک رشد مو.

در این تحقیق، افزایش رگ‌های خونی و سلول‌های پوستی در محلی که موش‌ها با ژل قند تحت درمان قرار گرفتند، مشاهده شد. محققان نتیجه می‌گیرند: «هرچه خون‌رسانی به پیاز مو بهتر انجام شود، موها ضخیم‌تر شده و بیشتر رشد می‌کنند.»

ریزش موی ژنتیکی در اصطلاح تخصصی "آلوپسی آندروژنتیک" یا "آلوپسی آندروژنتیکا" نامیده می‌شود. آلوپسی آندروژنتیک هم در زنان و هم در مردان رخ می‌دهد. این مشکل حدود ۹۵ درصد از موارد ریزش مو را تشکیل می‌دهد. در سن ۷۰ سالگی، حدود ۸۰ درصد از مردان و بیش از ۴۰ درصد از زنان تحت تأثیر این عارضه قرار می‌گیرند.

به گفته محققان، تولید یک ژل سازگار با محیط‌ زیست از دئوکسی ریبوز می‌تواند برای درمان ارزان و موثر افرادی که از ریزش موی ژنتیکی رنج می‌برند، مفید باشد. همچنین ممکن است که این ژل بتواند رشد مو، مژه و ابرو پس از شیمی‌درمانی را تحریک و تسریع کند. این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما نتایج بسیار امیدوارکننده هستند.
+13
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.