شهره آغداشلو: سلطنت طلب نیستم، طرفدار پادشاهی در ایران هستم، شاهنشاهی در خون ملت ماست

صفحه فیسبوک امروزنما: شهره آغداشلو در تازه ترین گفتگویش:

«بسیار علاقمند و طرفدار شاهنشاهی در ایران هستم»
«سلطنت طلب نیستم، من طرفدار پادشاهی در ایرانم»
«شاهنشاهی در خون ملت ماست، در دی ان‌ای DNA ماست»
«شاه نهاد یک مملکته. نماد آسودگی، جلال و جبروت یک مملکته»
«پادشاهی هنوز برای خیلی‌ها جذابه»
«انقلاب سفید شاه یک حرکت سوسیالیستی بود»
«ایمان دارم ملت ایران، به بینشی خواهد رسید، که شاهنشاهی مطلوب ترین است و برش می‌گردانند»
«یعنی چی آقای پهلوی؟! ایشون پسر شاهه، بنابر این شاهزاده است»
> برنده جایزه امی هم چنین، به صورت تلویحی به مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون حمله کرد و از دونالد ترامپ حمایت

به گزارش پایگاه خبری امروز نما - ۴۴ سال پس از درگذشت محمدرضا شاه پهلوی در غربت، شهره آغداشلو، بازیگری که موفق به دریافت جایزه امی و هم چنین نامزد دریافت اسکار شده است، در تازه ترین گفتگوی تلویزیونی خود، تمام قد از شاهزاده رضا پهلوی و بازگشت پادشاهی به ایران دفاع کرد.

گفتگوی منصور سپهربند با شهره آغداشلو

منصور سپهربند، بیش از ۶۰ سال است، که بدون ادعا و ابتلا به بیماری روشنفکری، فعالیت رسانه‌ای می‌کند. استخوان خرد کرده‌ای که از نوجوانی در ایران گرفتار «موسسه اطلاعات» شد.

ایشان به عمر انقلاب، از همان روزهای اول حیات «ایران تریبون» در شمال کالیفرنیا از یاران پرویز قاضی سعید در انتشار آن هفته نامه بود و حداقل در ۳۰ سال گذشته، از مهره‌های مهم تلویزیون‌های «جام جم» و هم اکنون «ایران ITN» بوده است.

آقای سپهربند، از جمله فعالیت‌های که در تلویزیون «ایران ITN» انجام می‌دهد، اجرای برنامه گفتگو محوری است که به صورت هفتگی پخش می‌شد.

پیشکسوت ما، که امیدواریم به زودی با او گفتگوی در مورد بیش از ۶۰ سال فعالیت رسانه‌ای‌اش داشته باشیم، به تازگی، در ۳۰ تیر/ ۲۰ جولای، گفتگوی با شهره آغداشلو داشت، که ما تنها بخشی از آن را، که مربوط به موضع گیری سیاسی خانم آغداشلو می‌شود، بازنشر می‌دهیم.

شهره آغداشلو در یک نگاه

پری وزیری‌تبار که با نام هنری شهره آغداشلو شناخته می‌شود، از معدود هنرمندان ایرانی است که موفق شده در عرصه بین المللی مطرح شود.

آغداشلو برای بازی در فیلم «خانه‌ای از شن و مه House of Sand and Fog» در دی ۱۳۸۲/ دسامبر ۲۰۰۳، نامزد دریافت جایزه اسکار «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» شد؛ هم چنین برای بازی در مجموعه تلویزیونی «خانه صدام House of Saddam»، در مرداد ۱۳۸۷/ جولای ۲۰۰۸، موفق به دریافت جایزه امی EMMY برای «بهترین بازیگر نقش مکمل زن».

شهره آغداشلو پیش از انقلاب، در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۶/ ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۸، در ۳ اثر ماندگار سینما ایران بازی کرده است: «شطرنج باد» به کارگردانی محمدرضا اصلانی/ «سوته دلان» به کارگردانی علی حاتمی/ «گزارش» به کارگردانی عباس کیارستمی.

خانم آغداشلو، دانش آموخته روابط بین الملل است.

بازخوانی تازه ترین اظهارات شهره آغداشلو

شهره آغداشلو در پاسخ به این پرسش منصور سپهربند که از او پرسید: «شما سلطنت طلب هستید»؟ پاسخ داد:

«من سلطنت طلب نیستم، من طرفدار پادشاهی در ایرانم... سلطنت کلمه فارسی نیست کلمه عربیه. در زبان عربی سلطنت اسم دختره، ریشه سلطه است، سلطه داشتن... سلطان سلطنت می‌کنه...»

خانم آغداشلو هم چنین در واکنش به این که «سلطنت طلب هست» یا نه؟ افزود:

«طلب؛ من احساس می‌کنم حالت طلبکار داره، که طبیعتا اون هم عربیه. طلب، طلبه، طالب. فکر کنم طالبان هم از همین ریشه آمده باشه...»

دفاع تمام قد از بازگشت پادشاهی به ایران

برنده ایرانی جایزه امی در قسمت دیگر از اظهارات خود، شفاف و به صورت تمام قد از شاهزاده رضا پهلوی و بازگشت پادشاهی به ایران دفاع کرد. آغداشلو گفت:

«دلیلی داره که ما می‌گویم، سلطان محمود غزنوی، ولی می‌گویم کوروش شاه، نادر شاه، رضا شاه. شاه نهاد یک مملکته. نماد آسودگی، جلال و جبروت یک مملکته. به نظر من ایران که یک کشور چند هزار ساله است، از کوروش تا خاندان پهلوی شاهنشاهی بوده... به نظر من شاهنشاهی در خون ملت ماست، در دی ان‌ای DNA ماست. به این دلیل بسیار علاقمند و طرفدار شاهنشاهی در ایران هستم. طرفدار پادشاهی در ایران هستم. هیچ طلبی از هیچ کسی ندارم. در یک دنیای آزاد، در یک مملکت آزاد می‌رویم رای می‌دهیم. یک نفر مثلا به ریاست جمهوری رای می‌دهد، یک نفر به پادشاهی رای می‌ده...»

نامزد دریافت اسکار، هم چنین در ادامه گفتگو با منصور سپهربند بر آن چه «جذابیت پادشاهی» خواند، تاکید کرد:

«... جذابیت پادشاهی، که کم رنگ شده در جهان، هنوز برای خیلی‌ها که باهاش آشنا نیستند، خیلی جذابه...»

زیر سئوال بردن گفتمان ۵۷

هنرپیشه مطرح ایران، در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید در زمان محمدرضا شاه، که این انقلاب روی داد، کمبودی را مردم داشتند؟» گفت:
«نه. به هیچ وجه. تبلیغات ضد شاه و خانواده‌اش...»

شهره آغداشلو، در بخش دیگری از گفتگوی خود با تلویزیون «ایران ITN»، از سیاست‌های محمدرضا شاه پهلوی دفاع کرد و در این باره گفت:

«... انقلاب سفید چی بود؟ انقلاب سفید یک حرکت سوسیالیستی بود، شاه داشت ما را می‌برد به اون جا... یک جمله را هی تکرار می‌کرد: تقسیم عادلانه ثروت. این یعنی RICH SOCIALISM سوسیالیست ثروتمند، مثل کشورهای اسکاندیناویی. مگر اون‌ها پادشاهی ندارند؟»

تاکید بر بازگشت به پادشاهی

هنرپیشه ایرانی که در ۲۵ سال گذشته، موفق شده است هنر خود را در عرصه بین المللی نشان دهد، از باور عمیق خود به بازگشت پادشاهی به ایران گفت:

«وقتی که ملت با هم شروع می‌کنه، اکثریت شروع می‌کنه یه اشتباه رو کردن، چند نسل بعد از خودشان می‌سوزنند، من ایمان دارم یک روزی ملت ایران، به بینشی که ملت کشورهای اسکاندیناوی دارند خواهد رسید، که شاهنشاهی مطلوب ترین است و برش می‌گردانند و این اتفاق افتاده که رفتند برای ریاست جمهوری و دیدند نه، صرف نداره، برگشتند به شاهنشاهی. چه برسد به ما که ۲۵۰۰ سال سابقه‌اش رو داریم...»

حمله تلویحی به مسیح و اسماعیلیون

دانش آموخته روابط بین الملل، در پاسخ به این پرسش منصور خان سپهربند، که از او در باب «ائتلاف اپوزیسیون در خارج از کشور» پرسید، تلویحا به مسیح علی نژاد و حامد اسماعیلیون حمله کرد و از باورش به شاهزاده رضا پهلوی گفت:

«من هیچ دلیلی من نمی‌بینیم، که شاهزاده رو، شاهزاده رضا پهلوی رو بنشانم کنار مثلا کسی که ادعا می‌کنه اپوزیسیونه، ولی جاسوس جمهوری اسلامیه! من هیچ دلیلی نمی‌بینم، که ایشون رو کنار یک نفر بنشانم، که مصیبت دیده است، ولی هیچ از سیاست نمی‌دونه. من هیچ دلیلی نمی‌بینم، که ایشون طعمه دست ۳ چهار نفری که آمده‌اند می‌خواهند وارد سیاست بشوند و جملات قصار بلند... می‌گویند...»

«... واقعا خنده‌ام می‌گیرد، وقتی که یک نفر می‌گه، آقای پهلوی! اولا می‌خواهم بگم، بی شعور برو ببین همه این رسانه‌های خارجی، از دم تا می‌نشیند می‌گن، THANKS PRINCE REZA. زاده شاهه، پسر شاهه. حالا یعنی چی آقای پهلوی؟! واقعیت این که ایشون پسر شاهه، بنابر این شاهزاده است...» (محض یادآوری: از جمله افرادی که به شاهزاده، «آقای پهلوی» می‌گویند: مسیح علینژاد از کارکنان صدای آمریکا، حامد اسماعیلیون، مهدی خلجی، علی اکبر موسوی خوئینی و...)

حمایت تلویحی از ترامپ

شهره آغداشلو، در بخش‌های دیگری از اظهارات خود، به صورت تلویحی از بازگشت دوباره دونالد ترامپ به کاخ سفید حمایت کرد.

بازیگر سرشناس بین المللی، نخست با تاکید بر این که، «من کامنت زیاد می‌خوانم، برای همین رای که امسال خواهم داد برای ریاست جمهوری آمریکا، بر اساس نه فقط خودم اعتقاد دارم این آدم درست تره، ولی بر اساس کامنت‌های است که می‌خوانم. کامنت‌های که از ایران می‌آید، کاملا هم مشخصه».

خانم آغداشلو، در جای دیگری از اظهارات خود، در پاسخ مسقیم به پرسش منصور خان سپهربند در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و این که «فکر می‌کنید جامعه ایرانی بیش تر به کدومشون کشش داره؟» گفت:

«من می‌دانم به کدومشون. برای این که کامنت می‌خوانم. توصیه می‌کنم به تمام شهروندان ایرانی آمریکایی که سیتیزن آمریکا هستند... تقاضا می‌کنم، هر وقت، هر کدوم از این شبکه تلویزیونی... هر وقت یک خبری می‌گذاره راجع انتخابات، یا عکس یکی از این دو نامزد را می‌گذاره، تقاضا می‌کنم، فقط بروید کامنت‌ها را بخوانید، فقط کامنت‌ها را بخوانید، که بچه‌های ایران دارند اون کامنت‌ها را می‌گذارند. ببینید نسبت چیه، نسبت هست از ۹۰۰۰ تا کامنت، ۸۸۰۰ کامنت اسم اون کاندید یا نامزد ریاست جمهوری رو می‌بینید، که بچه‌های ایران می‌خواد، دلشون می‌خواد اون سرکار بیاید. من به اون رای می‌دهم. بچه‌های ایران الان می‌دانند من دارم چی می‌گم...»

بعدالتحریر:

شهره آغداشلو که به عمر انقلاب، ساکن لندن و لس آنجلس بوده است، ۷۲ سال سن دارد. این که او امروز شفاف و تمام قد از شاهزاده رضا پهلوی و بازگشت پادشاهی به ایران دفاع می‌کند، بیش از هر چیز نشان از تغییر در سپهر سیاسی ایران دارد... حالا چه خوشمان بیاید یا نیاید. قدر شفافیت افراد را باید دانست، واقعیت را باید پذیرفت و بر اساس آن تحلیل کرد و موضع گرفت.
+167
رأی دهید
-67

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    هرکس تو ایران با مردم و کوچه و خیابان حرف بزنه می فهمه ملت عمیقا به دوران پهلوی بعنوان دوران شکوه و افتخار ایرانیان اعتقاد دارند و اکثریت قاطع کشور را در حال حاضر بدون صاحب می دانند درست مثل زمانهاییدر تاریخ که ایران بدون پادشاه بوده… نگرانی و حرفهای جدید خامنه ای دقیقا برمیگرده به خواست اکثریت بالای ۷۰ درصد امروز ایران.
    46
    114
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا

    هنوز خیلی ها مثله ایشون دنباله یکین که بیاد نجاتشون بده خودشونم بشینن عقب هیچ کاری نکنن, اولین بار نیست که تاریخ هی تکرار میشه. رضا پهلوی رو هم که شاه کنن , خوده اینایی که الان سنگشو به سینه میزنن از روزه اول شروع میکنن نق زدن و زیرابشو زدن. کلا فرهنگه ما این شده , وگرنه دموکراسی چه مشکلی داره غیر از اینکه اگه گنده چیزی در بیاد همه مجبورا مسولیت انتخابشونو قبول کنن دیگه نمیتونن کازه کوزه هارو سره یکی دیگه بشکونن.
    55
    35
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    اگه واقعا خودت رو صاحب حق میدونستی چرا از ایران رفتی؟ خب میموندی و برای هدفت مبارزه میکردی و بهاش رو هم میدادی.
    80
    30
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایرانِ سکولار بدون آخوند - زارچ، ایران

    به به عجب بانوی با شخصیت ، آگاه و هنرمندی درود بر شما نازنین
    41
    69
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    این خانم اگه آدم با اصل و نسبی بود از فامیلی شوهرش استفاده نمی‌کرد!
    78
    31
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    وا مصیبتا همین را کم داشتیم. الان است که سه تفنگدار سایت ایرانیان لندن. از پیرزن گرفته تا چسدق روحت شاد. در آن وسط هم چاخان راستگو، شروع به فضلیات محترمانه .اسلامیه و چپولیانه می‌‌کنند.اول از همه "دوشیزه محترمانه بانو چگورا" با نام مستعار پیرزن. آقا چرا مثل رضا پهلوی که اسم دختر خود را نور زهرا گذاشته. این شاه الهاهی اسمش اسلامی شهره آغداشلو است. چرا اسمش شهره هخامنشی ابن ساسانی نیست ؟ حالا هی‌ داد بزن. آغداشلو بیشتر ترکی‌ است تا اسلامی. تازه چرا شما چسبیده به عقب اسم. ؟ از شهره زیباتر اسم اصیل فارسی‌ داریم ؟ولی کاری نمی‌‌شود کرد. جبر تاریخ است "جبر تاریخ نقل قول از احمد حنیف نژاد در کتاب با ترور انقلاب کنیم. اگر در حین ترور مردم عادی کشته شدند.اشکال ندارد برا نجات مستضعفین این جبر تاریخ لازم است." حالا بین این قشر ۵۷ و آخوند هم ما جبر تاریخ داریم. پیوند ناگسستنی.به دین دلیل اسم جلو مهم نیست.اسم عقب مهم است. دلیل آن هم علاقه خاص این دو قشر به عقب است.البته .امام نکبت ۴ تا ۵ سال بعد از ۵۷ همه این‌ها از دم سه طلاقه کرد. قهر کردند و امدند خانه امپریالیست و گفتند مقصر شاه است.
    28
    38
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    .ادامه :قهر کردند و امدند خانه امپریالیست و گفتند مقصر شاه است. که ما به ممه امپریالیست پناه بردیم،شاه مذهبی‌ بود. البته ناگفته نماند که ما آخیرا با به صحنه آمدن محلل جدید. آقای پزشگیان ما دوباره شاهد این وصلت فرخنده هستیم. برا دوستان جوان که نمی‌‌داند محلل چیست. اگر شما زن خود را سه طلاقه کنید. نمی‌‌توانید دوباره مستقیم با او ازدواج کنید.اول باید یک مرد دیگر با زن سابق شما ازدواج و او را طلاق. تا شما دوباره بتوانید وصلت فرخنده را با زن سابق تکرار کنید. بدین دلیل راه رسیدن به شیخ ضد امپریالیست حضرت آقا شیخ علی‌ از وسط شرت پزشگیان می‌‌گذرد
    24
    26
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    زری! الهی وربپری!
    40
    16
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hosseinnadjari - سیدنی، استرالیا
    دوستان سلام، و از همه عذرخواهی می کنم، از کجا اومده که خاندان پهلوی ۲۵۰۰ سال پادشاه و شاه بودند ؟ اصلا شجرنامه این دوستان رو کسی مطالعه کرده ؟ یا همه فقط شنیدن ؟؟؟ . آخوندا که تهشون همش مشخصه که عربن . ولی تا جایی که تارخ خوندیم از داریوش بگیر، نادرشاه، کریمخان، صفویه، قاجار و .. پهلوی دقیقا کجای ماجرا بوده که اینقدر بزگش کردن، حالا به شجره نامه انگلیسی در ویکیپدیا و دیگر سورس ها مراجعه کردم، نسل این بنده خدا ها هم ایرانی خالط نبوده. حالا اگر کسی اطلاع بیشتری داره لطفا بده خوشحال می شویم )
    27
    28
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    Homeland - هلسینکی، فنلاند
    حسن کچل یا کچل حسن چه فرقی میکنه چرا با کلمات بازی میکنه خانم کیم کارداشیان سلطنت طلب یا شاه اللهی جفتشون عن یک توالت هستند
    15
    13
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    برو زیر اینو اون تو فیلم‌هات بخواب نمیخواد واسه مردم ایران نسخه بپیچی. هنوز اون فیلم خانه شنی رو که بازی کردی چند سال پیش یادم هست زیر یارو آمریکایی خوابیده بودی اخو آوخ میکردی، خاک بر سر بی‌غیرتت کنم. شعن زن ایرانی خیلی بیشتر از تو و امسال تو هستش....
    18
    15
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    اینقد آددم احمق و بیسوادیکجا ندیده بودم.سلطنه از سلطه نمیاد خانوم بیسواد.سلطنه از سلطان میاد.قدیم کسی سروان ارتش بود بهش میگفتن سلطان.درجه سلطانی داشت.تا سالها سروانی بالاترین درجه ارتش بود.که اگع کسی سروان بود میتونست حتا حاکم منطقه های وسیع بشه.بعدهها درجات سرگردی و سرهنگی و سرتیپی بکاربرده شد.
    15
    9
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    hosseinnadjari - سیدنی، استرالیا
    شما سایت های جمهوری اسلامی رو سرچ بکنی بیشتر از این هم نسیبت نمیشه. از بابا بزرگ یا پدرت سوال کنی، اگر مثل خودت سر سپرده آخوند نباشند جواب های واقعی تری خواهی گرفت. امیدوارم بدونی اونها کی هستند!
    12
    15
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    پادشاه هم ینی زدشاه.ضدشاه.پادینی ضدبودن.سه تا کلمه داریم.متفاوت.شاه که خیلی کلمه کلی است ومعنی بزرگ میده.مثل شاه دزد.شاه کلید.یه کلمه پادشاه.شاهی است که برضدشاه مبارزه وغلبه.شاهنشاه ینی شاهی که همه شاهها روشکست داده حاکم شده.من فرض.شاهنشاه بز رگ.عاری ازمهر.شاهنشاه بود.ینی پدرخودشو شکست داده بودشاه شده بودیانه?حتاپادشاه هم نبود.چون شاهی مغلوب نکرد.شاههم که کلمه کلی.براشون فقط می مونه یچیز.اونم اینه.خاندان پخملوی.یا بزرگ عرتشتاران خاندانه پخملوی.ینی حتا اسمشونو می برم بدنم کهیرمی زنه.ازبس بیگانه باکشوربودن.اصلا ایران براشون کیلوچندبود?
    14
    6
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    hosseinnadjari - سیدنی، استرالیا
    تاریخ میگع.خاندانه آیرملو از قفقاز بودن.تاجولملوک آیرملو میشه مامان شاح حاعن.بابای رضاشاح.اسم اونم رضابود با لقب سوادکوهی.پدربزرگش این رضا ازمهاجران اونور دریای خزربوده.احتمال قوی قفقازی.
    11
    7
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    یچیزم بنویسم.البته منکه از نظره شما بیسواد.ولی گفتم بگم نگفته ازدنیا نمرده باشم.دو تاکلمه توفارسی معنی بزرگ میده.یکی شاه.یکی خر.شاه کلیدوشاهدزد وگفتم.شاه مهره.شاهراه.شاهکار.خر هم اینطورع.خرمهره.معنی مهره بزرگ.خرمگس.معنی مگس بزرگ.خرکار.کسیکه زیادکارمیکنه.خرخون.کسیکه زیادمیخونه.ربط شاه و خر همینجاست.شاه یعنی خر و خر یعنی شاه.
    5
    7
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۱-خانم آغداشلو:شما سوراخ دعا را گم کردید.می گویید«شاه نهاد یک مملکته. نماد آسودگی، جلال و جبروت یک مملکته».این حرف شما درچه جامعه وکشوری معناپیدامیکند؟ برای کشورهای سلطنتی صدق میکند که شاه درآن سمبلیک است،درمملکتی که شاه فقط یک پروسه ونهاداست،یعنی شاه درسیاست وهیچ نهاد تصمیم گیرنده ای دخالت نمیکند.شاه به قانون کشورکه برمنوال دمکراتیک پیاده شده احترام میگذارد.دریک کلام شاه سلطنت میکند نه حکومت!حالا آیا شاه درایران فقط سلطنت میکرد یا حکومت؟
    13
    13
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۲-مگر شاه درایران درتصمیم گیری کوچک وبزرگ دخالت نمیکرد؟توی مملکتی که ملتش رعیت محسوب میشدند وهیچگونه نقشی درآینده کشورنداشتند،نمایندگان مجلس چون حکومت آخوندی انتصابی بودند،بی عدالتی، پارتی بازی،باندبازی،فساد دردربار(چون بیت رهبری) بیدادمیکرد،جوخفقان ساواک نفسها را بریده بود،.باز شما آب درهاون می کوبید که شاه(ایران) یک نهاده؟مگردرایران تمام امورکشورازبازکردن درتُن ماهی تا خریدجنگنده اززیرنظروکنترل شاه نمیگذشت؟
    14
    13
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۳-شماسخن ازجلال وجبروت کرده اید.این چه جلال وجبروتی پوشالی بود٬که همانهایی چندماه قبل ازسقوطش برایش فرش قرمز پهن میکردند!ولی موقع سختی نگذاشتند ازفضای کشورشان عبوربکند!این چه جلالی بود که اورا دربخش روانی بستری کردند؟مگرپاسپورت معتبرهمه جا ارزش نداشت؟چرا به خودش ویزا ندادند؟به این جلال وجبروت باید گفت جلال پوشالی!جلال زِپرتی! تبلیغ شما برای ترامپ هم دفاع ازموضع سلطنت طلبان است.چون شاه الهی ها به این دل خوش کرده اند که اگرترامپ بیاید ایران را بمباران میکند.
    15
    13
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ۴- بدون شک شاه الهی ها طرفداربمباران ایران هستند.نمیدانند که نه ترامپ نه بایدن تخم طلایی برای کشور دیگری نمی گذارند.فراموش نباید کرد که این ترامپ بعد از شلیک آن ترامپ گذشته نیست.کسی که به معنای واقعی خطرازبیخ گوشش رد شد، دیگرچون گذشته بی گدار به آب نمی زند!٭شاه ایران بی گدار به آب زد،که هم حکومت میکردوهم سلطنت٭.شاه ایران ازگذشته خویش درس نگرفت وبعداز۳بارفرار به غربیها دل بسته بود،که اورابه ایران برمیگردانند.حالا هم انتخابات امریکا نزدیک است هر روز یکی عرض اندام میکند.فکرمیکنند تنوری برای آنها گرم میشود!کسی که ازبمباران وکشتارمردم خود وکشور خود توسط اجنبیان حمایت میکند،مزدوراست وجانی! فرقه شاه الهی ها ازاین امرهم مستثنی نیست.٭پاچه بگیر ازنام کلاغ سیمرغ نشان،حالا با نام سبکحال بپروسط٭
    11
    13
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    hosseinnadjari - سیدنی، استرالیا
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    من والا سایت های انگلیسی زبان رو سرچ کردم، کسی هم سرسپرده کسی نیست. بر اساس شجره نامه ای که دارن خاندان پهلوی ۲۵۰۰ سال پیش جزو شاهان نبودند، بعدشم اگر جوابی نداری بگو نمی دونم، چرا چرت پرت می نویسی که یه جوابی داده باشی ؟؟؟ شما که می دونی بگو اونا کی هستن، جوابش یک جمله هست. ولی اون چیزی که من دیدم، این دوستان پهلوی نه از نسل هخامنشیان هستند (کوروش و داریوش) نه ساسانیان، زندیه، صفویه و . از کجا اومدن شدن شاه پارسیان مردم ندانند مثل شما )
    4
    12
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    hosseinnadjari - سیدنی، استرالیا
    حالا گیریم منطق تو درست باشه، مگر کوروش و داریوش رو خداوند پادشاه کرد؟ کِی و کجا ادعا شد که پهلوی ها ۲۵۰۰ سال سلطنت کردند؟ حالِت خوشه؟
    14
    5
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    به تو نیامده فلسفه ببافی. برو زمینت رو بیل بزن.
    12
    5
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    تو هم بشین سر جات که تا اسم پهلوی و سلطنت رو میبینی به یاد اقوام پاسبان کُشِت میفتی. اجباری نداری که پر رو بودن چپول هارو اثبات کنی.
    11
    13
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    معنی ضرب المثل - ٭جواب ابلهان خاموشی است٭.یعنی با نادان و یا کسی که نفهم وجاهل یا سبکحال است, نباید هم کلام شد و جوابش را داد.
    13
    10
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    رفیق؛ به نکته خوبی اشاره کردی ونوشتی!این ترامپ بعد از شلیک بهش دیگر آن ترامپ گذشته نخواهدبود.چون به معنای واقعی خطرازبیخ گوشش رد شد، دیگرچون گذشته بی گدار به آب نمی زند! دست مریزاد و جانت جور
    10
    10
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    کوروش از اهالی انشان بود.زبانش فارسی قدیم.انشان جایی بین خوزستان و استانه فارس.اما تایفه ها و قبیله های قفقازی فارسی حرف نمی زنن.چرکسی.ترکی.استانبولی.یونانی.روسی.ارمنی.کردی.لزگی.چچنی. اینگوش.بلغاری.رومانی.آبخازی.قاپاردی.مغولی.این زبانهارو حرف می زنن. چون اینکشورهای قفقازی درطوله تاریخ دست ب دست شدن.بعضیاشون چندزبان بلدن.تو ایرانم هستن.گرجی مثلن.ولی فارسی خیلی بهترازتو بلدن.نزدیک شهر فریدن اصفهان.بری اونجا.اصلیت رومانی یاگرجی.ولی فارسی عین بلبل.
    2
    7
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    ببین بلوچ:این اوباش دلقک سبکحال ماموریتش این است که چون ... به همه حمله بکند(ببین تاحالا به چندنفرگیرداده).چندروزپیش با نام سیمرغ کلاغ نشان اینجا زوزه میکشید،پاچه گیری میکرد.اکنون با چهره منفور سابقش ظاهرشده.حالا ببین بتو هم گیرمیده.آدم هرگونه بیماری داشته باشه،ولی معیوب مغزی نباشه!اَمان ازبیشعوری!این شاه الهی ها حدمیانی ندارند.یا خنگ چرندنویسی میشن چون سرکلانترفرانکفورتی،یا دلقک میشن چون این لوبیا چیتی بی مصرف.
    7
    6
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    با آیدی دیگرت برای خودت پپسی باز کن و غرق در غرور کاذب شو!
    8
    14
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    یک پرسش ساده ازشاه الهی های سینه چاک:آیا حاج محمدرضا پهلوی(اسلام پناه) درطی دوران شاهی اش:۱-آیاحکومت میکرد؟۲-آیاسلطنت میکرد؟آیا هم سلطنت میکرد و هم حکومت؟
    8
    8
    ‌سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.