شهره آغداشلو: سلطنت نیستم من طرفدار پادشاهی در ایران هستم، شاهنشاهی در خون ملت ماست

صفحه فیسبوک امروزنما: شهره آغداشلو در تازه ترین گفتگویش:

«بسیار علاقمند و طرفدار شاهنشاهی در ایران هستم»
«سلطنت طلب نیستم، من طرفدار پادشاهی در ایرانم»
«شاهنشاهی در خون ملت ماست، در دی ان‌ای DNA ماست»
«شاه نهاد یک مملکته. نماد آسودگی، جلال و جبروت یک مملکته»
«پادشاهی هنوز برای خیلی‌ها جذابه»
«انقلاب سفید شاه یک حرکت سوسیالیستی بود»
«ایمان دارم ملت ایران، به بینشی خواهد رسید، که شاهنشاهی مطلوب ترین است و برش می‌گردانند»
«یعنی چی آقای پهلوی؟! ایشون پسر شاهه، بنابر این شاهزاده است»
> برنده جایزه امی هم چنین، به صورت تلویحی به مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون حمله کرد و از دونالد ترامپ حمایت

به گزارش پایگاه خبری امروز نما - ۴۴ سال پس از درگذشت محمدرضا شاه پهلوی در غربت، شهره آغداشلو، بازیگری که موفق به دریافت جایزه امی و هم چنین نامزد دریافت اسکار شده است، در تازه ترین گفتگوی تلویزیونی خود، تمام قد از شاهزاده رضا پهلوی و بازگشت پادشاهی به ایران دفاع کرد.

گفتگوی منصور سپهربند با شهره آغداشلو

منصور سپهربند، بیش از ۶۰ سال است، که بدون ادعا و ابتلا به بیماری روشنفکری، فعالیت رسانه‌ای می‌کند. استخوان خرد کرده‌ای که از نوجوانی در ایران گرفتار «موسسه اطلاعات» شد.

ایشان به عمر انقلاب، از همان روزهای اول حیات «ایران تریبون» در شمال کالیفرنیا از یاران پرویز قاضی سعید در انتشار آن هفته نامه بود و حداقل در ۳۰ سال گذشته، از مهره‌های مهم تلویزیون‌های «جام جم» و هم اکنون «ایران ITN» بوده است.

آقای سپهربند، از جمله فعالیت‌های که در تلویزیون «ایران ITN» انجام می‌دهد، اجرای برنامه گفتگو محوری است که به صورت هفتگی پخش می‌شد.

پیشکسوت ما، که امیدواریم به زودی با او گفتگوی در مورد بیش از ۶۰ سال فعالیت رسانه‌ای‌اش داشته باشیم، به تازگی، در ۳۰ تیر/ ۲۰ جولای، گفتگوی با شهره آغداشلو داشت، که ما تنها بخشی از آن را، که مربوط به موضع گیری سیاسی خانم آغداشلو می‌شود، بازنشر می‌دهیم.

شهره آغداشلو در یک نگاه

پری وزیری‌تبار که با نام هنری شهره آغداشلو شناخته می‌شود، از معدود هنرمندان ایرانی است که موفق شده در عرصه بین المللی مطرح شود.

آغداشلو برای بازی در فیلم «خانه‌ای از شن و مه House of Sand and Fog» در دی ۱۳۸۲/ دسامبر ۲۰۰۳، نامزد دریافت جایزه اسکار «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» شد؛ هم چنین برای بازی در مجموعه تلویزیونی «خانه صدام House of Saddam»، در مرداد ۱۳۸۷/ جولای ۲۰۰۸، موفق به دریافت جایزه امی EMMY برای «بهترین بازیگر نقش مکمل زن».

شهره آغداشلو پیش از انقلاب، در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۶/ ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۸، در ۳ اثر ماندگار سینما ایران بازی کرده است: «شطرنج باد» به کارگردانی محمدرضا اصلانی/ «سوته دلان» به کارگردانی علی حاتمی/ «گزارش» به کارگردانی عباس کیارستمی.

خانم آغداشلو، دانش آموخته روابط بین الملل است.

بازخوانی تازه ترین اظهارات شهره آغداشلو

شهره آغداشلو در پاسخ به این پرسش منصور سپهربند که از او پرسید: «شما سلطنت طلب هستید»؟ پاسخ داد:

«من سلطنت طلب نیستم، من طرفدار پادشاهی در ایرانم... سلطنت کلمه فارسی نیست کلمه عربیه. در زبان عربی سلطنت اسم دختره، ریشه سلطه است، سلطه داشتن... سلطان سلطنت می‌کنه...»

خانم آغداشلو هم چنین در واکنش به این که «سلطنت طلب هست» یا نه؟ افزود:

«طلب؛ من احساس می‌کنم حالت طلبکار داره، که طبیعتا اون هم عربیه. طلب، طلبه، طالب. فکر کنم طالبان هم از همین ریشه آمده باشه...»

دفاع تمام قد از بازگشت پادشاهی به ایران

برنده ایرانی جایزه امی در قسمت دیگر از اظهارات خود، شفاف و به صورت تمام قد از شاهزاده رضا پهلوی و بازگشت پادشاهی به ایران دفاع کرد. آغداشلو گفت:

«دلیلی داره که ما می‌گویم، سلطان محمود غزنوی، ولی می‌گویم کوروش شاه، نادر شاه، رضا شاه. شاه نهاد یک مملکته. نماد آسودگی، جلال و جبروت یک مملکته. به نظر من ایران که یک کشور چند هزار ساله است، از کوروش تا خاندان پهلوی شاهنشاهی بوده... به نظر من شاهنشاهی در خون ملت ماست، در دی ان‌ای DNA ماست. به این دلیل بسیار علاقمند و طرفدار شاهنشاهی در ایران هستم. طرفدار پادشاهی در ایران هستم. هیچ طلبی از هیچ کسی ندارم. در یک دنیای آزاد، در یک مملکت آزاد می‌رویم رای می‌دهیم. یک نفر مثلا به ریاست جمهوری رای می‌دهد، یک نفر به پادشاهی رای می‌ده...»

نامزد دریافت اسکار، هم چنین در ادامه گفتگو با منصور سپهربند بر آن چه «جذابیت پادشاهی» خواند، تاکید کرد:

«... جذابیت پادشاهی، که کم رنگ شده در جهان، هنوز برای خیلی‌ها که باهاش آشنا نیستند، خیلی جذابه...»

زیر سئوال بردن گفتمان ۵۷

هنرپیشه مطرح ایران، در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید در زمان محمدرضا شاه، که این انقلاب روی داد، کمبودی را مردم داشتند؟» گفت:
«نه. به هیچ وجه. تبلیغات ضد شاه و خانواده‌اش...»

شهره آغداشلو، در بخش دیگری از گفتگوی خود با تلویزیون «ایران ITN»، از سیاست‌های محمدرضا شاه پهلوی دفاع کرد و در این باره گفت:

«... انقلاب سفید چی بود؟ انقلاب سفید یک حرکت سوسیالیستی بود، شاه داشت ما را می‌برد به اون جا... یک جمله را هی تکرار می‌کرد: تقسیم عادلانه ثروت. این یعنی RICH SOCIALISM سوسیالیست ثروتمند، مثل کشورهای اسکاندیناویی. مگر اون‌ها پادشاهی ندارند؟»

تاکید بر بازگشت به پادشاهی

هنرپیشه ایرانی که در ۲۵ سال گذشته، موفق شده است هنر خود را در عرصه بین المللی نشان دهد، از باور عمیق خود به بازگشت پادشاهی به ایران گفت:

«وقتی که ملت با هم شروع می‌کنه، اکثریت شروع می‌کنه یه اشتباه رو کردن، چند نسل بعد از خودشان می‌سوزنند، من ایمان دارم یک روزی ملت ایران، به بینشی که ملت کشورهای اسکاندیناوی دارند خواهد رسید، که شاهنشاهی مطلوب ترین است و برش می‌گردانند و این اتفاق افتاده که رفتند برای ریاست جمهوری و دیدند نه، صرف نداره، برگشتند به شاهنشاهی. چه برسد به ما که ۲۵۰۰ سال سابقه‌اش رو داریم...»

حمله تلویحی به مسیح و اسماعیلیون

دانش آموخته روابط بین الملل، در پاسخ به این پرسش منصور خان سپهربند، که از او در باب «ائتلاف اپوزیسیون در خارج از کشور» پرسید، تلویحا به مسیح علی نژاد و حامد اسماعیلیون حمله کرد و از باورش به شاهزاده رضا پهلوی گفت:

«من هیچ دلیلی من نمی‌بینیم، که شاهزاده رو، شاهزاده رضا پهلوی رو بنشانم کنار مثلا کسی که ادعا می‌کنه اپوزیسیونه، ولی جاسوس جمهوری اسلامیه! من هیچ دلیلی نمی‌بینم، که ایشون رو کنار یک نفر بنشانم، که مصیبت دیده است، ولی هیچ از سیاست نمی‌دونه. من هیچ دلیلی نمی‌بینم، که ایشون طعمه دست ۳ چهار نفری که آمده‌اند می‌خواهند وارد سیاست بشوند و جملات قصار بلند... می‌گویند...»

«... واقعا خنده‌ام می‌گیرد، وقتی که یک نفر می‌گه، آقای پهلوی! اولا می‌خواهم بگم، بی شعور برو ببین همه این رسانه‌های خارجی، از دم تا می‌نشیند می‌گن، THANKS PRINCE REZA. زاده شاهه، پسر شاهه. حالا یعنی چی آقای پهلوی؟! واقعیت این که ایشون پسر شاهه، بنابر این شاهزاده است...» (محض یادآوری: از جمله افرادی که به شاهزاده، «آقای پهلوی» می‌گویند: مسیح علینژاد از کارکنان صدای آمریکا، حامد اسماعیلیون، مهدی خلجی، علی اکبر موسوی خوئینی و...)

حمایت تلویحی از ترامپ

شهره آغداشلو، در بخش‌های دیگری از اظهارات خود، به صورت تلویحی از بازگشت دوباره دونالد ترامپ به کاخ سفید حمایت کرد.

بازیگر سرشناس بین المللی، نخست با تاکید بر این که، «من کامنت زیاد می‌خوانم، برای همین رای که امسال خواهم داد برای ریاست جمهوری آمریکا، بر اساس نه فقط خودم اعتقاد دارم این آدم درست تره، ولی بر اساس کامنت‌های است که می‌خوانم. کامنت‌های که از ایران می‌آید، کاملا هم مشخصه».

خانم آغداشلو، در جای دیگری از اظهارات خود، در پاسخ مسقیم به پرسش منصور خان سپهربند در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و این که «فکر می‌کنید جامعه ایرانی بیش تر به کدومشون کشش داره؟» گفت:

«من می‌دانم به کدومشون. برای این که کامنت می‌خوانم. توصیه می‌کنم به تمام شهروندان ایرانی آمریکایی که سیتیزن آمریکا هستند... تقاضا می‌کنم، هر وقت، هر کدوم از این شبکه تلویزیونی... هر وقت یک خبری می‌گذاره راجع انتخابات، یا عکس یکی از این دو نامزد را می‌گذاره، تقاضا می‌کنم، فقط بروید کامنت‌ها را بخوانید، فقط کامنت‌ها را بخوانید، که بچه‌های ایران دارند اون کامنت‌ها را می‌گذارند. ببینید نسبت چیه، نسبت هست از ۹۰۰۰ تا کامنت، ۸۸۰۰ کامنت اسم اون کاندید یا نامزد ریاست جمهوری رو می‌بینید، که بچه‌های ایران می‌خواد، دلشون می‌خواد اون سرکار بیاید. من به اون رای می‌دهم. بچه‌های ایران الان می‌دانند من دارم چی می‌گم...»

بعدالتحریر:

شهره آغداشلو که به عمر انقلاب، ساکن لندن و لس آنجلس بوده است، ۷۲ سال سن دارد. این که او امروز شفاف و تمام قد از شاهزاده رضا پهلوی و بازگشت پادشاهی به ایران دفاع می‌کند، بیش از هر چیز نشان از تغییر در سپهر سیاسی ایران دارد... حالا چه خوشمان بیاید یا نیاید. قدر شفافیت افراد را باید دانست، واقعیت را باید پذیرفت و بر اساس آن تحلیل کرد و موضع گرفت.
+37
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    هرکس تو ایران با مردم و کوچه و خیابان حرف بزنه می فهمه ملت عمیقا به دوران پهلوی بعنوان دوران شکوه و افتخار ایرانیان اعتقاد دارند و اکثریت قاطع کشور را در حال حاضر بدون صاحب می دانند درست مثل زمانهاییدر تاریخ که ایران بدون پادشاه بوده… نگرانی و حرفهای جدید خامنه ای دقیقا برمیگرده به خواست اکثریت بالای ۷۰ درصد امروز ایران.
    6
    23
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.