دو رسانه آمریکایی: هنیه با انفجار بمب پنهان‌شده در اقامتگاهش در تهران کشته شد

وب‌سایت اکسیوس روز پنجشنبه به نقل از دو منبع آگاه خبر داد موساد، سازمان اطلاعات و عملیات خارجی اسرائیل، با منفجر کردن بمبی که پیش‌تر در محل اقامت اسماعیل هنیه کار گذاشته بود، او را در تهران کشته است.

پیش‌تر نیویورک تایمز نیز به نقل از هفت منبع گفته بود بمبی که «دو ماه پیش‌تر» به شکل مخفیانه به اقامتگاه متعلق به سپاه پاسداران منتقل شده بود، پس از ورود رئیس دفتر سیاسی حماس از راه دور منفجر و باعث مرگ او شده است.

حالا اکسیوس می‌گوید انفجار این بمب سه‌شنبه شب در تهران رخ داد، اما به شکل رسمی چند ساعت بعد و در بامداد چهارشنبه اعلام شد.

منابع اکسیوس گفته‌اند موساد از قبل دریافته بود هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به تهران رفته بود، در چه ساختمانی و کدام اتاق در تهران اقامت خواهد داشت و بمب در همان اتاق مخفی شده بود.

بر اساس این گزارش، مأموران موساد که داخل خاک ایران بودند، بعد از دریافت اطلاعات مبنی بر حضور اسماعیل هنیه در همان اتاق، بمب را از راه دور منفجر کردند.

اکسیوس همچنین می‌گوید اسرائیل به آمریکا و دیگر متحدان خود پیش از اجرای این ترور اطلاع نداده بود.
نیویورک تایمز: هنیه با انفجار بمب پنهان‌شده در اقامتگاهش در تهران کشته شد
نیویورک تایمز به نقل از هفت منبع از جمله دو ایرانی و یک مقام آمریکایی می‌گوید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس، با انفجار بمبی که مخفیانه به محل اقامتش در تهران برده شده بود، کشته شد.

این روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه ۱۱ مرداد اعلام کرد این بمب «حدود دو ماه پیش» در مهمان‌خانه متعلق به سپاه پاسداران مخفی شده بود و بامداد چهارشنبه از راه دور فعال شد.

در این گزارش آمده پنج منبع گفته‌اند وقتی حضور اسماعیل هنیه در این ساختمان تأیید شد، بمب منفجر شد و باعث مرگ او و محافظش و آسیب به ساختمان شد.

این در حالی است که ایران ابتدا اعلام کرد یک «پرتابه» باعث کشته شدن رئیس دفتر سیاسی حماس شده و سپس معاون اسماعیل هنیه در نشستی خبری در تهران گفت اصابت یک «موشک» هنیه را از پا درآورده است.

دو منبع ایرانی که نیویورک تایمز آنها را اعضای سپاه پاسداران خوانده است، گفته‌اند ترور رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور استفاده از تیربار هدایت‌شونده از راه دور است که اسرائیل با استفاده از آن محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و دانشمند ارشد هسته‌ای ایران، را در سال ۹۹ کشت.

اسرائیل درباره نقش احتمالی خود در کشته شدن اسماعیل هنیه سکوت کرده است.

نیویورک تایمز می‌گوید پنج منبع در خاورمیانه خبر داده‌اند مقام‌های اطلاعاتی اسرائیل بلافاصله بعد از انجام علمیات علیه هنیه، ایالات متحده و دیگر دولت‌های غربی را در جریان گذاشتند.

این روزنامه همچنین می‌گوید چند مقام آمریکایی که خواستند نام‌شان فاش نشود،‌ به این ارزیابی رسیده‌اند که اسرائیل مسئول ترور اسماعیل هنیه بوده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
+48
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    با این تصویر حرف زدن از بمب فقط اطلاعات انحرافی هستش که یا از طریق اسرائیل داره پخش میشه برای گیج کردن مردم و یا از طرف سپاه داره پخش میشه چون اینطوری بجای زیر فشار بودن برای اینکه چطور در داخل کشور چنین موشکی توانسته شلیک بشه تا رده های بالای امنیتی رو زیر سوال میبره و باید محاکمه بشوند ولی با سناریوی بمب در نهایت یک عده سرباز و محافظ دستگیر و اعتراف هم اگر گرفته نشه مسئول میشوند و قال قضیه کنده میشه دقیقا مثل زدن هواپیما که قضیه رو با اپراتور مثلا هم سرهم کردند در حالیکه اپراتور بدون اطلاعات بالا دستی و پایین دستی امکان نداره بخواد شلیکی بکنه .
    1
    15
    ‌پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    هرگز از 2 ماه قبل اقامتگاه این ها تعیین نمیشود
    1
    18
    ‌پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.